Publicerat Januari 18, 201214 yr Tjenare nu har det kommit sig att har fått ett erbjudande att köpa en sådan för 8000kr ink fästen å kikare och fundera på om det kan vara värt att göra affär av saken. Bössan är i fråga aldrig använd i skogen är bara skjuten ett par gånger på banan för är en 9,3x62 fanatiker så den har kommit i skym undan och vet inte märket på kikaren men är ialla fall inget euroshopper sikte. Så då undrar jag om det kan vara värt pengarna och vad det är för för och nackdelar med dom och är det bättre att köpa en vandlig lite istället men tycker denna har sin charm men kanske jag som är knasig. Eller ska man lägga på några tusen och köpa en sako 75 eller ska man lägga ut det dubbla och köpa en tysk istället. Tack i förhand
Publicerat Januari 18, 201214 yr Med kikare och fästen är det ett bra pris. En ny Lite ss ligger på strax under 12 hos Torsbo och är den i det skick som du beskriver så är det ett mkt pris. Storleken på klippet avgörs givetvis av vilken kikare det sitter på.. Det är lite roliga att se att en modell som T3 som bara för några år sedan bespottades av många, numera är i ropet. Har haft en exakt likadan och snart är det återigen en Lite eller Lite ss i skåpet här hemma, dock en 6,5:a.. Köp!! /Må
Publicerat Januari 18, 201214 yr Författare Med kikare och fästen är det ett bra pris. En ny Lite ss ligger på strax under 12 hos Torsbo och är den i det skick som du beskriver så är det ett mkt pris. Storleken på klippet avgörs givetvis av vilken kikare det sitter på.. Det är lite roliga att se att en modell som T3 som bara för några år sedan bespottades av många, numera är i ropet. Har haft en exakt likadan och snart är det återigen en Lite eller Lite ss i skåpet här hemma, dock en 6,5:a.. Köp!! /Må Jaha okej finns det direkt nån nackdel med lite ss gemfört med en vandlig lite???
Publicerat Januari 19, 201214 yr Författare Jag tänkte finns det stålunderbeslag och stålmagasin om man skulle köpa en sådan och skulle vilja moda den lite??
Publicerat Januari 24, 201214 yr Jag tänkte finns det stålunderbeslag och stålmagasin om man skulle köpa en sådan och skulle vilja moda den lite?? Jag tror inte det finns stålunderbeslag och magasin i rostfritt om det är det du menar, jag har kollat runt en del efter eftermarknadsdelar, men de mörkare varianter som finns går ju att använda till den rostfria versionen också, om det var det du undrade. Standard och Stainless är såvitt jag vet i princip identiska vad gäller form och skiljer sig bara vad gäller material. Annars är det väl alltid trevligt att ha en rostfri pipa. Vissa påstår ju att rostfria pipor skjuter lite bättre än vanliga pipor, fast jag vet inte om det stämmer egentligen, och lite fler påstår att rostfria ipor har längre pipliv, dvs klarar fler skott. Inte för att det är ett jätteproblem med en .308 Win som ju är en av allroundkalibrarna som ger längst pipliv. Det finns ingen direkt nackdel med SS-modellen som jag ser det i alla fall. Jag hade lätt köpt den bössan för det priset om jag ville ha kalibern ifråga.
Publicerat Januari 24, 201214 yr Låter som du behöver en Sako! Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 24, 201214 yr Jag tänkte finns det stålunderbeslag och stålmagasin om man skulle köpa en sådan och skulle vilja moda den lite?? Kolla www.alutek.eu mvh/Må
Publicerat Januari 24, 201214 yr Författare Jag tror inte det finns stålunderbeslag och magasin i rostfritt om det är det du menar, jag har kollat runt en del efter eftermarknadsdelar, men de mörkare varianter som finns går ju att använda till den rostfria versionen också, om det var det du undrade. Standard och Stainless är såvitt jag vet i princip identiska vad gäller form och skiljer sig bara vad gäller material. Annars är det väl alltid trevligt att ha en rostfri pipa. Vissa påstår ju att rostfria pipor skjuter lite bättre än vanliga pipor, fast jag vet inte om det stämmer egentligen, och lite fler påstår att rostfria ipor har längre pipliv, dvs klarar fler skott. Inte för att det är ett jätteproblem med en .308 Win som ju är en av allroundkalibrarna som ger längst pipliv. Det finns ingen direkt nackdel med SS-modellen som jag ser det i alla fall. Jag hade lätt köpt den bössan för det priset om jag ville ha kalibern ifråga. Jaha okej nja men tänkte om man vilje bytta ut plast underbeslaget och magasin tänkte jag om det ens fanns. Så blir kanske den om det går som det är tänkt
Publicerat Januari 24, 201214 yr Författare Låter som du behöver en Sako! Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Nja kanske men då är ju dem 10 lök dyrare och ser väl inte plast som en nackdel men tänkte om bössan skulle bli mer värd mer pengar
Publicerat Januari 24, 201214 yr 'If you buy quality you only cry once' Skämt åsido...inte för att T3 på något sätt är en dålig bössa kvalitetsmässigt...men börjar du redan innan köpet diskutera att byta ut alla plastdetaljer mot metall tror jag du bara kommer våndas 1-2 år med T3'an för sen ändå byta till en plastfri bössa. Som du själv nämnt i tråden...en fin beggad Sako 75 skulle väl sitta kuttamaräng! Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 24, 201214 yr ... men tänkte om bössan skulle bli mer värd mer pengar Du kan nog inte räkna med att få igen värdet för alu-underbeslag/mag när du evt säljer bössan framöver...det är nog önsketänkande dessvärre. Att köpa dessa fyller syfte att göra bössan trevligare för dig själv. Värdet på beg.marknaden höjs inte mer än marginellt. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 24, 201214 yr Författare 'If you buy quality you only cry once' Skämt åsido...inte för att T3 på något sätt är en dålig bössa kvalitetsmässigt...men börjar du redan innan köpet diskutera att byta ut alla plastdetaljer mot metall tror jag du bara kommer våndas 1-2 år med T3'an för sen ändå byta till en plastfri bössa. Som du själv nämnt i tråden...en fin beggad Sako 75 skulle väl sitta kuttamaräng! Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Ja man vet ju aldrig ja men man får ta och klämma och känna lite mera. Men ser väl inte plast grejerna som en nackdel men tänkte att det gick sönder lättare eller nått sånt. Och angående 75an så har jag aldrig känt på en med komposit kolv bara huntern och var rena himelrikten enligt mig men vet inte om det är riktigt optimalt med en trä kolv och aktivt jaga med den men har prata med en som var och kollade på en 75a med komposit kolv och han tyckte att den kolven var fet och klibig på nått sätt i matrialet så då blev det en t3 lite för han.
Publicerat Januari 24, 201214 yr Författare Du kan nog inte räkna med att få igen värdet för alu-underbeslag/mag när du evt säljer bössan framöver...det är nog önsketänkande dessvärre. Att köpa dessa fyller syfte att göra bössan trevligare för dig själv. Värdet på beg.marknaden höjs inte mer än marginellt. Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Jaha okej ja du har nog rätt med det,
Publicerat Januari 24, 201214 yr ...men vet inte om det är riktigt optimalt med en trä kolv och aktivt jaga med den... Kan inte låta bli att småle Sköter du en träkolv funkar det hur bra som helst...och är f-n så mycket skönare att hålla i samt inte minst att vila ögonen på. Jägare har jagat "aktivt" med träkolvar sedan skjutvapen uppfanns och det har funkat hittills Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 24, 201214 yr Författare Kan inte låta bli att småle Sköter du en träkolv funkar det hur bra som helst...och är f-n så mycket skönare att hålla i samt inte minst att vila ögonen på. Jägare har jagat "aktivt" med träkolvar sedan skjutvapen uppfanns och det har funkat hittills Sent from my HTC Desire S using Tapatalk Ja du har rätt i allt du skrivit... men då är det ju också ett dyrare vapen om man köper nytt och ett märkes vapen
Publicerat Januari 28, 201214 yr Om du säljer underbeslaget separat från bössan här eller kanske framförallt på Robsoft så borde det nog inte vara svårt att plocka in iaf 50 % av nypriset. Jag skulle lätt köpt underbeslag för halva priset om det dök upp.
Publicerat Januari 28, 201214 yr Författare Om du säljer underbeslaget separat från bössan här eller kanske framförallt på Robsoft så borde det nog inte vara svårt att plocka in iaf 50 % av nypriset. Jag skulle lätt köpt underbeslag för halva priset om det dök upp. Jaha okej ja det går ju också.. Har titta på tikkas m590 och 690 och funderar på om det är nått om dom???
Publicerat Januari 28, 201214 yr kuttamaräng! Du doktorn, 80-talet ringde och ville ha tillbaka "kuttamaräng" som har varit borttappat sedan 1990... /Må
Publicerat Januari 28, 201214 yr Du doktorn, 80-talet ringde och ville ha tillbaka "kuttamaräng" som har varit borttappat sedan 1990... /Må Näää...jag har lånat det på obestämd tid Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Februari 1, 201214 yr Författare Hä int nå bråk de här int...bara lite kärvänligt munhuggande Jaha okej hördes ju mycket bättre det
Publicerat Februari 4, 201214 yr jag hade en tikka t3 och har en kompis som har en likadan som den du kollar på jag säger köp den för dom är att rekomendera med det är bara min åsikt