Publicerat Augusti 28, 201114 yr Drar igång tävlingen i år igen. Poäng för vilt som skjuts för stövarn.Stil poäng för driva ner räv som skjuts för terriern..Vi räknar bara djur om hunden var ensam om det. Räv-10p LO-50p Mård-10p Grävling-10p Mårdhund-5p Björn-100p Järv-75p Mink-5p Dessa viltarter har vi med som arter att jaga.Ståndskall ger poäng tex på grävling och endast stil poäng om den inte hålls ovan mark. återkommer om priser.
Publicerat Augusti 28, 201114 yr Författare Är du inte lite snål på mårdhunden eller ä du rädd för Ari När du säger det måste man tillägga att lyckas skjuta så många på ett kärnområde vars 3 heltids anställda(samt 150åtelkamror) jagar djuren,och 70 miljoner satsas är ni väldigt duktiga! Alla djur sedan nya jaktåret är att tillgodo så stoltzen kom igen och kråkan borde lukta sig hit även
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Kråkan har luktat sig fram! Jag har 2 drevrävar för Seppo och en grävling på ståndskall för Rokki än så länge. Dock sköts ju ena räven av en kompis så jag vet inte om den räknas? Jag antar att fällfångst inte räknas? Eller kanske om man tar med stövarn som skäller lite åt fällan först?
Publicerat Augusti 29, 201114 yr Författare Fällfångst är så olagligt att det inte får nämnas i skrift!En styggelse som vi med stövare aldrig behöver behärska... Jodå skjuter kalle kula räknas det lika mycket bara hunden jobbar ensam och gör jobbet bra.. Undra om vi får se upp med Foxkiller´s nya som verkar vara ett ämne av rang:D Om det blir med horn som rapporteras eller med rödpäls får vi dock se
Publicerat Augusti 30, 201114 yr Fällfångst är så olagligt att det inte får nämnas i skrift!En styggelse som vi med stövare aldrig behöver behärska... Jodå skjuter kalle kula räknas det lika mycket bara hunden jobbar ensam och gör jobbet bra.. Undra om vi får se upp med Foxkiller´s nya som verkar vara ett ämne av rang:D Om det blir med horn som rapporteras eller med rödpäls får vi dock se Så är det ju med unghundar, det vet väl du lika väl som jag. Man får jaga klöv några år innan det lugnar ner sig! Fördelen är ju kött i boxen! Dessutom finns det ju hornbärare som har rödpäls
Publicerat Augusti 30, 201114 yr Författare Så är det ju med unghundar, det vet väl du lika väl som jag. Man får jaga klöv några år innan det lugnar ner sig! Fördelen är ju kött i boxen! Dessutom finns det ju hornbärare som har rödpäls 3År av tråkningar ska karl ha igen! Nu när han fått en hund med jakt i sig
Publicerat Augusti 30, 201114 yr Har hitills blivit 5 grävlingar, men 1 hjälpte terriern till med. Och en räv som gick i gryt som senare sköts där.
Publicerat Augusti 30, 201114 yr Fällfångst är så olagligt att det inte får nämnas i skrift!En styggelse som vi med stövare aldrig behöver behärska... Jodå skjuter kalle kula räknas det lika mycket bara hunden jobbar ensam och gör jobbet bra.. Undra om vi får se upp med Foxkiller´s nya som verkar vara ett ämne av rang:D Om det blir med horn som rapporteras eller med rödpäls får vi dock se Om jag ska delta med vad valpen prestrat så lär det inte bli många poäng och ska jag delta med Ronja samma sak där....inte tror jag väl hon ska kunna springa ifatt mer än vad ni andra skjuter.
Publicerat September 1, 201114 yr Författare Om jag ska delta med vad valpen prestrat så lär det inte bli många poäng och ska jag delta med Ronja samma sak där....inte tror jag väl hon ska kunna springa ifatt mer än vad ni andra skjuter. I oktober kör jag igång lite mera och då hoppas jag kunna läsa om drev och även få lyssna på nått över viken Sägs finnas några svarta rävar på nya jaktmarken vilket jag ska undersöka
Publicerat September 4, 201114 yr Om jag ska delta med vad valpen prestrat så lär det inte bli många poäng och ska jag delta med Ronja samma sak där....inte tror jag väl hon ska kunna springa ifatt mer än vad ni andra skjuter. Nog för att jag vet att de skulle skärpa vapenlagen i Finland men jag trodde ändå att du skulle vara betrodd att bära en hagelbrakare i skogen
Publicerat September 4, 201114 yr Nog för att jag vet att de skulle skärpa vapenlagen i Finland men jag trodde ändå att du skulle vara betrodd att bära en hagelbrakare i skogen Han har ju nyss köpt ny pejl så det kanske är svårt att få in ammunition i budgeten!
Publicerat September 4, 201114 yr Nog för att jag vet att de skulle skärpa vapenlagen i Finland men jag trodde ändå att du skulle vara betrodd att bära en hagelbrakare i skogen Då man numera bara beskådar rävarna och tycker dom är för vackra för å skjutas.
Publicerat September 5, 201114 yr Författare Då man numera bara beskådar rävarna och tycker dom är för vackra för å skjutas. Spara filmen bara Vi kan leva med skjuta mer rävar än du
Publicerat September 9, 201114 yr Räv-10p LO-50p Mård-10p Grävling-10p Mårdhund-5p Björn-100p Järv-75p Mink-5p Hare 475p Ödmjukt förbättringsförslag ovan
Publicerat September 9, 201114 yr Ödmjukt förbättringsförslag ovan Hare 475 p !!!! ...borde isf vara minus poäng .
Publicerat September 9, 201114 yr Hare 475 p !!!! ...borde isf vara minus poäng . Jag anade att mitt väl avvägda förslag inte skulle tas emot med jubel i denna tråd Nåväl, det var värt ett försök . Ju bättre ni lyckas med rovdjursjakten -desto bättre för hararna och mig
Publicerat September 9, 201114 yr Författare Jag anade att mitt väl avvägda förslag inte skulle tas emot med jubel i denna tråd Nåväl, det var värt ett försök . Ju bättre ni lyckas med rovdjursjakten -desto bättre för hararna och mig Destomera ni skjuter juh mera får vi bort att stövar jakt innehåller flera tapp och mycket fika -Alla som klipper över 10 rävar för stövarn på drev får ett litet märke som visar sin passion..
Publicerat September 14, 201114 yr Stil poäng för driva ner räv som skjuts för terriern.. vita drev ner en räv idag som sedan sköts för terrier´n