Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Täckhammar, Sörmland

Featured Replies

Publicerat

Skall på jakt i Täckhammar på lördag, åker upp fredag kväll. Dov, kron, gris och räv på agendan, skall tydligen vara gott om vilt där. Någon härifrån forumet som jagar i de krokarna och vet hur villtillgången kan tänkas vara? Återkommer oavsett med rapport!

Publicerat

När det gäller de godsen så är tillgången bra! Men i regionen skiftar det mellan god till mycket god tillgång på vilt, beroende på fodring. De hade tackjakt på Fjällskär i lördags å jag tror att de fällde 16 vilt.

/Jonas

Publicerat
  • Författare

låter lovande, har varit , inte alltför långt därifrån för några år sedan, på dovjakt och dem fanns det gott om, kron kan jag inte erinra mig om att vi hade på fötter, men det skall ju tydligen finnas dit vi ska nu... fler som håller till i dessa krokarna?

Publicerat

2.5-3 mil från mig så jag kan nog inte mer än hålla med rugern att det är lite ojämnt. Men Täckhammar ligger bra så det bör va rätt okej där :)

Publicerat
  • Författare

Jakten avklarad, och det var gott om vilt. jag, pappa och min kompis skulle jaga med ett lokalt gäng där uppe, totalt var vi 13 gubbar. vi hade dov,kron, gris, älg , rådjur och räv igång, 5 dov sköts varav vi tre fick lägga varsin så det var mycket lyckat. enda smolket var en stor gris som gick förbi 30m från mitt torn, vare sig jagad eller stött men hann inte se om det var galt eller hondjur.....