Publicerat Oktober 1, 201114 yr Idag ville inte pejlen starta. Misstänkte att jag glömt stänga av halsbandet för någon vecka sedan, men problemet visade sig vara värre än så: Halsbandet tar inte laddning. Den blå lampa som skall lysa vid laddning flimmrar mest. Pejlen går på så länge laddaren är ansluten, men så fort den dras ut dör halsbandet. Dags att köpa nytt, eller finns det räddning? Kan tillägga att jag köpte pejlen innan den fanns i Sverige, dvs amerikaimport.
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Idag ville inte pejlen starta. Misstänkte att jag glömt stänga av halsbandet för någon vecka sedan, men problemet visade sig vara värre än så: Halsbandet tar inte laddning. Den blå lampa som skall lysa vid laddning flimmrar mest. Pejlen går på så länge laddaren är ansluten, men så fort den dras ut dör halsbandet. Dags att köpa nytt, eller finns det räddning? Kan tillägga att jag köpte pejlen innan den fanns i Sverige, dvs amerikaimport. Byt batteri!
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Japp, låter som batteriet är slut. Vilket alltid händer med tiden, för uppladdningsbara likväl som engångsbatterier. Dom håller inte för evigt.
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Idag ville inte pejlen starta. Misstänkte att jag glömt stänga av halsbandet för någon vecka sedan, men problemet visade sig vara värre än så: Halsbandet tar inte laddning. Den blå lampa som skall lysa vid laddning flimmrar mest. Pejlen går på så länge laddaren är ansluten, men så fort den dras ut dör halsbandet. Dags att köpa nytt, eller finns det räddning? Kan tillägga att jag köpte pejlen innan den fanns i Sverige, dvs amerikaimport. Skruva isär eneheten försiktigt!! å kolla så snodarna sitter ihop i halsbandet! asiaterna kan tydligen inte tillverka riktiga kabelskor! Hade samma problem typ, då hade en kapelsko blitt spräckt men de var bare tejpa ihop så vare klart!!
Publicerat Oktober 1, 201114 yr Författare Fram till idag har jag inte haft minsta antydan till att batteriet blivit sämre också plötsligt totalt kass. Normalt brukar ju batterier bli gradvis sämre. Har skruvat isär och kontrollerat, men kan inte hitta några uppenbara fel.
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Hej! Jag har ett halsband som inte ens är ett år gammalt som har börjat klaga på dåligt batteri i sändaren, så jag gick in till affären som sålt den, och han sa att man ska uppdatera även halsbandet några ggr per år. Så du kan ju testa det om du inte redan har gjort det. Hälsningar Matte med irsk
Publicerat Oktober 2, 201114 yr En polare hade samma fel och där hjälpte det inte att byta batteri tyvärr, men det är ju värt ett försök. Ang. uppdatering så kan man inte uppdatera halsbandet om man inte får i gång det först. Moment 22.
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Lithiumjonackar är instabila om de djupurladdats, därför har de skyddskretsar som helt enkelt bryter kontakten med omvärlden när du går under en viss gräns = holken nästa. Ska de lagras bör man ladda fullt först. -- Mats
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Författare Bara en vecka sedan jag använde pejlen sist och jag är tämligen övertygad om att jag stängde av den.
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Min hundenhet går inte att stänga av hur jag än trycker på knappen. Någon som haft det problemet? Jag antar att jag får skicka in den till Garmin på rep. Hur lång tid brukar det ta? //Peter
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Min hundenhet går inte att stänga av hur jag än trycker på knappen. Någon som haft det problemet? Jag antar att jag får skicka in den till Garmin på rep. Hur lång tid brukar det ta? //Peter Om jag skickat in på måndag, så har jag haft tillbaka grejorna på fredag. --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.056995,17.011897 Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Om jag skickat in på måndag, så har jag haft tillbaka grejorna på fredag. --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.056995,17.011897 Sent from my iPhone using Tapatalk Ok då finns det hopp till älgjakten om jag skickar i morgon. //Peter
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Talade med polarn i dag och han hade fått fart på sitt halsband. Verkar som kontakterna kan vara boven.
Publicerat Oktober 2, 201114 yr Ok då finns det hopp till älgjakten om jag skickar i morgon. //Peter Japp, jag skickade mitt halsband den 19 september & fick tillbaka ett nytt den 23 september. --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.056995,17.011897 Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Oktober 11, 201114 yr När min garmin astro ej ville ta laddning fick jag böja ut kontktstyckena på laddaren. Gjorde även rent kontakterna på halsbandet. Har fungerat sedan dess.