Publicerat Oktober 13, 201114 yr Tjena jag hade tänkt att börja åtla nu till vinter och undrar vart man ska lägga den nära skog just nu har jag tänkt den att lägga den på åkern utanför huset så jag kan sitta i huset och skjuta, menar jag undrar vad dom gillar mest vad ni lägger på era åtlar.! Mvh Anton
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Jag har matat på med massa fiskerens och allt annat kött. Surströmming använde jag till att få det att lukta...och det fungerar!! Lycka till, rolig jakt som bara den!!!!
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Jag har matat på med massa fiskerens och allt annat kött. Surströmming använde jag till att få det att lukta...och det fungerar!! Lycka till, rolig jakt som bara den!!!! Tycker du att man ska dra en hagelsmäll i burken eller ska man bara sprida ut det ?
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Häng upp burken i nåt lämpligt och dra av en hagelsmäll på den så det sprider sig lite över en större yta. Ett tip är att stå inte för nära då det kan stänka ganska ordentligt mvh
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Tjena jag hade tänkt att börja åtla nu till vinter och undrar vart man ska lägga den nära skog just nu har jag tänkt den att lägga den på åkern utanför huset så jag kan sitta i huset och skjuta, menar jag undrar vad dom gillar mest vad ni lägger på era åtlar.! Mvh Anton Ta slaktrens och fiskrester osv och lägg det i en sopsäck. Säcken gräver du ner ca:30cm och lägger några stycken stenar på. Efter en vecka eller 2 så punkar du den så ska du se att det snart blir grävt runt den om det inte redan skett innan du punkar. Då håller renset längre och du ser dessutom när du börjar få besök. Mycket nöje.
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Häng upp burken i nåt lämpligt och dra av en hagelsmäll på den så det sprider sig lite över en större yta. Ett tip är att stå inte för nära då det kan stänka ganska ordentligt mvh Men jag har inga träd runt jag har typ bara ett 50meter bort är det för långt eller?
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Ta slaktrens och fiskrester osv och lägg det i en sopsäck. Säcken gräver du ner ca:30cm och lägger några stycken stenar på. Efter en vecka eller 2 så punkar du den så ska du se att det snart blir grävt runt den om det inte redan skett innan du punkar. Då håller renset längre och du ser dessutom när du börjar få besök. Mycket nöje. Tack för tipset ska testas
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare ingen som har en bild på eran åtel så man kan få lite tips
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Tjörnbon är en j*kel på detta, hans tips ska man ta tillvara på Det gör vi
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Ta slaktrens och fiskrester osv och lägg det i en sopsäck. Säcken gräver du ner ca:30cm och lägger några stycken stenar på. Efter en vecka eller 2 så punkar du den så ska du se att det snart blir grävt runt den om det inte redan skett innan du punkar. Då håller renset längre och du ser dessutom när du börjar få besök. Mycket nöje. Kan man lägga i rådjurs skinn också ?
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Ja, allt som luktar gött Jag ska iväg inatt en sväng...fullmåne och vindstilla...kan ej bli bättre!!
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Ja, allt som luktar gött Jag ska iväg inatt en sväng...fullmåne och vindstilla...kan ej bli bättre!! gött men tror du det funkar jag har lagt åtlen typ 30meter från huset mitt på en åker tror du det funkar det är typ 70meter till skogskanten
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Jag har åteln 10-15 meter från en lada som jag sitter i. Har skjutit räv där...tror dom blir mer vana vid oljud om du har huset i närheten där du jagar. Testa och se. Sitt still och rör inte en fena, så ska du se att räven glider fram
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Jag har åteln 10-15 meter från en lada som jag sitter i. Har skjutit räv där...tror dom blir mer vana vid oljud om du har huset i närheten där du jagar. Testa och se. Sitt still och rör inte en fena, så ska du se att räven glider fram skjuter du med hagel hur många rävar har du skjutit ?
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Nej, jag skjuter med 30-06 Skjutit 2 hittills och hört, sett ännu fler!! Vi har tyvärr väldigt mycket räv på markerna...och jag är den enda som jagar dom!!
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Nej, jag skjuter med 30-06 Skjutit 2 hittills och hört, sett ännu fler!! Vi har tyvärr väldigt mycket räv på markerna...och jag är den enda som jagar dom!! okej när vintern kommer ska man skotta gångar till åtlen då eller ?
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Nu tryckte jag fel och tog bort dig som vän, löser det om en stund!! Ja, det sägs att man ska göra det...jag har tillgång till en fyrhjuling, så jag ska köra fram och tillbaka från skogen osv från olika håll...får se vad som sker. Vart jagar du??
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Nu tryckte jag fel och tog bort dig som vän, löser det om en stund!! Ja, det sägs att man ska göra det...jag har tillgång till en fyrhjuling, så jag ska köra fram och tillbaka från skogen osv från olika håll...får se vad som sker. Vart jagar du?? vad menar du nu Vart i sverige jag jagar?
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Tjörnbon är en j*kel på detta, hans tips ska man ta tillvara på Åh tackar! Jag gör som ni, lyssnar på andra och testar deras knep och skaffar egna erfarenheter vad det lider.
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Författare Åh tackar! Jag gör som ni, lyssnar på andra och testar deras knep och skaffar egna erfarenheter vad det lider. har du laddat ner min bild isåfall vart tycker du jag ska sitta
Publicerat Oktober 13, 201114 yr Kan man lägga i rådjurs skinn också ? Absolut! och om du vill att de varar lite längre så kan du göra mindre bitar av dem så att de får hämta fler gånger. Vill du att de ska bli riktiga läckerbitar så försök att ha dem liggande i en plastpåse ett tag så de blir sura och får den där aromen som bara räv och grävling gillar