Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ännu en tråd om Garminkrångel

Featured Replies

Publicerat

Idag ville inte pejlen starta. Misstänkte att jag glömt stänga av halsbandet för någon vecka sedan, men problemet visade sig vara värre än så:

Halsbandet tar inte laddning. Den blå lampa som skall lysa vid laddning flimmrar mest. Pejlen går på så länge laddaren är ansluten, men så fort den dras ut dör halsbandet.

Dags att köpa nytt, eller finns det räddning? Kan tillägga att jag köpte pejlen innan den fanns i Sverige, dvs amerikaimport.

Publicerat

Idag ville inte pejlen starta. Misstänkte att jag glömt stänga av halsbandet för någon vecka sedan, men problemet visade sig vara värre än så:

Halsbandet tar inte laddning. Den blå lampa som skall lysa vid laddning flimmrar mest. Pejlen går på så länge laddaren är ansluten, men så fort den dras ut dör halsbandet.

Dags att köpa nytt, eller finns det räddning? Kan tillägga att jag köpte pejlen innan den fanns i Sverige, dvs amerikaimport.

Byt batteri!

Publicerat

Japp, låter som batteriet är slut. Vilket alltid händer med tiden, för uppladdningsbara likväl som engångsbatterier. Dom håller inte för evigt.

Publicerat

Skruva isär eneheten försiktigt!! å kolla så snodarna sitter ihop i halsbandet! asiaterna kan tydligen inte tillverka riktiga kabelskor! Hade samma problem typ, då hade en kapelsko blitt spräckt men de var bare tejpa ihop så vare klart!!

Publicerat
  • Författare

Fram till idag har jag inte haft minsta antydan till att batteriet blivit sämre också plötsligt totalt kass. Normalt brukar ju batterier bli gradvis sämre.

Har skruvat isär och kontrollerat, men kan inte hitta några uppenbara fel.

Publicerat

Hej!

Jag har ett halsband som inte ens är ett år gammalt som har börjat klaga på dåligt batteri i sändaren, så jag gick in till affären som sålt den, och han sa att man ska uppdatera även halsbandet några ggr per år. Så du kan ju testa det om du inte redan har gjort det.

Hälsningar

Matte med irsk

Publicerat

En polare hade samma fel och där hjälpte det inte att byta batteri tyvärr, men det är ju värt ett försök.

Ang. uppdatering så kan man inte uppdatera halsbandet om man inte får i gång det först.

Moment 22.

Publicerat

Lithiumjonackar är instabila om de djupurladdats, därför har de skyddskretsar som helt enkelt bryter kontakten med omvärlden när du går under en viss gräns = holken nästa.

Ska de lagras bör man ladda fullt först.

-- Mats

Publicerat
  • Författare

Bara en vecka sedan jag använde pejlen sist och jag är tämligen övertygad om att jag stängde av den.

Publicerat

Min hundenhet går inte att stänga av hur jag än trycker på knappen.

Någon som haft det problemet?

Jag antar att jag får skicka in den till Garmin på rep. Hur lång tid brukar det ta?

//Peter

Publicerat

Min hundenhet går inte att stänga av hur jag än trycker på knappen.

Någon som haft det problemet?

Jag antar att jag får skicka in den till Garmin på rep. Hur lång tid brukar det ta?

//Peter

Om jag skickat in på måndag, så har jag haft tillbaka grejorna på fredag.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.056995,17.011897

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Om jag skickat in på måndag, så har jag haft tillbaka grejorna på fredag.

---

Ok då finns det hopp till älgjakten om jag skickar i morgon.

//Peter

Publicerat

Talade med polarn i dag och han hade fått fart på sitt halsband.

Verkar som kontakterna kan vara boven.

Publicerat

Ok då finns det hopp till älgjakten om jag skickar i morgon.

//Peter

Japp, jag skickade mitt halsband den 19 september & fick tillbaka ett nytt den 23 september.

---

• 2 weeks later...
Publicerat

När min garmin astro ej ville ta laddning fick jag böja ut kontktstyckena på laddaren. Gjorde även rent kontakterna på halsbandet. Har fungerat sedan dess.