tänkte bara höra om det finns några på det här forumet som sysslar med magnum fält skytte el magnum ban skytte?
själv så var sköt jag mycket magnum skytte när jag bodde i sverige.
kom bla 5a på magnum fält sm i luleå 2004. i klassen 44sa.
/ Nille
4 replies to this topic
#1 ONLINE
Skrivet 11 Jan 2012, 20:24
#2 OFFLINE
Skrivet 12 Jan 2012, 09:29
Hej!
Några själar finns det säkert. Nu var det något år sedan jag sköt och då senast var det ett SM. Mest höll jag på slutet av 90-talet och början av 2000-talet. Kul är det för man lär sig hantera rekyl, träna avfyringar och avståndsbedömning och ballistikens inverkan. Detta har jag stor nytta av numera då jag jagar och skjuter med gevär. Och handladdare blev man ju naturligtvis!
Mvh
Ola
Några själar finns det säkert. Nu var det något år sedan jag sköt och då senast var det ett SM. Mest höll jag på slutet av 90-talet och början av 2000-talet. Kul är det för man lär sig hantera rekyl, träna avfyringar och avståndsbedömning och ballistikens inverkan. Detta har jag stor nytta av numera då jag jagar och skjuter med gevär. Och handladdare blev man ju naturligtvis!
Mvh
Ola
Ola Wälimaa
#3 ONLINE
Skrivet 12 Jan 2012, 19:42
jag tror det var du å jag som stod ju å pratade med varan vid resultat tavlan .
du hade en picka som gick sönder den helgen el ?
visst är du från älvsbyn ursprungligen ola?
jag ska till Luleå i aug och skjuta magnum sm .
du hade en picka som gick sönder den helgen el ?
visst är du från älvsbyn ursprungligen ola?
jag ska till Luleå i aug och skjuta magnum sm .
#4 OFFLINE
Skrivet 13 Jan 2012, 12:55
Jovisst är jag uppvuxen i Älvsbyn. Jag brukar säga att jag är född i Boden och tillverkad i Jokkmokk. Släkten finns i Kåbdalis med omnejd. Jasså SM går i Lule igen - kul. Man kanske skulle damma av lite grejer. Kommer inte ihåg att jag haft nåt som rasat på nån tävling, men jag kan ha förträngt det! Jag kommer dock ihåg att jag blev lurad på avståndsbedömningen i Lule sist om det nu var 2004 - de hade flyttat skjutplatsen från ca 160m till ca 140m mellan dagarna. Kan ha varit det som jag tjatat om. Hade en fin samling på långhållet på kanske en decimeter - men ca 15 cm för högt. Då blev det 9:or istället för 10:or och en femteplats istället för...
Ola Wälimaa
#5 ONLINE
Skrivet 13 Jan 2012, 16:01
Jag är själv från Älvsbyn men bor på ÅLand nu.
ta och damma av grejorna så samåker vi upp dit upp.
Jag ska träna som fan i sommar ,
Håller som mest på att gjuta massor med bly kulor till pickorna .
ska tävla i 44 sa, 44da, auto och friklasen .
ta och damma av grejorna så samåker vi upp dit upp.
Jag ska träna som fan i sommar ,
Håller som mest på att gjuta massor med bly kulor till pickorna .
ska tävla i 44 sa, 44da, auto och friklasen .
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar