Publicerat Januari 28, 201214 yr Hej! hitta inte mycket information här på forumet om ruger 10/22. har själv precis köpt en ruger 10/22. tänkte jag kunde starta en tråd om enbart ruger 10/22. vilka tillbehör ska man skaffa till den? vilken ammunition fungerar bäst? vilka stockar oh köpa till är lagliga?
Publicerat Januari 29, 201214 yr Grattis till en rolig bössa! Eb ammo som brukar fungera bra i de flesta är SK standard plus - kallas wolf match i usa och är mycket precision för pengarna (Rimfirecentrals favvo-ammo, och den ÄR faktiskt bra). Vill Du ha info om 1022 så finns en area på airgun.se som handlar bara ruger 1022 där bla johnny som är rugerentusiast skrivit massor med bra info. Tidigare nämnd sida rimfirecentral.com är annars Nr 1. Rekommenderar också en bra sida som jag inte kommer ihåg namnet på men sök ruger 1022 och help på google så kommer Du till en sida med grön bakgrund som har massor med ovärderlig info om 1022. Lycka till!
Publicerat Januari 29, 201214 yr Författare jag tycker cci standard fungerar fint i min bössa. aldrig haft några problem med den ammon. däremot har jag provat rws subsonic som direkt ledde till eldavbrott och likadant med american eagle.
Publicerat Januari 29, 201214 yr Författare vad säger lagen om att sätta på en butler creek folding stock på rugern? har hört att usas export bestämmelser gör så att de endast får exporteras i utfällt läge....
Publicerat Januari 29, 201214 yr Här kan du läsa lite om just 10/22:an http://www.airgun.se/air/viewforum.php?f=78
Publicerat Januari 29, 201214 yr Alla vik och inskjutningsbara stockar är olagliga. o helt onödiga då väldigt få i den billigare stockarna som inte känns som dom absolut billigaste leksaksvapnerna som finns i leksaksbutiken
Publicerat Januari 30, 201214 yr Författare om de är låsta i utfällbart läge så kan de väl inte vara olagliga i och med att de alltid är utfällda.
Publicerat Januari 30, 201214 yr om de är låsta i utfällbart läge så kan de väl inte vara olagliga i och med att de alltid är utfällda. Nä, fast då är den bara oprakisk, ovillkorligen förenad med taskig ergonomi, därtill tillför den inget till vapnet iform av att man kan jaga bättre/skjuta bättre eller snabbare med det, eller med andra ord i mina ögon finns inga skäl att ha en sådan stock, finner du goda anledning till att ha en sådan är det bara att gå ut o tälja till en, Butler Creek är ungefär av samma kvalité som vad du kan tälja fram eller snicka ihop i en metallslöjdsal på en halvtimmas arbete eller så. Nej låt mig justera det där, vad du kan prestera på 30 mins instats kommer att vara bra mycket bättre än något från BC. /Christian
Publicerat Januari 30, 201214 yr Författare BC "steel lips" magasin ska la va bra i allafall? om man vill ändra utseendet på bössan så finns ju en anledning att eventuellt köpa en BC kolv.
Publicerat Januari 30, 201214 yr köp en mer jaktanpassad kolv. känns onödigt o hamna i muntlig konflikt pga en kolvjävel tycker iaf jag. visst är ar 15 en rätt så häftig bössa tycker jag allt. men då kan man köpa en äkta.
Publicerat Mars 2, 201214 yr Författare tänkte jag ska köpa peep sights till bösan ngn som har provat det?
Publicerat Oktober 13, 201213 yr Hej. Var nu och tog licens på en Ruger 1022. vad är storleken på skenan. är det vanlig 11 mm skena? vilken ammo är bäst. blivit tipsad att tanvända federalen men vill veta vilken som är bäst just hit, finns det något speciellt man ska tänka på eller göra med en sånhär bössa. har ingen erfarenhet av en 22 lr eller halvautomat så tackar för hjälp. MVH Henrik
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Ammo får man prova ut för varje vapen, finns inga genvägar. Jänkarna verkar dock påstå att många 10/22 gillar cci mini mag.
Publicerat Oktober 18, 201213 yr Grävlingarna gillar dock inte minimsg fick jag reda på igår men som sidelock säger. Testa den. Skjuter bra för mitt användningsområde. Använder dock bara öppna och på sin höjd lampljuset som riktmedel.
Publicerat Juli 18, 201312 yr Har nu testat ett antal olika skott i Rugen. dom som jag har upplevt bäst är CCI standard och CCI sub sonic. Har inte haft några problem med omladdning / Eldavbrott. det enda problemet ja hade var att kikarsikte som en jaktfirma som skulle ha koll på sånt uppe i Kiruna hade lagt dit så pass dåliga fästen att dom helt enkelt gled av efter hundra skott undefär. Testade även med ljuddämpare några skott. har varit mycket prat om att CCI Subsonic med ljuddämpare gör att omladdningen tjorvar ibland. men det är ingenting ja har känt av. Helt enkelt den bästa träningsbössan ja haft. sparat mycket genom att inte behöva mala 222rem skott in i vallen. nu kommer jag undan med skott som kostar 0.99kr skottet istället. Ett råd till alla som gillar sprida bly i vallar. Köp en Ruger.