Publicerat Oktober 31, 201114 yr Många verkar ju använda sejav att släppa en hare på en ö för att ha en tränings hare. Nu undrar jag hur bra simmare och hur gärna räven simmar? Funderar på om man skulle fåtag på någon med räv fälla och flytta ut någon räv på en ö. Hur tror ni det skulle funka? (ön är ca 10 ha) mvh Sigge....
Publicerat Oktober 31, 201114 yr Många verkar ju använda sejav att släppa en hare på en ö för att ha en tränings hare. Nu undrar jag hur bra simmare och hur gärna räven simmar? Funderar på om man skulle fåtag på någon med räv fälla och flytta ut någon räv på en ö. Hur tror ni det skulle funka? (ön är ca 10 ha) mvh Sigge.... rävar simmar bra,tror iaf personligen det är lite olagligt med flytta en räv så,men helt klart skulle stövarn få det kul öar brukar kunna finnas kvar någon räv på,är det ingen hare=finns en eller flera räv lyder öbornas predika..
Publicerat November 1, 201114 yr Många verkar ju använda sejav att släppa en hare på en ö för att ha en tränings hare. Nu undrar jag hur bra simmare och hur gärna räven simmar? Funderar på om man skulle fåtag på någon med räv fälla och flytta ut någon räv på en ö. Hur tror ni det skulle funka? (ön är ca 10 ha) mvh Sigge.... Själva tanken låter väldigt lockande och troligen kunde det funka,men rävar är duktiga simmare så det vill sig till om det är nära att simma iland.
Publicerat November 1, 201114 yr rävar simmar bra,tror iaf personligen det är lite olagligt med flytta en räv så,men helt klart skulle stövarn få det kul Olagligt eller inte....vargar flyttas ju !!!!!
Publicerat November 2, 201114 yr Olagligt eller inte....vargar flyttas ju !!!!! och harar verkar ju flyttas till öar utan problem...