Hoppa till innehåll

Samarbete med Jägareförbundet


ozzy

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • first_clas

    7

  • Hipshot

    5

  • Niclas L

    5

  • Rodent

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

fy fan va bra.nu hoppas vi flockar av gamla sura älgjägare(sjf) ska strömma in så man kan prata vett med dom :P tyckte jaktsidan var bra som enda egna sidan utan några förbunds tjafs i ryggen eller tidningar, vi får se vad detta blir.. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fy fan va bra.nu hoppas vi flockar av gamla sura älgjägare(sjf) ska strömma in så man kan prata vett med dom :P tyckte jaktsidan var bra som enda egna sidan utan några förbunds tjafs i ryggen eller tidningar, vi får se vad detta blir.. :lol:

Jag är väldigt övertygad om att oavsett vem man väljer att arbete med så kommer innehållet och inläggen inte påverkas det minsta. Ett forum är inte mer än vad dess medlemmar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hoppas det med,men ser man som robsoft så är tilloch med känsligt att nämna andra jakt tidningar,,varje sån åtgärd blir ett steg närmare ryssland

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

en fråga som kanske bör ställas som på grannforumet då jag kom i kläm med en moderator,

Om jag lägger ut en bild vem har rätt att använda dom? kan juh bli lite galet ibland som vissa tyckte att detta skulle bli ett gratis ställe för tidningar att ta bilder ifrån etc

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ehh????

Det lär inte finnas en tidning i landet som snor en bild någonstans i från, de skulle ju få skämmas ögonen ur sig.. Bilden, givet att du tagit den, är din tills du ger ditt uttryckliga tillstånd för någon att använda den.

Dessutom så blir kvalitén kass om bilden förminskats för att gå in här..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

okej så lät det inte riktigt om man fin läste grannens ord,alltså inte sno men få rätten till att använda utan fråga,självklart tror man inte det ska hända utan vara nyfiken fråga,

våga vägra förändringar!!!! tillbaka till tiden på endast cykel fanns och högaffel var ett uttryck inte ett redskap!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hoppas det med,men ser man som robsoft så är tilloch med känsligt att nämna andra jakt tidningar,,varje sån åtgärd blir ett steg närmare ryssland

Nu är ju detta inte Robsoft och det ser jag enbart som possitivt. :)

Men det nuvarande upplägget ser jag inte som något knepigt, visst jag kan medge att börjar man tafsa på forumets fria position, så ka nske det blir annorlunda.

Men då står det ju var och en fritt att avsluta sitt medlemskap var man helst önskar. Sorligt men sant..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

en fråga som kanske bör ställas som på grannforumet då jag kom i kläm med en moderator,

Om jag lägger ut en bild vem har rätt att använda dom? kan juh bli lite galet ibland som vissa tyckte att detta skulle bli ett gratis ställe för tidningar att ta bilder ifrån etc

http://sv.wikipedia.org/wiki/Upphovsr%C3%A4tt_i_Sverige

:);)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nå är bättre man håller koll på er jägareförbundare,nån ordning måste det juh vara :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oroa dig inte Janne, dom har ju gjort en riksjägare till global av någon anledning. :D Tycker vi skall se nyktert på det här och avvakta utvecklingen. Tror det kan bli riktigt bra på sikt faktiskt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oroa dig inte Janne, dom har ju gjort en riksjägare till global av någon anledning. :blush: Tycker vi skall se nyktert på det här och avvakta utvecklingen. Tror det kan bli riktigt bra på sikt faktiskt.

Hemskt vad ni moderatorer eller vad det nu heter är positiva, blivit mutade :huh:

Själv är man mer tveksam till att fortsätta skriva, känns lite för allmänt och öppet nu B)

\mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv är man mer tveksam till att fortsätta skriva, känns lite för allmänt och öppet nu B)

\mats

Jo, har hört detsamma... Personligen skite rjag i vilket, men faktum är att jag så sent som idag hörde en liknade kommentar ang detta..

Edit

Även om det finns smileys i det citerade inlägget som understryker ironin, så redigerar jag detta inlägg för att undvika missförstånd med vad jag menade.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, har hört detsamma... Personligen skite rjag i vilket, men faktum är att jag så sent som idag hörde en liknade kommentar ang detta..

Jag är då definitivt inte mutad och kan inte tänka mig att någon annan moderator är det heller!

Tycker det är mkt tråkigt om det är så att en del medlemmar spekulerar i sådant ;)

Är personligen inte ens medlem i jägarförbundet :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hemskt vad ni moderatorer eller vad det nu heter är positiva, blivit mutade ;)

Själv är man mer tveksam till att fortsätta skriva, känns lite för allmänt och öppet nu ;)

\mats

Jag hittade detta forum via Google för 2,5 år sedan, inte så väldolt då heller.

Det finns dom bland oss moderatorer som ifrågasatt detta samarbete, jag är en av dom av just anledningen du själv tar upp Mats. Jägareförbundet kommer att få ett visst utrymme, men mycket begränsat inflytande av hur Mats och Niclas vill bedriva sitt eget forum.

Jag kommer vidare känga SJF i arslet där jag som enskild jägare tycker att dom behöver det, och det skall andra också göra. Trots allt är det Sveriges enda förbund som har kraft och mandat att bedriva politker lobbying i jaktfrågor. Framtiden kommer att ge oss goda möjligheter att trycka på om våra åsikter i olika frågor direkt till folk som kan förväntas åstakomma en förändring.

Känner mig taggad för upplägget, t.o.m utan att vara mutad riksjägare. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är då definitivt inte mutad och kan inte tänka mig att någon annan moderator är det heller!

Tycker det är mkt tråkigt om det är så att en del medlemmar spekulerar i sådant ;)

Är personligen inte ens medlem i jägarförbundet :D

Jämta tror du missuppfattade MaxW som du kan se citerade han mitt inägg om öppenheten och inte mitt skämt om mutandet hoppas du så smileyn!

mvh/mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

visst äre kul men ser alltid lurt när sjf är inblandade :D;)

vi hoppas det ska bli fler nyfikna jägare som hittar hit!!! och att mickel äntligen kan få sin VAKSÄCK OCH CAMO SET annars blire som sagt ett förbunds fel :D:P

bra mkj att vi har dig som det är ordning på.!!

förslag är att jakt sidan tar klivet och börjar med mer info om tex mårdhunden(vilt) vilket man kan läsa på jägareförbundets sida är ganska kasst,att göra sidan för övrig till en oas av information om hundraserna,jakterna och vilten till att börja med sedan får man disskutera vidare hära som vanligt! brukar kolla runt och verkar som vi går mot tiden då alla hemsidor ska handla om egon ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

förslag är att jakt sidan tar klivet och börjar med mer info om tex mårdhunden(vilt) vilket man kan läsa på jägareförbundets sida är ganska kasst,att göra sidan för övrig till en oas av information om hundraserna,jakterna och vilten till att börja med sedan får man disskutera vidare hära som vanligt! brukar kolla runt och verkar som vi går mot tiden då alla hemsidor ska handla om egon B)

Om du inte redan gjort det, ställ frågan i "frågor till svenska jägareförbundet" här nedanför.

Bra med ideér Jannbert ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nog tycker jag det är synd att man bundit upp sig till ett förbund som vill ha 15 varg föryngringar i Sverige.... ^_^

Hade det inte varit bättre att sidan varit oberoende från något förbund..

Vad vinner sidan på att liera sig med jägarförbundet????

Fast jag är medlem i bägge förbunden så tycker jag att det är synd att gå samman med JF ^_^^_^

Tycker det ger lite oseriöst intryck för ett fritt forum...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...