• Meddelanden

• Niclas L

Jaktsidan skippar stöd för Tapatalk   2016-05-11

Hej på er. Jag har beslutat att vi inte kommer ha stöd för Tapatalk framledes.  Anledning är att Tapatalk inte stödjer visning av våra annonser samtidigt som de visar egna annonser från tredjepart. Med en mobiltrafik som närmar sig 50% är det en oacceptabel utveckling som på sikt hämmar Jaktsidans utveckling då det slår direkt mot sidans intäktsposter. I och med uppdateringen till IPB 4 av forumet har vi fått en modern och bra sida som har en fullt fungerande mobilversion med stöd för vårt eget annonssystem. Jaktsidan är en gratissida och annonserna är absolut nödvändiga för driften av sidan. Jaktsidan har ganska många användare av Tapatalk så jag förstår att det är många av er som påverkas. Jag är däremot helt övertygad om att ni kommer kunna surfa på Jaktsdan precis lika bra med nya IPB 4. Kom ihåg att slå på mailnotifikationer osv så får ni samma notifieringar ni haft med Tapatalk i samband med nya meddelanden eller svar i prenumererade trådar. Samma information gäller även för våra systersidor www.edgesportfisning.se och www.edgeflyfishing.com.
Guest urogallus

Swarovski

3 inlägg i detta ämne

Hej,

skilnaderna är väl fler än likheterna ;)

PV serien :

30 mm mellantub, 1 cm "klick" vid justering, medförstorande riktmedel och en fjädrande "gummiring" på okularet. Till PV serien finns det flera belysningsvarianter.

AV serien:

En tums mellantub, 1/4 tums "klick" vid justering, icke medförstorande ritmedel, ett "enklare" ockular utan fjädrande gummivikt samt riktigt låg vikt. Ingen möjlighet till belysning.

Jag har haft och har kikare ur båda serierna och bortsett från skillnaderna i riktmedel som kan vara en smaksak upplever jag inga större skillnader. Hittar du en modell (och ett pris) som passar dig är det bara att slå till!

Henrik

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Tackar för snabbt svar!  :D Nåt tips om billiga återförsäljare? Kikaren som är på G är en 6-18 x 50 AV med TDS-4 riktm.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

http://www.Reservdelar24.SE