Hoppa till innehåll

Jaktlust ikväll i TV4 Sport 18:30


Guest Jägare

Recommended Posts

Dagens program är helt klart en förbättring från förra. :D

Bra och inspirerande rakt igenom, men tyvärr är det alldeles för kort.. :lol:

Nu höjs väl förväntningarna tills nästa vecka antar jag.. :D:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Dunderklumpen

    15

  • JaktPoppe

    13

  • Rosven

    12

  • johanjägare

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens program är helt klart en förbättring från förra. :D

Bra och inspirerande rakt igenom, men tyvärr är det alldeles för kort.. :D

Nu höjs väl förväntningarna tills nästa vecka antar jag.. B)B)

Ja, så är det väl...mycket press nu... B) men tack för alla positiva kommentarer. :D Nästa vecka kommer Bengt Andersson och jagar grävling med ställande hund...Thomas jagar en medaljbock (och det kommer bli debatt om skottet... B) ) som vanligt... :lol: Sedan ett litet reportage om det nya björnskyttet på skjutbanan. Levén lagar kolbulle special.

Som sagt programtiden kan vi inte råda över....men ju bättre siffror denna säsong, desto bättre förhandlingsläge med kanalen... Det är d et enda som styr. 80.000 tittare på första programmet vilket är mycket, mycket bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

O jag vet en som fick för sig att det var i morgon programmet gick :lol::D :D

Blir till o leta rätt på reprisen..

/Lasse

SOPA!!!

Säg som det är, du väntar till reprisen för att du tror den är billigare :DB)

Ett helt okej program, men dom de flesta andra säger; för kort tid.

Hoppas tittarsiffrorna ger fördel inför en fortsättning B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går det att se avsnitten på webben? Missat dom :blush:

Jaktlust

Del 2 av 10. Programledaren och yrkesjägaren Thomas Ekberg får besök av jordbruksminister Eskil Erlandsson. Harjakt med stövare blandas med samtal om kontroversiella ämnen som varg och vildsvin. Det blir också rävjakt och en tur till skjutbanan. Kocken Anders Levén bjuder hungriga jägare på nygrillad hare med färska örter.

  • Fredag 13 november 2009 05:30 TV4 Sport ®
  • Torsdag 12 november 2009 16:30 TV4 Sport ®

http://www.tv4.se/1.1283981?episodeId=1.1297736

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trollbindande! Detta program blir bättre och bättre. ;)

Tycker inte det känns som ett program som är 2x11 min. Spännande och skoj att se att Bengan fick 2 grimbart.

Lite skoj och se hur herr Ekberg fäller ner hörselskydden för en gångs skull. :angry:

Fortsätt i denna takt Herr Jägare så skall hela Sverige vaka över TV 4 sport onsdag kvällar kl. 18.30 :D

Mvh

Roffe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Avsnitt ett var jag inte överens med men avsnitt 3 var däremot jättebra. :lol:

Missade tyvärr 2an. Och även jag får väll skriva att programtiden är för kort. Hoppas på att ni kan få mer tid.

Fortsätt så här. :D

EDIT: Det finns ingen möjlighet att se avsnitt 2 någon annanstans än på tv4 anytime?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp, Avsnitt två och tre har varit klart bättre än ettan.

Men nu höjs ribban!

Användandet av berättar rösten har förbättrats avsevärt. Och jag tycker det gör stor skillnad. Fortsätt gärna att utveckla denna del. Vore kul att höra vad du tycker om mina förslag här nedan.

När det blir drevjakter längre fram så hoppas jag ni lägger lite tid på planeringen. Jag tror faktiskt vi tittare är mogna för att splitta ljud och bild. Låt berättar rösten vara planeringen. Som exempel.

Börja med bild och ljud synkat där en jaktledare berättar för hundföraren att han skall gå si och så, Klipp till bilder från när hundföraren går uppför branten över diket etc etc (som givetvis nämns). Om ni har de tekniska möjligheterna så skulle ni i samband med detta även kunna klippa in en liten ruta i ena hörnet med en karta som visar var hunden eller hundföraren eller drevet går. Kanske enklast med datan från en Garmin Astro/Rhino...

Det här behöver inte vara en drevjakt. Kan funka minst lika bra på en fågeljakt där en jaktledare ortsbo eller arrangör berättar för en jägare hur han skall föra sin pointer eller trädskällare.

Den inklippta kartan kan också göra det klart mer spännande att titta på en passskytt när drevet drar förbi...

I övrigt så saknar jag lite av en röd tråd i programmet. Rådjur, Grävling, Björn och kolbulle tycker jag spretar lite väl mycket.

Vad har ni fått för kommentarer på skottet?

MVH // Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni händer när man kommer hem och ska kolla, INGEN STRÖM!

fick tillbaka den 02.00 i natt, men vad fan hjälper det.

var hittar man reprisen?

kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tre inlägg upp ? :P

Nice första inlägg.. Besserwisser.  :D   :lol:   :o

______________________

Själv tackar jag Mikael Jägare(lite avundsjuk på efternamnet, men..) av kommentaren på mitt inlägg, då ni får ännu en tittare 16:30..  :D

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Thomas jagar en medaljbock (och det kommer bli debatt om skottet... ;) ) som vanligt... :blink:

Dom är bara avundsjuka, grymt skott. Riktigt imponerad.

Bra program btw. ;)

Fast inga fler fotbollsspelare från Götet, tack. -_- Det får en ju att må dåligt. :oB)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att nu när jag sett "Jaktlust" så var jag inte så imponerad... Konceptet lät bra, men jag tycker det blir mest pannkaka av det hela.

För högt tempo, är boven. Det blir varken "hackat eller malet". Jag förstår att "kändisar" lockar tittare, men jag tycker ni istället skulle lagt krutet på att intervjua/prata med hundförare och "vanliga" jägare. Sedan hade jag personligen velat se lite mer av hundarbete och själva jakten istället för att se lite grävlingsjakt, lite bäverjakt, lite björnpasset, lite matlagning etc...

Kolla på hur Ola gjorde jakt och fiske, det var riktigt bra grejor det, där fick man verkligen en inblick i jaktformen i fråga

Skulle också gärna se att det trycks mer på viltvården, besöka något gods och se vad de genomför för olika viltvårdsåtgärder, stödutsättningar av viltfågel etc. Det kan ge gemene man bättre förståelse för jakten!

Det var lite konstuktiv kritik hoppas jag, ser fram emot nästa avsnitt då det ska jagas med spaniel :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaktlust Program 4 Onsdag 25/11 klockan 18:30 i TV4 Sport.

Gäst: Skeetskytten Nathalie Larsson

Nathalie Larsson är en av världens främsta skeetskyttar och hon avlossar mer än 20 000 hagelskott om året. I Jaktlust följer hon med Thomas Ekberg på jakt efter fasan med spaniels.

Att locka räv har blivit populärt i Sverige. En spännande jakt som kräver lite övning. Vi träffar en expert på rävlock, Ulf Lindroth.

Thomas skjuter med extra bra precision på banan och testar geväret Sako TRG. och Anders Levén tillagar fasan som badar i rattatouille.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaktlust Program 4 Onsdag 25/11 klockan 18:30 i TV4 Sport.

Gäst: Skeetskytten Nathalie Larsson

Nathalie Larsson är en av världens främsta skeetskyttar och hon avlossar mer än 20 000 hagelskott om året. I Jaktlust följer hon med Thomas Ekberg på jakt efter fasan med spaniels.

Att locka räv har blivit populärt i Sverige. En spännande jakt som kräver lite övning. Vi träffar en expert på rävlock, Ulf Lindroth.

Thomas skjuter med extra bra precision på banan och testar geväret Sako TRG. och Anders Levén tillagar fasan som badar i rattatouille.

Jag gillar programmet, bra jobbat.

Det var några från jobbet som såg henne i Peking OS och hon var helt överlycklig över stödet. Hon hade aldrig haft en sådan bra hejarklack förut. <_<

Det lät riktigt gott. Jag ska prova detta med andbröst, när jag har sett programmet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ser framemot ett nytt avsnitt.. tror man ger ungarna får en glass lr 2 så de blir lugn å ro en stund. sockerruset får man ta hand om sen efter programmet :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...