Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävstövare i småland.

Featured Replies

Publicerat

Hejsan, jag velar fram o tillbaka mellan ras och drevdjur. Men idag är jag inne på en rävstövare, är det någon som planerar valpar till våren helst i kronoberg eller närheten?

Publicerat

Är en duktig schillertik som ska ha valpar i vår. Han bor vid Ljungby. bra linjer, en bekant har en i förra kullen som verkar lovande.

Publicerat
  • Författare

Är en duktig schillertik som ska ha valpar i vår. Han bor vid Ljungby. bra linjer, en bekant har en i förra kullen som verkar lovande.

Låter intressant ;)

Har kollat runt lite har, hittat två st som ska ha valpar i närheten :)

Publicerat

Vart bor du? vilken ras vill du ha?

Publicerat

Kolla med Stefan K ( www.lundholmen.com ) Han har egna bra hundar och kan nog tipsa dig om vettiga valpkullar också. Säg att du håller på Bajen också så får du nog en valp... ;)

Publicerat

Kolla med Stefan K ( www.lundholmen.com ) Han har egna bra hundar och kan nog tipsa dig om vettiga valpkullar också. Säg att du håller på Bajen också så får du nog en valp... ;)

Då får mam nog två valpar ;)

Publicerat
  • Författare

Vart bor du? vilken ras vill du ha?

Jag bor en mil från växjo, Och rasen vet jag inte om det spelar någon roll? är mest ute efter en duktig räv hund :lol: det är väl ingen större skillnad bara man hittar rätta föräldrarna eller?

Publicerat

Användbarheten som rävhund skiljer nog inte sig så mkt. det är mest att arbetsättet skiljer sig endel mellan raserna. Finnarna och hamilton är väll kanske lite snabbare i arbetsättet över lag men visst finns det schillrar som är snabba också. Valet av ras är mest en smaksak och jag har själv fått jaga med bra och dåliga hundar av alla ovan nämda raser. En bekant som vann räv sm ska nog ha valpar till våren. han bor i Osby. Kolla Goingebygdenskennel.se

Publicerat

Köp en som driver snabbt så kommer jag (bor i Moheda) med grythund när dem går under ;) .

Publicerat

Kolla med Kim Fagerström http://www.jaktchamps.se/ han hade 2 av 10 hundar representerade på räv SM och hundarna slutade 2a och 4a, det borde betyda något..

/Håkan H

Publicerat
  • Författare

Köp en som driver snabbt så kommer jag (bor i Moheda) med grythund när dem går under ;) .

Har inte ett enda gryt på marken :( alla är utanför de ena är 5 meter in på grannens...

Publicerat
  • Författare

Användbarheten som rävhund skiljer nog inte sig så mkt. det är mest att arbetsättet skiljer sig endel mellan raserna. Finnarna och hamilton är väll kanske lite snabbare i arbetsättet över lag men visst finns det schillrar som är snabba också. Valet av ras är mest en smaksak och jag har själv fått jaga med bra och dåliga hundar av alla ovan nämda raser. En bekant som vann räv sm ska nog ha valpar till våren. han bor i Osby. Kolla Goingebygdenskennel.se

Tack för tipsen ! ;)

Publicerat

Har inte ett enda gryt på marken :( alla är utanför de ena är 5 meter in på grannens...

Om du frågar grannen lite snällt så brukar det aldrig vara problem att skjuta räv...

Publicerat

Har du tillräcklig stor mark för en rävstövare, har du till 100% gryt på marken!

Publicerat

Du har säkert garanterat gryt på marken:) vi jagar här på 24 000 ha 4 dagar i veckan men det blir alltid nya gryt, har jägare här som jagat räv i 30 år och har stenkoll på gryten men det blir alltid nya :)

Publicerat

Har du tillräcklig stor mark för en rävstövare, har du till 100% gryt på marken!

Håller med dig där. Har man en rävstövare så nog brukar man hitta gryt på sina marker alltid. ;)