Publicerat Januari 26, 201115 yr Har sökt på internet men inte funnit mer än crowbusters, så jag får väl fråga här... Nån som kan beskriva eller hänvisa till kråkans olika läten? Anledningen till att jag frågar är att ibland jagar vi över kråkbulvaner, och jag tänker mig att man kunde ha ett "friendly" läte till det? Ska snart också testa min hemgjorda uvbulvan, då räcker det väl med att blåsa på och försöka härma en upphetsad kråka? Det ska finnas ett "distress call" också. Hur låter det? Finns någon särskild pipa för detta? Naturligtvis menar jag europeiska kråkor och inte amerikanska
Publicerat Januari 26, 201115 yr Distress call är väl hyggligt enkelt, har man skammat en kappa så har man koll på hur det låter typ.. De övriga är svårare tycker jag. Vanliga locket är ju det man hör när man hör dem så att säga. Det är svårt att framställa på konstlad väg, alla tillgängliga pipor är rätt usla på vanligt kråklock. Mvh!
Publicerat Januari 8, 201214 yr kontaktläte med kött och bulvaner är bra kontaktlätet frambringar du genom att göra rrrrrrrrrrrrrrrrrr ryckigt om du förstår vad jag menar gör ett ryck och snabbt efter 2 i samma ryck så här rrrrrrrrr rrrrrrrrr rrrrrrrrrrr dåligt förklarat men kan inte förklara bättre (skitjakt)på dig