Hoppa till innehåll

Vill ta bort IE från datorn - hur gör jag?


shamani

Recommended Posts

Hemskt ledsen, Jämta, men det funkade inte denna gången heller...

Andra förslag?

Browsern funkar inte riktigt så...

Om du har en tre-knappars mus (scrollhjulet funkar också som en knapp) så trycker du bara på mellanknappen på en länk så får du som du vill.

(alternativt shift+klick)

Inställningen som Jämta refererade till gäller bara länkar som skall öppnas i externt fönster och inte generella länkar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så jag kan klicka på en länk med scrollhjulet för att få upp länken i ett nytt fönster? Jag har i o f s en knapp till med en ikon med dubbla fönster... Hm...

Tycker ändå det hade varit smidigt om jag hade kunna haft en inställning som alltid öppnade i ett nytt fönster. Dumt när någon lägger en länk här och man klickar och så är jaktsnack borta... :huh: Inte bra... ;)

Ska prova med era förslag. Återkommer med resultat vad det lider. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så jag kan klicka på en länk med scrollhjulet för att få upp länken i ett nytt fönster? Jag har i o f s en knapp till med en ikon med dubbla fönster... Hm...

Tycker ändå det hade varit smidigt om jag hade kunna haft en inställning som alltid öppnade i ett nytt fönster. Dumt när någon lägger en länk här och man klickar och så är jaktsnack borta... :huh: Inte bra... ;)

Ska prova med era förslag. Återkommer med resultat vad det lider. :)

Högerklicka på tabben för jaktsidan och välj "pin as app tab" så kommer det att funka precis som du vill ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på tabben för jaktsidan och välj "pin as app tab" så kommer det att funka precis som du vill ^_^

Är det detsamma som "Fäst som programflik"? Ja, min har svensk text... -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa på det.

Nu verkar det funka bättre. Tror jag... Man ska ju vänja sig vid nya saker också... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När du installerar mf så får du ju välja om du vill ha mf som förste internet läsare. så då gör det ju inte så mycket om du har ie i kvar.

och för att fixa så du kan välja vilken sida du vill ha som startsida så gör du så här: > Verktyg > Intställningar > Allmänt > Startsida.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När du installerar mf så får du ju välja om du vill ha mf som förste internet läsare. så då gör det ju inte så mycket om du har ie i kvar.

och för att fixa så du kan välja vilken sida du vill ha som startsida så gör du så här: > Verktyg > Intställningar > Allmänt > Startsida.

De sakerna har jag fixat. :) Men huva vad ofta jag får upp ett fönster med frågan om mozilla får gå in och ändra i olika saker. Kan man inte ställa in sånt också så man slipper förfrågan jämt? Jag antar att det är för att allt jag har haft innan har ju gått via IE... Program har ju laddats ner med IE osv...

IE ligger i bakgrunden någonstans. Där ligger den väl bra, antar jag. :D

Tack för hjälpen! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...