Publicerat Juni 23, 201015 yr Jag har en Swedteam väst men skulle jag köpa en ny idag så blev det nog en Badlands Upland. Väst och ryggsäck i ett. http://butik.nordicsportsman.se/Shop/Index...rtModelId=BVEST Jag har en Pinewood väst som funkar bra, dock skulle jag nog ha satsat på 1 storlek större om man ska ha jacka under. Den kör jag när jag är ute med taxen. Sedan har jag även en Badlands Upland väst/rygga. Kör den när jag är på fågeljakt med Weimaranern och det funkar suveränt tycker jag men kan verkligen se den funka bra som hundförarväst eller vid eftersök. Får testa den i höst vid lite annan jakt.
Publicerat Augusti 1, 201015 yr Klämde på Härkilas väst i veckan, blir antagligen den om storlekarna är okej, de skulle få in min storlek nästa vecka. Annars blir det nog en Chevalier väst... //Kronis
Publicerat Augusti 5, 201015 yr Fick hem HiViz västan i veckan och den verkar så här långt väldigt praktisk. Undantag kanske för en för liten ryggficka för våra behov, men fullt förslutbar med dragkedja. Dessutom från bägge sidorna. Sambon får testa och se vad hon gillar den praktiskt vid jakterna.
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Pinewood västen är för mig ett givet alternativ en bra väst till ett bra pris...
Publicerat Augusti 6, 201015 yr Har en Badlands Upland, är inte riktigt nöjd. Det samlas mkt skräp och snö i de öppna fickorna. /rine
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Härkilas är solklart nr1! Jag värdesätter alla fickor och den praktiska funktionen med storleksförändring beroende på vad du bär under, tunn höstskjorta eller jaktjackan. Varieras med hjälp av dragkedjan. Västen i sig är av kanonkvalité - visst kostar kring 1500 kr. RG
Publicerat Oktober 1, 201015 yr Härkilas är solklart nr1! Jag värdesätter alla fickor och den praktiska funktionen med storleksförändring beroende på vad du bär under, tunn höstskjorta eller jaktjackan. Varieras med hjälp av dragkedjan. Västen i sig är av kanonkvalité - visst kostar kring 1500 kr. RG Kanonkvalitet?! Har en Härkilaväst jag också och tycker kvaliteten i förhållande till priset är total misär. Dessutom rätt konstiga lösningar.. ex. MINUS: Nätfickor på framsidan av västen, varför då kan man undra?! Fastnar överallt och går sönder när man kryper i buskarna. Orange reflexer på nätfickorna som pajjar efter 5 dagar i skogen. Liten radioficka Tyget slits fort och efter en stund hänger trådar lite varstans på västen. Priset! PLUS: Stor och bra ryggficka. Får plats en mindre hare, två orrkycklingar och två ripor Den är snygg. Köp INTE Härkila är mitt tips.
Publicerat Januari 17, 201115 yr Skaffade 2 västar från engelsons i somras. Kostade bara 395 så det fick bli en i mindre storlek till höstjakten och en som har utrymme för jacka under till vintern. + Gott om fickor på framsidan(5) som går att stänga med dragkedja +2 med lock. + Genomgående ryggficka. + Gillar att den är lite kortare i midjan och har resår. Osäker på livslängd eftersom det är första säsongen, men riktigt nöjd än så länge. http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php?do=prod&art=1554&parent01=2248&parent02=4047&parent03=&sida_nr=1
Publicerat April 9, 201115 yr Var med på en större älgjakt med folkdrev i höstas o ville bara återge ett par av skyttarnas kommertarer angående västar: Gula västar= swedteams och vägverkets västar kombinerat med gul keps så tyckte skyttarna att drevfolket "fösvann" ute i björkslyet på hyggena. Så det var inte annat att göra än att dela ut orangea kepsar till drevfolket... det var helt klart att folk syntes bättre i skogen efter att de få på sig orangea kepsar... Mvh Jaktidioten
Publicerat April 10, 201115 yr Kanonkvalitet?! Har en Härkilaväst jag också och tycker kvaliteten i förhållande till priset är total misär. Dessutom rätt konstiga lösningar.. ex. MINUS: Nätfickor på framsidan av västen, varför då kan man undra?! Fastnar överallt och går sönder när man kryper i buskarna. Orange reflexer på nätfickorna som pajjar efter 5 dagar i skogen. Liten radioficka Tyget slits fort och efter en stund hänger trådar lite varstans på västen. Priset! PLUS: Stor och bra ryggficka. Får plats en mindre hare, två orrkycklingar och två ripor Den är snygg. Köp INTE Härkila är mitt tips. Håller fullkomligt med.. dålig kvalite emot priset.
Publicerat Augusti 9, 201114 yr Hej! byter riktning lite nu, men jag undrar varför så många kör med en väst? då måste man ju ha något slit tåligt,lagom varmt och som motstår vatten under västen:P varför inte köra med en typ överdrag jacka? då räcker ju det med en tunn fleece/en under ställs tröja under jackan:P finns dock inte så många hundförar jackor, men några finns där ju:)
Publicerat Augusti 10, 201114 yr Jag har den Härkilavästen utan nätfickor fram och jag är riktigt nöjd med min! http://www.jagarbutiken.se/hundforarvast Men visst känns radiofickan lite väl liten. Mvh Niklas
Publicerat November 16, 201114 yr Jag har den Härkilavästen utan nätfickor fram och jag är riktigt nöjd med min! http://www.jagarbuti...e/hundforarvast Men visst känns radiofickan lite väl liten. Mvh Niklas Köpte samma förra veckan. Efter en premiärhelg är jag i alla fall nöjd, men det tar väl ett tag innan man bott in sig.
Publicerat November 16, 201114 yr http://www.swedteam.se/swedteam_jaktklader_v%C3%A4st_darwin_micro_1346.html Den använder jag! Mycket bra väst med många och bra fickor. ger lagom mycket värme om man går som hundförare. har oftast bara vindtät fleece+underställ under. funkar bra. ett minus är ju att den inte är signalfärgad. ska dock kolla på någon väst men rödfärg tror jag..
Publicerat November 16, 201114 yr Skaffade 2 västar från engelsons i somras. Kostade bara 395 så det fick bli en i mindre storlek till höstjakten och en som har utrymme för jacka under till vintern. + Gott om fickor på framsidan(5) som går att stänga med dragkedja +2 med lock. + Genomgående ryggficka. + Gillar att den är lite kortare i midjan och har resår. Osäker på livslängd eftersom det är första säsongen, men riktigt nöjd än så länge. http://www.engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php?do=prod&art=1554&parent01=2248&parent02=4047&parent03=&sida_nr=1 +1 Har använt min i två säsonger nu & den har hållit utan problem, swedteam västen blev det bara skrot av efter en höst Jag använder aclimanet underställ och en ulltröja under västen, det funkar i dom flesta väder. Sent from my ST17i using Tapatalk
Publicerat Januari 9, 201214 yr Har varit med och testat en ny hundförarväst som kommer att släppas till varuhusen i slutet på mars. Grymt bra och med fickor som är genomtänkta. Nytt camo med grym synlighet. En ficka jag gillade var fickan för antingen 1,5 liters vätskeblåsa på ryggen eller för batteripacket till silvia pannlampan. Vet inte hur många gånger jag förbannat den korta sladden när man varit på e-sök. Men, vänta lite och jämför, tror det blir en positiv överraskning.
Publicerat Februari 13, 201214 yr Har varit med och testat en ny hundförarväst som kommer att släppas till varuhusen i slutet på mars. Grymt bra och med fickor som är genomtänkta. Nytt camo med grym synlighet. En ficka jag gillade var fickan för antingen 1,5 liters vätskeblåsa på ryggen eller för batteripacket till silvia pannlampan. Vet inte hur många gånger jag förbannat den korta sladden när man varit på e-sök. Men, vänta lite och jämför, tror det blir en positiv överraskning. Låter intressant! Vad är det för tillverkade? Själv har jag fuderat på badlands upland ryggsäck
Publicerat Februari 14, 201412 yr Vi i Hundförarna Sörmland använder Bergans hundförarväst, funkar ok, bra fickor, stor ryggficka! Dock är den lite dassig i färgen:-( min första Bergansväst höll 3 sesånger, det var med beröm godkännt! Väl mött!
Publicerat Februari 14, 201412 yr Jag har en orange reflexväst över rocken. Funderade på vilken väst jag skulle välja och såg reflexvästen på väg till återvinningen. Så tänkte varför inte... Fungerar bra. Når rockens fickor lätt då den är öppen från sidan och är skyddad från väta via rocken =) Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Februari 14, 201412 yr Härkila "Safety" riktigt bra kvalité och merparten genomtänkta fickor. / H.