Hoppa till innehåll

Trycke Blaser R8/R93


domch

Recommended Posts

Vanesak,

fingret har inget där att göra före det att det är dags så allt tänk om 1,5-2,5 kilos tryck som det står om i div litteratur

känns väldigt förlegat.

Det finns väl tyngre tryck att beställa om man känner för det? Vidare är det oaktat vilket frågan om direkttryck, dvs inget som jag egentligen skulle välja om given ett val.

Sen är nog ett blaser tryck om mer än 750 gr fulltständigt groteskt i känslan, den är ju lite Glockigt som det är redan nu, dvs helt utan känsla.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trycket på R8/R93 är på 750 gram. Är inte det i minsta laget för ett jaktvapen som tex används till högviltsjakt? Eller vad tycker ni?

Hej

Köper du en ny blaser så får du välja avtryckarvikt mellan 3 vikter:

800g och (något osäker på intervallen) ca 1kg och 1,5kg

Jag valde 800g och är nöjd, vill man buta efteråt går det utmärkt.

lämna in till en vapenhandlare för avtryckarvikten styrs med en fjädrar och det är styrkan på fjäderna som avgör atryckarvikten.

/Jimmy

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kände lite på en R8 häromdagen, ingen "vill ha" känsla uppstod vilket alltid är skönt. Säljaren påstod att tappar man avtryckar/magasindelen så kostar en ny motsvarande priset på en ny Remington ungefär - sjukt. :lol:

Dock är jag stum av beundran inför Blasers marknadsavdelning, vilken success story!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kände lite på en R8 häromdagen, ingen "vill ha" känsla uppstod vilket alltid är skönt. Säljaren påstod att tappar man avtryckar/magasindelen så kostar en ny motsvarande priset på en ny Remington ungefär - sjukt. :lol:

Dock är jag stum av beundran inför Blasers marknadsavdelning, vilken success story!

Jo, men om man inte vill tappa magasinet på en sådan finns det en spärr som man låser fast magasinet och avtryckaren med.

Ska känna på en R8 när dom får hem en på Backlunds i början av April.. Ska nog hålla i den ganska hårt så man inte tappar den dyra skiten i golvet.  :rolleyes::lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid haft trycken runt 800 gram och är man van med det är det kalas!

Kompisen fick hem en ny R93 Offroad Prof i veckan och det är grymt fina bössor, trycket känns snuskigt bra åtminstone på den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bössan kostar ju mer än 50 lax..?

undrar om man skjuter fler djur ju dyrare bössa man har? :lol:

likaså om man har en dyr klocka... Får man mer tid då?

det är nog nåt storstadsfenomen det där

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bössan kostar ju mer än 50 lax..?

undrar om man skjuter fler djur ju dyrare bössa man har? :lol:

likaså om man har en dyr klocka... Får man mer tid då?

det är nog nåt storstadsfenomen det där

Kan ju motvilligt erkänna att jag gärna skulle vilja ha en jag med...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns en på landbys i östersund fast jag kan inte säga att jag kände att det är värt att byta uppsig (eller ner) från den R93 man redan har :huh: mycket extra pengar bara för att få ett magasin man kan ta ur.

Jo, men om man inte vill tappa magasinet på en sådan finns det en spärr som man låser fast magasinet och avtryckaren med.

Ska känna på en R8 när dom får hem en på Backlunds i början av April.. Ska nog hålla i den ganska hårt så man inte tappar den dyra skiten i golvet.  :oB)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...