Publicerat Januari 5, 200917 yr Då skulle jag välja en 6PPC eller 6br. med 10" stigning före en 6XC Jag hade köpt en dylik kaliber för länge sedan om nu Blaser hade gjort pipor i dessa kalibrar. Nu när fabriken säger sig vilja göra pipor i 6XC så får jag sätta mitt hopp till den kalibern.
Publicerat Januari 5, 200917 yr Jag hade köpt en dylik kaliber för länge sedan om nu Blaser hade gjort pipor i dessa kalibrar. Nu när fabriken säger sig vilja göra pipor i 6XC så får jag sätta mitt hopp till den kalibern. Det förklarar saken och jag tror du kommer att bli nöjd med den kalibern. Tycker bara det blivit lite hysteriskt runt 6XC vilket visar att man lyckats väl med marknadsföringen.
Publicerat Januari 5, 200917 yr Nog sjutton går det att få Blaser pipor i 6mm BR? jag har alldeles för mig att jag sett i vart fall LRS pipor i denna kaliber?? Säker är jag dock inte Henrik
Publicerat Januari 5, 200917 yr Nog sjutton går det att få Blaser pipor i 6mm BR? jag har alldeles för mig att jag sett i vart fall LRS pipor i denna kaliber?? Säker är jag dock inte Henrik Blaser finns i 6 mm br, vill inte göra reklam men om man snokar på "featured rifles of the week" på en webbsida som just bara handlar om 6mmbr så kanske man hittar det man söker, noterade i samband med att jag läste artikeln där att författaren inte nämner något om bekymmer att få till matningen. /C
Publicerat Januari 5, 200917 yr Blaser finns i 6 mm br, vill inte göra reklam men om man snokar på "featured rifles of the week" på en webbsida som just bara handlar om 6mmbr så kanske man hittar det man söker,noterade i samband med att jag läste artikeln där att författaren inte nämner något om bekymmer att få till matningen. /C Jag hittade det du skriver om. Men det är vad jag kan se en Safari stomme, i vilken förmodligen en LRS 2 pipa passar. För mig skulle det innebära ett helt nytt vapen i en redan full vapengarderob. Det är möjligt att det går att specialbeställa en pipa kamrad för 6mmbr. Kan dock tänka mig att det inte är billigt. Att han inte nämner något om matningsproblem kanske beror på "Blaser does offer a single-shot version of its straight-pull target rifle in 6mm Norma BR". Alltså enskottare?
Publicerat Januari 5, 200917 yr Vill minnas att jag hade en LRS2-pipa i 223 för ett år sedan. Mycket välskjutande var den oxå. En i 6BR hade dock suttit fint
Publicerat Januari 6, 200917 yr Alla pipor från LRS2 passar R93 förutom 338LM är vad jag hört när jag frågade Går att få till LRS 2 på beställning. Jag har dock en R93:a.
Publicerat Januari 6, 200917 yr Jag röstar på 6PPC - jag har ju haft en sådan och byggde den med 1/10" stigning vilket funkade fint med mina 95gr kulor. Vill man ha tyngre kulor är nog 1/8" att rekommendera. Jag ser alltså inte problemet - varför bry sig om fabriksvapen när man kan bygga custom!
Publicerat Januari 6, 200917 yr Jag röstar på 6PPC - jag har ju haft en sådan och byggde den med 1/10" stigning vilket funkade fint med mina 95gr kulor. Vill man ha tyngre kulor är nog 1/8" att rekommendera. Jag ser alltså inte problemet - varför bry sig om fabriksvapen när man kan bygga custom! Ola, var inte du intresserad av en TRG? Henrik
Publicerat Januari 6, 200917 yr Jag sa röstade... inte att jag skulle köpa... Men visst undrar man ibland varför man sålde den superpangen, och svaret är ju enkelt - vapengarderoben, och plånboken. Men det har hänt förr att jag har köpt tillbaka bössor - därför säljer helst till kompisar man kan övertala om man ångrar sig...
Publicerat Januari 6, 200917 yr Hej, jag undrar hur stor skillnaden är mellan 6,5-55 DL och 6mmern på säg 250m? nån som vet?! mvh, samme
Publicerat Januari 29, 200917 yr Här blaserpro kan man läsa att magasinet till 22-250 funkar till 6mmbr utom för de längsta kulorna. Då blir det att använda ett magasin till hagelpatroner vilket gör den till en enskottare. Synd bara att man behöver en safari/jaktmatch stock för att kunna använda 6mmbr pipan annars hade jag köpt en direkt.
Publicerat Januari 29, 200917 yr Synd bara att man behöver en safari/jaktmatch stock för att kunna använda 6mmbr pipan annars hade jag köpt en direkt. Det funkar väl med semistock oxå?
Publicerat Januari 29, 200917 yr Enligt blaser fina modul .pdf så verkar det inte passa rakt av i.a.f. Kanske med ett smärre ingrepp att det kan gå. Modul pdf
Publicerat Januari 29, 200917 yr Jag valde 243AI jag, varför? För att ingen annan kör med den ! Fick hem verktyget till den igår
Publicerat Februari 5, 200917 yr Hejsan! Efter lite nogrannare efterforskningar så vet jag nu att det går bra att beställa en standard pipa i 6br till Blaser. Enda lilla haken är att den blir lite styvt dubbelt så dyr och har en leveranstid på 6 månader. Inget alternativ för en fattig statsanställd
Publicerat Februari 5, 200917 yr Hej Jag har inga erfarenheter av 6XC ÄN, men jag får väl så småning om då jag beställt en pipa i 6xc med 1:10 i stigning. Jag har velat fram och tillbaks om jag skulle ta en 6br eller 6xc, men eftersom jag inte vill ha en bössa till min småviltsjakt som kan rackla med matningen så föll valet på XC`n Det ska bli kul att bekanta sej med den för mej helt nya kalibern. Mvh Jocke