Publicerat Maj 19, 201115 yr Jag handlade innan köpsidan försvann, så för mig var det enkelt. Jag fyllde bara i mina uppgifter på sidan, inklusive kortuppgifter och vilka choker jag skulle ha. Företaget drog pengarna dagen efter och chokerna kom efter en vecka via posten. Om företaget känns seriöst så brukar man aldrig råka ut för problem om man skickar iväg kortuppgifterna. Teague kändes som ett seriöst företag, alltså inga problem att skicka iväg uppgifterna. Det är större skillnad mellan orginalchokerna och teaguechokerna än jag trodde. Håller med Wizard, orginalchokerna känns mer som gängskydd än något annat. Det enda problemet jag har råkat ut för är att jag inte får i bössan i mitt vapenfodral. Bössan blev ju lite längre. Det blir till att förlänga fodralet eller köpa nytt. Mads
Publicerat Maj 23, 201115 yr Nu har jag äntligen lärt mig skjuta med min portade Teague-choke i min Berettaautomat. Av nån anledning så låg träffläget högre med originalchoken som är ett snäpp öppnare. Har tidigare skjutit riktigt illa med den choken men när jag väl fått in i huvudet att kornet ska täcka och inte ligga i underkant så flyter det på //Mekus
Publicerat Juni 1, 201115 yr Beställde en Teague igår, ported extended halv choke. Återstår att se om det var ett smart drag eller inte. to be continued...
Publicerat Juni 2, 201115 yr vad är det för chokenycklar till dem? Behövs ingen nyckel till extended, man drar för hand.
Publicerat Juni 2, 201115 yr jaja...verkar ta en dag till då paypal ska aktiveras..... men, men ska bli intressant med några super extended ported till mig och vanliga super extended till en annan gubbe på en stubbe.
Publicerat Juni 2, 201115 yr Beställt en påse godis! Maxxade ut PayPal-kontot! Beretta Super Extended Ported Size: Full Beretta Super Extended Ported Size: 1/2 Mod Beretta Super Extended Ported Size: XFull Beretta Extended Size: Full
Publicerat Juni 3, 201115 yr När jag tog kontekt med dem sa de att de inte gör super extended med portning, bara vanliga extended. Så det blev den jag beställde.
Publicerat Juni 3, 201115 yr Verkar vara så att de bara gör super extended till vapen med korta original-choker. Mina crio-choker är längre än de flesta så jag antar att de inte tjänar något på att förlänga ytterligare.
Publicerat Juni 3, 201115 yr Verkar vara så att de bara gör super extended till vapen med korta original-choker. Mina crio-choker är längre än de flesta så jag antar att de inte tjänar något på att förlänga ytterligare. Verkar mycket troligt, det kan nog hållas för sannolikt att Teauge har provat och kommit fram till att det inte är nödvändigt för standardproduktion, om du verkligen vill ha sådana choker lär de tillverka dem till dig, till ett påtagligt pris också förmodar jag. /Christian
Publicerat Juni 3, 201115 yr Verkar mycket troligt, det kan nog hållas för sannolikt att Teauge har provat och kommit fram till att det inte är nödvändigt för standardproduktion, om du verkligen vill ha sådana choker lär de tillverka dem till dig, till ett påtagligt pris också förmodar jag. /Christian Det kan de säkerligen. Men jag ska nog ha kommit väääldigt långt inom hagelskytte innan jag får påtagliga förbättringar av att köpa en slik choke istället för den något kortare jag beställde.
Publicerat Juni 3, 201115 yr har nu snick-snackat med N. så får vi se om han skickar dom på måndag som utlovat. ska bli spännande att testa sen. I'm feeling lethal.
Publicerat Juni 7, 201115 yr Fick hem ½-choken idag och resultatet på papp ser mycket lovande ut, jämna, täta träffbilder på 35m utan luckor och utan stänkhagel med de relativt simpla NSI classica jag sköt.
Publicerat Juni 7, 201115 yr täta bilder på 35 meter! shit kan man skjuta djur på så långt håll med hagel?
Publicerat Juni 7, 201115 yr Med tanke på hur träffbilderna såg ut så kan bössan det i alla fall. Tätt är dock en bedömningsfråga för varje skytt.
Publicerat Juni 8, 201115 yr ah! så har de kommit. beställde i fredax o fick idag i lådan. känns bra! ska testas i helgen.
Publicerat Juni 9, 201115 yr Snabbt går det! Beställde i helgen och kom idag! I helgen skall de testas!
Publicerat Juni 9, 201114 yr Oljan lägger man en liten droppe på den gängade delen - inget mer!. Vad är det för klet? Vapenfett? Symaskinsolja? Silikonolja?
Publicerat Juni 10, 201114 yr Vad är det för klet? Vapenfett? Symaskinsolja? Silikonolja? Jag använder tunn vapenolja i form av spray på mina choker. Det handlar om att skydda gängorna och att underlätta rengöringen framöver.
Publicerat Juni 10, 201114 yr Jag använder tunn vapenolja i form av spray på mina choker. Det handlar om att skydda gängorna och att underlätta rengöringen framöver. Fråga: hur hårt ska chokerna dras? handkraft? nyckel?
Publicerat Juni 10, 201114 yr Fråga: hur hårt ska chokerna dras? handkraft? nyckel? Choker skall dras lite lagom och aldrig hårt om verktyg är inblandade! Det är i princip ingen påfrestning på gängorna när man skjuter (de kommer inte att skruva ut sig själva om jag säger så), använd handkraft men inte hårdare än att du kan skruva ur dem med handkraft efteråt. Har man fräscha gängor så skruvar man bara in dem med fingertopparna så sitter de sen.
Publicerat Juni 10, 201114 yr Snabbt går det! Beställde i helgen och kom idag! I helgen skall de testas! Dom där superext portade ser väldigt trevliga ut får nog bli nåra såna till Mirokun