ozzy

Samarbete med Jägareförbundet

60 inlägg i detta ämne

Jag kan inte säga att jag känner mig pressad att tycka på ett vissdt sätt bara för att samarbetet med jägarförbundet har blivit av. Att det nu blev jägarförbundet kan man ju ha åsikter om , personligen tycker jag att det var ett bra val.

Nu har vi ju jättestora mörjligheter att påverka jägarförbundet med våra åsikter. Medlemsantalet på jaktsnack.se är ju 1/100 av medlemsantalet på jägarförbundet, det borde ju innebära att de lyssnar o ser en hel del av vad vi diskuterar här inne.

Att finnas på nätet gör ju att man lättare når ut till yngre jägare. Själv ser jag mig inte som en nätuggla men ska jag få fram information om något så letar jag ju på nätet o lär mig en del innan jag ringer någon för att få till den slutgiltiga klämen på det hela.

Jag är ju av den typen att jag hellre jagar en sitter på möten o diskuterar om saker o ting, lite som någon har som sin signatur här.

"Mina erfarenheter är bättre en andras teorier" jag vet vad jag kan o det räcker för mig.

Är på inget sett aktiv i något förbund, ska jag vara ärlig kan jag nog inte ens uppge skillnaden på jägarförbundet o riksjägarna :D

Hur som jag är helt klart för sammarbetet med jägarförbndet, jag tror att vi alla kommer att tjäna på det.

/Lasse

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

svenska jägarförbundet vill ju ha varg!!! vilket jag inte vill ha, jag började en kurs som dom hade och den är inne på 3året och jag vet inte när den blir klar???? skit dåligt

samme

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Kan inte tänka mig att det skulle bli en försämring med lite samarbete. Tycker att tråden om Mårdhunden redan är en höjdare.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
svenska jägarförbundet vill ju ha varg!!! vilket jag inte vill ha, jag började en kurs som dom hade och den är inne på 3året och jag vet inte när den blir klar???? skit dåligt

Vaddå vill???

Är det inte så att politikerna/folket sagt att vi ska ha varg, frågeställningen som SJF jobbar med är väl mest hur och när vi ska få förvalta stammen genom jakt.

Det är en ruggig skillnad om du frågar mej.

Mvh!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

jägareförbundet har stått och debatterat flera år efter "riksjägarna" tog tag i sånna frågor,därför dom ökar och sjf minskar

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
jägareförbundet har stått och debatterat flera år efter "riksjägarna" tog tag i sånna frågor,därför dom ökar och sjf minskar

Som om det skulle vara bättre att vara med i ett förbund som stirrar sig blinda på en enda fråga.. :wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Vad fan Erik, se detta som en fördel. Du får ju direktkontakt med en av de högsta tjänstemännen inom SvJF och kan fråga vad du vill, utan att bli utslängd. :wub:

Den enda anledningen att jag inte är med i RJ är för att jag tycker att de har helt fel taktik och fattar inte hur man ska framföra åsikter i ett större perspektiv. Är det en debatt om t ex varg eller annat rovvilt skickar de fram Malte eller någon annan +55 i jaktkläder som inte kan något om ämnet utom sina egna erfarenheten på den orten eller amrken där han själv jagar. Blir det debatt brusar han i regel upp och använder känslomässiga argument i stället för fakta och sedan känner de sig oftast missförstådd efter mötet? Att många inom RJ har en nollvision för varg är ju bara löjligt. Om de skulle bli ett politiskt parti och få en majoritet i Riksdagen då kanske det skulle gå igenom men innan dess; lern to live with it!

SvJF är inte i mina ögon ett förbund som jag tycker om men ska jag välja väljer SvJF framför RJ. Se samarbetet som en chans att komma till tals inom de jaktformer som du utövar. Jag lovar det finns inget konstigt med detta samarbete utan det är en utvigdning av forumet och redan nu är det ju en hel del intressanta ämnen som diskuteras i SvJF ämnestrådar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Vad fan Erik, se detta som en fördel. Du får ju direktkontakt med en av de högsta tjänstemännen inom SvJF och kan fråga vad du vill, utan att bli utslängd. ;)

Den enda anledningen att jag inte är med i RJ är för att jag tycker att de har helt fel taktik och fattar inte hur man ska framföra åsikter i ett större perspektiv. Är det en debatt om t ex varg eller annat rovvilt skickar de fram Malte eller någon annan +55 i jaktkläder som inte kan något om ämnet utom sina egna erfarenheten på den orten eller amrken där han själv jagar. Blir det debatt brusar han i regel upp och använder känslomässiga argument i stället för fakta och sedan känner de sig oftast missförstådd efter mötet? Att många inom RJ har en nollvision för varg är ju bara löjligt. Om de skulle bli ett politiskt parti och få en majoritet i Riksdagen då kanske det skulle gå igenom men innan dess; lern to live with it!

SvJF är inte i mina ögon ett förbund som jag tycker om men ska jag välja väljer SvJF framför RJ. Se samarbetet som en chans att komma till tals inom de jaktformer som du utövar. Jag lovar det finns inget konstigt med detta samarbete utan det är en utvigdning av forumet och redan nu är det ju en hel del intressanta ämnen som diskuteras i SvJF ämnestrådar.

Rätt :excl: Jag ser jägarförbundets närvaro här som bara bra, har nu som du säger Orjant möjligheten att direkt gör min röst hörd eller ställa frågor som jag annars aldrig skulle ha ställt.

Min närvaro här är ju bland annat för att lära mig mera om jakten och allt kring den och då tycker jag att samarbetet är gyllene.

Bra jobbat säger jag bara.

/Lasse

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Instämmer med Orjant o Skurebo.

Tycker det gett en extra dimension till forumet sen samarbetet drog igång. Vi har ju en "egen" kontaktperson med djup insyn, kan knappast bli bättre.

Hatten av för admins och moddar!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

http://www.Reservdelar24.SE