Publicerat Januari 19, 201016 yr L-B: är du sugen på att si och fota örnar i verkligheten kan jag ordna örnsafari åt dig på Åland...
Publicerat Januari 19, 201016 yr Författare L-B: är du sugen på att si och fota örnar i verkligheten kan jag ordna örnsafari åt dig på Åland... Har den här åtlen 1,5 mil hemifrån så det är bara att åka när örnarna sitter och käkar. Har vid några tillfällen haft polare här när vi har örnarna på åtlen så är det bar att åka ut och och ställa upp tuben i ett gömsle och titta. Lasse
Publicerat Januari 19, 201016 yr Det är mäktigt att se dessa fåglar sväva fram. Har sett kungsörndet var en upplevelse.
Publicerat Januari 29, 201016 yr För att se havsörn "live" rekomenderas en tur på Ölandsbron. Såg tre stycken i dag! /HP
Publicerat Januari 30, 201016 yr Eller så gör man som frugan, kliver ut på gården hemma och tar ett kort på en förbiflygande havsörn!
Publicerat Januari 30, 201016 yr Du får väl komma till Tåkern tror det var 28st här för ett tag sen......
Publicerat Januari 30, 201016 yr Detta fotade o filmade jag för ett år sedan: http://jeepetorp.blogg.se/2009/february/ornspaning.html
Publicerat Januari 30, 201016 yr Författare För skåningar som är sugna att se en udda örn så finns det en Stäppörn stationär vid Skabersjö.
Publicerat Februari 4, 201016 yr Snöfall och ca 120 meters håll: Snöar som syns ganska ordentligt Tänk om man kunde få se den en dag när det är klarblå himmel och strålande solsken istället.. Det går ju att smyga sig närmare i skydd av lagårn, men i detta väder, när jag har influensa?? Njäää... Då fotade jag uppifrån huset
Publicerat April 2, 201016 yr Örnar är riktigt respekt invigande, Precis efter nyår så var farsgubben och jag och kolla till gris åteln, Då hör vi ett par riktiga skrik, 10 sekunder senare seglar det förbi 4 st havs eller kungs örnar, jätte häftigt när dom kommer precis ovanför träden. Jag kommer troligtvis aldrig se 4 st örnar så där på en och samma gång igen.
Publicerat December 24, 201015 yr Författare Åtel kameran är på i år igen. Kungsörn på åteln nu. http://aquila.vafk.se/ Lasse
Publicerat Januari 13, 201115 yr Jag har kungsörn på rävåteln nästan varje dag. Har sett dom på 20 m som närmast från kojan ett par gånger. Har dock inte fått några vettiga bilder på den utan bara en kort dålig filmsnutt fast den fick jag då jag för en gångs skull hade kameran med mig och den lyfta från ett träd nära åteln och jag fick upp kameran.
Publicerat December 2, 201114 yr Kameran är igång. http://aquila.vafk.se/ Lasse Nästan så man tror det är något fel med tanke på brist på aktivitet de sista 24h. Brukar väl alltid vara åtminstone lite korp...
Publicerat December 2, 201114 yr Författare Nästan så man tror det är något fel med tanke på brist på aktivitet de sista 24h. Brukar väl alltid vara åtminstone lite korp... Så här i början av säsongen kan det vara rätt tomt. har varit ett par olika örnar sen vi drog i gång kameran plus att korparna brukar komma när det blir lite kallare. Sen kan ju kameran stula också händer ibland men är inte så vanligt. Lasse