Hoppa till innehåll

Vorsteh


KungCocos

Recommended Posts

Startade yngre förmågan på fältprov på Bornholm i helgen. Riktigt fina marker, och bara vilda fågelstammar utan utsättning. Att räven försvann på 80-talet gör att det finns mycket hare också. Men hon skötte sig, ett förstapris i öppenklass! Jäklig kul avslutning på säsongen!:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Apropå grävlingar.

Medan jag en hade stugan kvar vid Vrangsjö så låg det en död grävling på gräsmattan en morgon när jag kikade ut.

Den såg inte ut att vara påkörd el. skadad på något sätt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Apropå grävlingar.

Medan jag en hade stugan kvar vid Vrangsjö så låg det en död grävling på gräsmattan en morgon när jag kikade ut.

Den såg inte ut att vara påkörd el. skadad på något sätt.

Mysko, gammal tro? :s

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Måste få posta det här klippet på en vorsteh som gått igång på agility. Här ser man energin som finns att tillgå och vad som krävs i broms om det ska fungera i alla lägen. Tror inte att det finns så många hundar som kan matcha den här hunden.

man skrattar ju så man gråter när man ser det  :smile:

lite av att man blir så himla glad av att se hur lycklig den är i full gas.

fan va husse får springa!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vorsteh är ren energi i hundförpackning. Det är inte allemanshundar men har man tid med dem så finns det inte roligare hund att jobba med. Som synes så älskar de att jobba.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Fasiken vad jag börar bli sugen på en ny. Min nuvarande är slut och kan inte jaga mer men jag börjar komma i form igen. Frågan är då var man hittar ett strävhår? De börjar bli så förbaskat dyra att inhandla också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fasiken vad jag börar bli sugen på en ny. Min nuvarande är slut och kan inte jaga mer men jag börjar komma i form igen. Frågan är då var man hittar ett strävhår? De börjar bli så förbaskat dyra att inhandla också.

Finns en hel del att välja på, inte minst norröver! Kolla in vorstehklubbens hemsida, www.svk.se. Finns både aktuella parningar och länklista med kennlar.

Jag planerar parning vid nästa löp, troligen våren 2016 med min tik. Har du vägarna förbi söder över från du gärna komma förbi och träffa tik och även dottern från förra kullen. Finns någon valp norrut från kullen också, Skellefteå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara ett stenkast från Gällivare. :thumbsup: Ska ju ner och hälsa på min morbror och ta en svängom med Qvarnhills grisar på åteln i september. Sedan ska min bössa ompipas i samma trakter så det är inte alls omöjligt att du får se en skoda inrullandes på tomten framöver.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...