Publicerat Januari 28, 201214 yr Hej alla. Jag har tröttnat på nuvarande vapengarderob och funderar på att byta. Inga andra själ än att det kan vara kul med något nytt, få lite nytt blod i skytteträningen. Jag har funderat på att skaffa mig en Remington sps tactical .308 samt en Remington hagelautomat 11-87. Någon som har erfarenheter?
Publicerat Januari 28, 201214 yr Om Remington tycker jag inte! Vad gäller Remington studsare...Amerikansk dussinprodukt som vräks ut på Svenska marknaden av Jaguargruppen med Staffan Löving och Torsbo Handels i spetsen. Har haft exemplar med snedslipade lådor (bakre lådbryggan nedslipat för mycket) och taskig matning från magasinet (dålig invändig finish i lådan) så jag har ruttnat på dem och tittar inte åt dem igen i alla fall Många är nöjda med dem. Systemet är sunt i grunden och en vapensmed kan lätt fixa så de funkar hur fint som helst (om de nu inte gör det från fabrik...jag har kanske haft otur med mina tre exemplar)
Publicerat Januari 28, 201214 yr Doktorn har ju redan sagt det som kan sägas om dem... Många fel som förvisso kan rättas till. Måndagsex finns det inga men däremot mån-fre exemplar finns det gott om. Man har tur om man får en som är riktigt rak och fin men dom skjuter oftast väldigt bra trots detta då själva pipan är helt ok. Har en Remmy som var helt kass, patronläget snett och lite annat skit. Den gick itne att få till å skjuta men så rätade jag upp alles och nu skjuter den jävlar! Det enda som egentligen är nått att gnälla på rent funktionsmässigt är just det faktum att dom kan komma snedslipade så att klackar/fästen böjer siktet hit å dit men det finns ju trix för sånt med. SPS:ens största nackdel är kolven som jag personligen inte tycker om men det är ju upp till var och en att bedöma.
Publicerat Januari 28, 201214 yr Kanon bra bössor om man gillar att göra ofrevillig patron ur ett antal gånger, och tappa slutstycket. Hade min 2 veckor sedan slog jag sönder spar grisen och köpte en blaser! 11-87 tja smäller gör den och föhoppningsvis kastar den ut hylsan med? Men inget jag jublar över direkt. S
Publicerat Januari 28, 201214 yr Har en Remington VTR som jag är supernöjd. Inte vacker och säkert inget mästerverk. Men skjuter bra så in i ....... och skön att skjuta med också.
Publicerat Januari 28, 201214 yr Har två riktigt tätskjutande från customshop, mcmillanstockar och tefloncoatade. Vissa dagar funderar jag på att sälja allt och bara ha en Blaser R93 för enkelheten. Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Publicerat Januari 28, 201214 yr Har två riktigt tätskjutande från customshop, mcmillanstockar och tefloncoatade. Vissa dagar funderar jag på att sälja allt och bara ha en Blaser R93 för enkelheten. Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk Jo, customshop-bössorna är nog en annan historia. Där är det väl lagt en mänsklig hand extra på innan leverans plus att extra bra stockar mm valts från början, så där syns hur bra Remington har potential att vara Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Publicerat Januari 29, 201214 yr skaffa en tikka t3 istället. eller satsa på remington 700 police ltr nästan samma bössa men bättre gjord. tror det är mcmilan stock på också eller har jag fel?
Publicerat Januari 29, 201214 yr skaffa en tikka t3 istället. eller satsa på remington 700 police ltr nästan samma bössa men bättre gjord. tror det är mcmilan stock på också eller har jag fel? HS Precision på LTR.
Publicerat Januari 29, 201214 yr Har en tactical o den är inte helt jippie... Kolven är inte bra alls o mekanismen är rå min repar patronerna nått grymt. Trycket/precitionen samt pipan är bra. Om jag fick göra om mitt köp så skulle det inte bli Remington utan en Tikka T3 eller en beg Continental. Men den är en funkis bössa trots allt. /Per
Publicerat Januari 29, 201214 yr Författare Har en tactical o den är inte helt jippie... Kolven är inte bra alls o mekanismen är rå min repar patronerna nått grymt. Trycket/precitionen samt pipan är bra. Om jag fick göra om mitt köp så skulle det inte bli Remington utan en Tikka T3 eller en beg Continental. Men den är en funkis bössa trots allt. /Per Hej. Tack för alla synpunkter. T3 är absolut också ett alternativ som jag funderat på. /Taxägare
Publicerat Januari 29, 201214 yr Jag har tre Remington 700 lådor,ingen av dom är snedborrade eller för den delen blueprintade och skjuter gör dom. Om alla remingtons produkter vore defekta från fabrik så borde dom rimligtvis inte ha några marknadsandelar alls idag,sånt där är i regel självsanerande. Visst finns det snedborrade lådor osv men problemet är ungeför lika vanligt som det var på winchester 70 mfl. Appropå snedborrade lådor så har jag erfarenhet av ett par sakolådor i min bekantskapskrets där man blev tvungen att använda sig av leupoldfästen och leupoldkikare för att överhuvudtagen kunna skjuta in kikaren utan att sidojusteringen bottnade tidigt Tikka T3 har jag däremot aldrig hört något problem med. /Mike
Publicerat Januari 29, 201214 yr Vi gillar olika helt enkelt! Inte bara så enkelt. Vi väljer vidare baserat på personliga preferenser hur vi tar till oss information och sedan hur vi vidareförmedlar denna Jag har med egna ögon sett hur två R93 totalhavererat pga intensiv skottlossning,gör det att alla R93 därmed är skit? ja i mina ögon /Mike
Publicerat Januari 29, 201214 yr Har en SPS i 308w, tror det handlar om att smörja in den lite för har lite problem med matningen om jag gör det sakta. Bra pris och dödar, det gör den!
Publicerat Januari 29, 201214 yr Tror inte jag kan hitta nån bössa som jag skulle vara fullt nöjd med för den modellen finns inte.... Än. Tikka och Sako har enligt mina önskemål en del att sakna och även en del brister. Största bristen på exempelvis min favvobössa M590 är underbeslaget i plast samt dess magasin. TRG lådan har ju löst många av dessa problem genom ett bra mag, tre låsklackar istället för två samt ett bra underbeslag. Går vi längre bak i Tikkaledet så har vi M55/M65 vilkas underbeslag är ett skämt i jämförelse med det sunkigaste man kan hitta till en Remington. En platta som skruvas från tre håll och som kläms fast mellan flera andra lösa delar... Ett klart exempel på finskt vodkagille. En Remingtons "problem" kan man lösa enkelt genom att låta trimma den lite. Oftast är det som Mike skriver, dom skjuter väl ändå vilket är sant. Detta gäller givetvis också Tikka, Sako mfl. Det enda som egentligen stör mig i slutändan är väl att vi betalar massvis med pengar för nått som kanske inte fått så mycket kärlek som vissa andra märken fast här tänker vi ändå lite fel. En Remington är grovhuggen och relativt dyr men kostar man på sig en ännu dyrare Sako så får man inte så mycket mer för pengarna såvida vi inte börjar jämföra utseendet som vi gör med hur plåten är utformad på diverse bilmärken förståss. En helt perfekt pang finns inte i mina ögon men man kan göra många bättre. Om man tänker till lite så är i slutändan problemet hos sig själv då man skall känna till det man köper. Är man inte mer intresserad än att veta hur bössan ser ut och ej dess eventuella brister så får man ta smällen när man packar upp ett vapen med skeva ytor då man inte tagit den tiden det tar att se över kvallisorten på bössan ifråga. Man skall kolla upp vapent man köper ordentligt, gör man detta så får man hem en bra grej oavsett fabrikat sålänge man köper vapen efter användningsområde. Tobias Hassel skrev en del i vapentidningen som dom flesta borde läsa vilket antagligen många också gjort men få orkar ta sig den tiden det tar att grundligt gå igenom det vapen man köper för att i år framöver nyttja det till sin fulla potential.