Hoppa till innehåll

Vem är Crowfear?


crowfear

Recommended Posts

Jag heter Jan-Erik, är 43 år, gift, 2 barn i övre tonåren, har också 1 jämt/gråhundstik på 9 år som numera skruttar runt som pensionär, och 1 jämttik på 9 månader som visar gott gry inför framtiden. går också i väntans tider på en TJT-tikvalp våren -08.

Bor i Söderhamn, är "hemmansägare", vilket innebär att den mesta tiden tillbringas i skogen, med bössa eller motorsåg, ibland bägge samtidigt..

Pysslar en del med hantverk i läder och skinn, bara för kul, av någon konstig anledning så har det mesta ett jakttema. :-

Jakt är utan tvekan det största intresset i tillvaron, har också förmånen att ha en hustru som jagar, mest älg då hon är hundförare på älgjakten, vilket innebär att hon har 4 platser i vapengarderoben, som hon inte behöver....va syyyynd... ;D ;D ;D

Jag är obotlig bygelfantast, även om jag har cylinderbössor också till de lite längre avstånden, så håller jag på att byta ut det mesta till byglar.

Historia och resor tillhör också intressena.

Deltar en del på andra jakt/skytteforum men har saknat lite det mer jaktliga pratet, fick tips om denna sida av kompisen Samme, och vart medlem bums.

Hoppas på många intressanta och givande diskussioner på detta forum!

Mvh Crowfear

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar! :D

Ja, ju mer jag läser trådarna, desto mer övertygad blir jag att det är högt i tak här, men ändock seriöst.

Känns bra! ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

även en blind höna kan hitta rätt till slut ;D

VÄLKOMMEN

mvh ,samme

Ingen konst när man får hjälp av en gammal gammal tupp.... ;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen! Jävlar vilken radda med vapen  :o... Ska nog ge tjejen en jägarexamen i födelsedagspresent  ;D

Tackar!

Ja det har onekligen sina fördelar... ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D Välkommen på sej!.... syr du skinkläder osså????

Mvh Mamre!..

Tackar! :D

Nä, har faktiskt aldrig sytt några skinnplagg, det är lite klurigt om jag förstått saken rätt, kanske någon annan på forumet kan mera om det?

Vad tänkte du på för typ av plagg?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen! Jävlar vilken radda med vapen  :o... Ska nog ge tjejen en jägarexamen i födelsedagspresent  ;D

I dag vart det en pang till, en Marlin 336 i 30-30. :)

Tillverkad samma år som mej, 1964, och lika potent och välhållen också... ;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar! :D

Nä, har faktiskt aldrig sytt några skinnplagg, det är lite klurigt om jag förstått saken rätt, kanske någon annan på forumet kan mera om det?

Vad tänkte du på för typ av plagg?

Byxor var min spontana tanke!....

hur har du lyckats fått så många bössor!.. sitter frun på tillståndamyndiheten!..  ;) ;).... ;D

Mvh Mamre!...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Byxor var min spontana tanke!....

hur har du lyckats fått så många bössor!.. sitter frun på tillståndamyndiheten!..  ;) ;).... ;D

Mvh Mamre!...

Nä, byxor törs jag inte ge mej på, inbillar mig att det är bland det svåraste att sy. :-

Vad gäller vapnen, så är det i ärlighetens namn hustrun som äger Tikkan, Kricon, Valmet:en, Winchestern och Mossbergarn, men eftersom hon, inför Gud, präst och hela församlingen, lovade att allt hennes var mitt, då vi vigde oss, så anser jag att jag har full tillgång till hennes vapen när jag så önskar.....det har jag också........om jag frågar först.....

Det märkliga är, att hon säger sig inte kunna komma ihåg, att hon gett nått sånt löfte, men hon var väl så gripen av stundens allvar, att hon har glömt det, det stackars värnlösa livet......

Därför anger jag helt fräckt, att jag har dessa vapen....för det har jag ju! ;D ;D

Håll med om att det är bra att ha en fru som också jagar! :D

Mvh Janne

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...