Hoppa till innehåll

Karta över varg revir!


lindberg

Recommended Posts

Vart hittar man en karta över alla vargrevir i Sverige. Jag menar en karta där reviren är utritade och inte bara en prick. Har gogglat på alla möjliga kombinationer men hittar inte någon karta. Var på föreläsning med Gunnar Glöersen och är ganska säker på att han hade den typen av karta som jag söker efter.

Anledningen att jag vill ha kartan är att min hustru och jag har en ganska hård debatt här hemma för tillfället!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har hör om två vargobs runt oss , har du det med ?

Nej inte höört något om det.................

Min laika har lärt sig att hoppa över hundgården :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart hittar man en karta över alla vargrevir i Sverige. Jag menar en karta där reviren är utritade och inte bara en prick. Har gogglat på alla möjliga kombinationer men hittar inte någon karta. Var på föreläsning med Gunnar Glöersen och är ganska säker på att han hade den typen av karta som jag söker efter.

Anledningen att jag vill ha kartan är att min hustru och jag har en ganska hård debatt här hemma för tillfället!

Kolla på en karta över renbetesområdet så är det väl bara att konstatera att det inte finns något vargrevir inom detta osv...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

http://www.vargreviret.com/revir.htm Sök på varg och föryngringar osv så får du bra med träffar.

I den länken som du har bifogat så är det bara symboler. Vad jag är ute efter är en karta där de teoretiska revir gränserna är inritade.

Vakjägaren.

Hur trovärdiga är rapporterna om vargen och hur tätt är det mellan rapporterna. Kan bara hoppas att det är en individ på genom gång. Hörde i och för sig rykten om att det var ett revir markerande par mellan Åmmeberg och Närkesberg för något år sedan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De som såg i Dalby var Volvomekaniker ifrån jobbet. Men om de ser skillnad på varg eller hund vet jag inte.

Klicka på symbolen på kartan Lindberg så får du revirgränserna. I snikna drag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...