Hoppa till innehåll

Vargjakt


first_clas

Recommended Posts

Fortsättning från SJF arean: http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=21460

//Niclas Lundin

ok jag letar under tiden och kollar,man tycker själv vi snackat nog länge om jakten så det borde finns vissa ramar klara ,men som sagt kanske det är nya förutsättningar idag

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ok jag letar under tiden och kollar,man tycker själv vi snackat nog länge om jakten så det borde finns vissa ramar klara ,men som sagt kanske det är nya förutsättningar idag

mvh

ReA som finns på Robsoft tror att det finns en handful vargar i BD län. Han har tydligen någon kontakt på länsstyrelsen. Jag tror att det är Joakim Pello Lst BD. Jag har för mig att det är taget DNA-prov på flera spillningar efter varg.

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=26...2&start=120

Läs en bit ner på sidan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo,men dom ställer juh som inte till nå oreda riktigt så länge dom inte är bland renar,vi har juh haft en varg 3mil fågel vägen bort ett bra tag nu och man känner inte alls nått obehag då den nog inte klimatisera sig bland folk ännu,men 23 märkningar till så blir den väl mer van :wub:

vi har juh stort län men med renskötsel och därför ska vara befrida från dom...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo,men dom ställer juh som inte till nå oreda riktigt så länge dom inte är bland renar,vi har juh haft en varg 3mil fågel vägen bort ett bra tag nu och man känner inte alls nått obehag då den nog inte klimatisera sig bland folk ännu,men 23 märkningar till så blir den väl mer van :wub:

vi har juh stort län men med renskötsel och därför ska vara befrida från dom...

Nej, det har dom inte och det är väl tur att dom inte är samlade alla i en grupp för då hade det väl med största sannolikhet sett värre ut med döda renar och en ramaskri bland samerna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

lite ot

men värsta för samerna är inte rivna renar utan kostnaderna för att samla ihop dom..inte alla som vet hur långt och jobbigt det kan vara...

vi har en del av Gällivare skogs samebys renar här,men bara ca 200st och just den samebyn är nog mest inne på få bort vargen,men vi får se om det blir flytt eller vandring av den...

hoppas på svar :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

lite ot

men värsta för samerna är inte rivna renar utan kostnaderna för att samla ihop dom..inte alla som vet hur långt och jobbigt det kan vara...

vi har en del av Gällivare skogs samebys renar här,men bara ca 200st och just den samebyn är nog mest inne på få bort vargen,men vi får se om det blir flytt eller vandring av den...

hoppas på svar :unsure:

Ok! Ja, det är ju värre att samla ihop dom igen när dom har skingrats. Det är mycket arbete med det. Det har du helt rätt i.

Var det inte forskarna som sa att vi skulle skrämma gråben el. var det lst? Den skulle ju fungera bra sa dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu kommer detta jag menare med att ha en skilld diskussions tråd, vilken förbannade tråd talar ni om isjonsson och firstklass ?

vargjakt började dom på innan dom flyttades hit

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vargjakt var vi på

jo vette tusan hur dom tänkt sig,lite konstigt när ena stunden ej ska finnas varg nästa ska man avvakta och se hur den vandrar,men så länge den inte utgör större problem är det inga bekymmer,

Synd bara inte alla ska vara så skyga :(

once you seen a Same on a snowmobile no never go back :wub::blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hmm undra om s,k bean bags är lovliga att använda att skrämma vargar som går i samhällen eller på andra platser där dom inte e önskvärda

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

det har pratat/debatteras många år om vargjakt och det har lovats jagas några år nu,ska bli kul och se vad dom kommit fram med under dessa år utom just dessa ord och snack.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...