Publicerat Juli 7, 201114 yr Jag har ett gammalt (från 40-talet) men smidigt skinn hemma som jag skulle vilja ha på golvet. Jag har dock en känsla av att skinnet är lite för känsligt för att ligga direkt på golvet (t.ex. när man drar omkring det för att dammsuga etc) så jag skulle vilja förstärka det på något sätt. Är det nån som har något tips på hur det skulle kunna gå till? Köpa ett tyg och sy på? Köpa en matta och sy på? Hur brukar man göra? Skinnet är komplett med huvud och allt... Tack för era svar!
Publicerat Juli 9, 201114 yr Jag har ett gammalt (från 40-talet) men smidigt skinn hemma som jag skulle vilja ha på golvet. Jag har dock en känsla av att skinnet är lite för känsligt för att ligga direkt på golvet (t.ex. när man drar omkring det för att dammsuga etc) så jag skulle vilja förstärka det på något sätt. Är det nån som har något tips på hur det skulle kunna gå till? Köpa ett tyg och sy på? Köpa en matta och sy på? Hur brukar man göra? Skinnet är komplett med huvud och allt... Tack för era svar! Det finns antihalkskydd för mattor att köpa. Kolla i en tygaffär eller kanske en Rusta-butik?