Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

förslag till rubrik för inlägg

Featured Replies

Publicerat

hej, jag kanske är i fel topic, flytta gärna inlägget då.

jag skulle vilja vädra frågan om det skulle gå att få en rubrik där de som vill kan lägga in vägsträckor där det skett fler olyckor än normalt sista tiden? här skulle man även kunna varna vid olika årstider då olika vilt i olika regioner rör på sig mycket.

Själv tänker jag inte på det när man sätter sig och kör, det hade kanske fyllt en funktion att veta att på en viss vägsträcka har det hänt 3 olyckor nu på en vecka eller dylikt.

vad säger ni, är det överflöd? vi har ju folket här som tar hand om mkt så kan vi förhindra en olycka så är det bra för även bilisterna.

/kalle

Publicerat
  • Författare

eftersom ingen svarat antar jag detta som ett nej, att det inte är något som det finns behov eller intresse av.

mvh Kalle

Publicerat

Idén är nog bra men jag tror att det blir bättre om te.x lokalradion går in o varnar för vissa trafiksträckor i länet just nu.

De flesta som är här inne är jägare och vi har ju för vana att "leta" djur med blicken, skulle tro att vanliga dödliga har bättre nytta av dessa varning är vi. Däremot inte sagt att vi jägare inte råkar ut för viltolyckor, för det händer ju även oss.

/Lasse

Publicerat
  • Författare

ok. meningen var att bla de som åker ut på eftersök och gör det ofta på en viss vägsträcka talar om det. ex. jag åker till småland ofta och har typ 5 gånger fått veta efter jag varit nära att smälla på sträckan mellan osby och lönsboda att det skett fler en en olycka sista tiden. Man ser ingen skylt, radion varnar bara vid akuta situationer.

det var tanken men jag fattar vad du menar. tanken var egoistisk så till vida att jag själv hade uppskattat det.

/Kalle

Publicerat

Tycker det är en bra idé

Publicerat

Idén är väl inte helt fel så sett men om jag bara ser till mina vägsträckor så..

Många ställen blir de...

Typ en sträcka på en mil så är det 3 ställen som är rätt "heta" ...

Hur många mil väg har vi i sverige....

Publicerat
  • Författare
Idén är väl inte helt fel så sett men om jag bara ser till mina vägsträckor så..

Många ställen blir de...

Typ en sträcka på en mil så är det 3 ställen som är rätt "heta" ...

Hur många mil väg har vi i sverige....

hur många liv har du? jag har ett. nja det var kanske fel sätt att säga det på.

man kanske kan sortera på ngt sätt.

om du har en sträcka som det jämt händer saker på så....

jag brukar läsa dina inlägg, det är därför jag tog upp det. det finns mer att hämta i det du skriver, jag drog upp eniro sist med det där moshult eller var det var.

det känns bara som fel ände att lära sig vägens vilttäthet empiriskt.

Kalle

Publicerat
hur många liv har du? jag har ett. nja det var kanske fel sätt att säga det på.

man kanske kan sortera på ngt sätt.

om du har en sträcka som det jämt händer saker på så....

jag brukar läsa dina inlägg, det är därför jag tog upp det. det finns mer att hämta i det du skriver, jag drog upp eniro sist med det där moshult eller var det var.

det känns bara som fel ände att lära sig vägens vilttäthet empiriskt.

Kalle

För att ta den sträckan så är det "hett" som faen en bit före o sen efter det som vi kallar Brunamålakurvan.

Ligger en by innaför som heter ljust det.

Ca 400 m innan infarten till Moshult och uppåt Km söder om andra infarten, den oskyltade dårå.

Där har det körts på minst 8 älgar på 1,5 år. nån dov flretal rådjur o så ett par grisar.

Verkar som alla djur som "rundar" samhället Emmaboda ska gå däröver nånstans.

Men direkt efter Emmaboda samhälle på samma sträcka är det oxå rätt hett såväl som 2-3 km efter Brunamålakurvan strax innan Långasjö.

Sen vet jag ju väl var övergångarna är på sträckan Långasjö-Vissefjärda.

Mina marker så sett.

Har oxå lite kol på 28:an, innan infarten mot Gullabo och någon Km därefter har det varit många grisar.

En hel del annant oxå.

Sån här information om alla vägar i hela landet skulle bli hur stort som helst...

Smartast borde va... alla vägar utan viltstängsel så bör man verkligen ha koll på allt runt vägen.

Som vanligt kvällar, mornar och nattetid.

Rätt enkelt men inte något som hjälper när grisen/älgen sitter i fronten.

En sak som slog mig nu va att jag inte varit på något uppdrag där någon i bilen dött än.

Ta i trä... men troligen så är mina sträckor inte så fartvänliga..

Som vi vet.. farten dödar...