Publicerat Februari 5, 201214 yr vet inte om det är ett redigt recept precis men tänkte att det är många som lägger mjärdar nu på vintern till mört som ska till angeldon så här kommer ett recept jag har hittat du kokar havregrynsgröt 2 dl havregryn och 3-4 dl vatten och så låter du det koka upp tills det blir som typ lim (gröt) sen när det har svalnat häller du 1-2 matskedar vaniljsocker sen 0,5 dl socker och sen i med 1 dl havregryn till så du kan knåda det till bra bollar klart väldigt enkelt att göra men funkar skitbra för det är särskilt vaniljsockret som dom kan känna på över hundra meter och sen kan man lägga i bröd och allting också majsmjöl funkar bara ett litet tips till alla vinterfiskare MVH LINUS
Publicerat Februari 5, 201214 yr Själv kör jag med en näve frolic. Brukar få mellan 20 - 40 på en vecka räcker till mig. Ifjol fick jag oxå en Lake i mjärden.
Publicerat Februari 6, 201214 yr Författare i somras fick jag också en lake och en ål på 1,5 kg den var riktigt fin