Hoppa till innehåll

Reklamen


havsornen

Recommended Posts

Är jag ensam om att tycka att det är enormt irriterande med placeringen av reklamen? Känns inte särskilt lyckat att behöva scrolla för att hitta inläggen. Jag förstår att sidan behöver intäkter men detta ser bara billigt ut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skaffade adblocker till Firefoxen så vade slut på det -_-

Det är ju en hygglig sak att tipsa om när vi försöker få in några futtiga kronor till den GRATIS SERVICE vi själva betalar för att ni skall få...

De servers och bandbredd som krävs för att köra detta forum kostar en hel del pengar i månaden kan jag hinta om...

Vi skall fixa till så banners ligger lite bättre placerade men under tiden får ni trycka page down en gång så ni kommer till trådarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tycker att man kan stå ut med reklamen, för hälldre de en att betala för att få vara medlem!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker reklamen är bra placerad, man behöver bara scrolla ner lite slipper man se det och kan kolla på forumet istället. Är på vissa sidor där skiten ligger i sidan hela tiden och då kommer man inte undan den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bättre mycket bättre

Jo men som straff för att ni klagade och att jag fick jobba i stället för att nanna kudden skall jag nu stoppa in 200 olika banners i en vecka med bara fula damkläder och inredningsprylar från Rusta! :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte med ämnet at göra, men Wiz, din banner gör att jag måste scrolla i sidled numera. Vad har du gjort med den?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har inte med ämnet at göra, men Wiz, din banner gör att jag måste scrolla i sidled numera. Vad har du gjort med den?

Då måste du ha väldigt låg upplösning eller en mysko browser...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mja, har inte behövt göra det tidigare, men nu får jag scrolla ca 4 cm i sidled för att se hela och har inte ändrat nått alls.

Pluttburken har kanske bara fått ett lite fnatt då

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo men som straff för att ni klagade och att jag fick jobba i stället för att nanna kudden skall jag nu stoppa in 200 olika banners i en vecka med bara fula damkläder och inredningsprylar från Rusta! :lol: :lol: :lol:

VA jag har inte gnällt ju tyckte det bara blev bättre :P:lol:B)

sömn är överskattat säger han som snart ska köra ca 33 mil om en stund

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då måste du ha väldigt låg upplösning eller en mysko browser...

Jag kör 1280x800 med firefox under linux och får också scrolla i sidled på grund av din reklambanner...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Wizards footer är bara 1200px bred så det krävst lite bredd på bilen för att den skall få plats. Ex vis så räcker inte 1280*1024 till i bredd med det kringliggande på sidan. Men det fixar Wizard enkelt med en skalning av bilden... ;)

Angående driftskostnader av siten, ett annat forum jag var med på startades en frivillig insamling. Allt i från 10:- till flera hundra skänktes, administratören kunde uppgradera sina servrar utan att lyfta en krona från egen ficka. Det var helt krav löst på forumet och totalt frivilligt. men en 10:- av många ger mycket pengar i slut ändan!! Ett tips bara!! :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Problemet med Wizards är att kikarsiktet är för långt han får skaffa ett kortare.

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller på att flytta reklamen nu...

Tack!

Det blev betydligt bättre. Ursäkta att jag störde nattsömnen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju en hygglig sak att tipsa om när vi försöker få in några futtiga kronor till den GRATIS SERVICE vi själva betalar för att ni skall få...

De servers och bandbredd som krävs för att köra detta forum kostar en hel del pengar i månaden kan jag hinta om...

Vi skall fixa till så banners ligger lite bättre placerade men under tiden får ni trycka page down en gång så ni kommer till trådarna.

Man gör så gott man kan ;)

Nämen, kanske man borde ha hållit saken för sig själv, menar förstår oxå din/er synvinkel på saken. Men det som jag installerade tog inte bara bort "skräpet" från denna sida, vart less på flera andra ställen oxå..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo men som straff för att ni klagade och att jag fick jobba i stället för att nanna kudden skall jag nu stoppa in 200 olika banners i en vecka med bara fula damkläder och inredningsprylar från Rusta! :lol: :lol: :lol:

Haha :D
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kostar att driva ett forum ca 1000kr/år!

Om du visar mig ett ställe som hyr ut dedikerade redundanta rackservers och databaser för 1000 kr per år så skall jag tro dig...

Bara licenserna till Oracle som jag använder i flera andra projekt kostar sexsiffrigt.

Det är skillnad på att köra virtuellt med lite trafik, vi har gigantiskt med trafik!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du visar mig ett ställe som hyr ut dedikerade redundanta rackservers och databaser för 1000 kr per år så skall jag tro dig...

Bara licenserna till Oracle som jag använder i flera andra projekt kostar sexsiffrigt.

Det är skillnad på att köra virtuellt med lite trafik, vi har gigantiskt med trafik!

Kan hända.. Men vi kör med Binero.se till vårt jaktforum och det kostar runt 1000kr/år. Blir det större förhoppningsvis, kostar det självklart mer, men inte i de summorna du nämner.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...