Publicerat Februari 2, 201214 yr Tjo! Var ut idag och provsköt min PSE Stinger för första gången. Jag filmade lite för jag tänkte att ni som faktiskt kan detta kanske kan hjälpa mig och ge mig lite tips om hur jag ska stå/dra korrekt och säkert mer som jag inte tänker på. Jag kan tänka mig att jag gör det mesta "fel". Så därför får ni gärna kasta upp lite tips om hur jag ska göra så blir det rätt från början! Tänk på att jag är en total nybörjare så det kanske inte ser "snyggt ut" i era ögon . Länk till klippet: http://www.youtube.com/watch?v=dqHCcXvdDeA
Publicerat Februari 2, 201214 yr Tjena, För sdet första borde den som filmat, filmat från andra hållet, dvs så man ser hur det ser ut "framifrån" Men det ser ut som du har strängen rätt långt ifrån kinden näsan? sök på youtube så ser du förhoppningsvis hur det ska ,bör se ut. letade raskt fram en kort konsist länk så du får en hum om hur
Publicerat Februari 2, 201214 yr Författare Tjena, För sdet första borde den som filmat, filmat från andra hållet, dvs så man ser hur det ser ut "framifrån" Men det ser ut som du har strängen rätt långt ifrån kinden näsan? sök på youtube så ser du förhoppningsvis hur det ska ,bör se ut. letade raskt fram en kort konsist länk så du får en hum om hur Jo, detta är nått jag faktiskt tänkte på efter jag sköt pilarna, jag borde ha strängen mera mot kinden, dock kändes det konstigt och onaturligt på något sätt. Skall absolut tänka på detta och öva in vanan! Tack för video tipsen, mycket hjälpsamma! Jag filmade detta själv så det var som enda vinkeln som gick att sätta kameran mot. Skall ut imorgon igen då skall jag filma från andra hållet och lite närmre avstånd från kameran till mig och se om de går att få till nått bättre. Tacksam för all hjälp!
Publicerat Februari 3, 201214 yr Direkt ser jag två detaljer, Du måste "leta" efter peepen när du dragit och ankrat, testa när du drar och ankrar så håll ögonen stängda (blunda), ankra där det känns naturligt, strängen mot näsa/kind, när du känner allt ligger naturligt/bekvämt öppnar du siktögat, då ska peepen vara i linje med öga/sikte, så du inte behöver justera ankringen. på denna film känns det också som om draglängden är en 1/2 - 1 tum för lång
Publicerat Februari 3, 201214 yr Om du inte har en bågklubb i närheten, og må basere deg på video, böcker och youtube... Så vil jeg anbefale kanalen til GRTTAXI på youtube. Han er duktig å forklare, jeg har lärt mycket av han... http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=URAtbltvqrM http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=VZsDiVgthbo
Publicerat Februari 4, 201214 yr Författare Direkt ser jag två detaljer, Du måste "leta" efter peepen när du dragit och ankrat, testa när du drar och ankrar så håll ögonen stängda (blunda), ankra där det känns naturligt, strängen mot näsa/kind, när du känner allt ligger naturligt/bekvämt öppnar du siktögat, då ska peepen vara i linje med öga/sikte, så du inte behöver justera ankringen. på denna film känns det också som om draglängden är en 1/2 - 1 tum för lång Jag ska prova detta! Skall även till bågskytteklubben jag har här i byn på måndag. Så får jag förhoppningsvis lite tips och råd från deras håll!