Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

lite hjälp att välja ny hundras

Featured Replies

Publicerat

efter en otroligt givande helg på mamima jakt så har jag helt fått avskriva labben som slaskhund iom att hon saknar viljan så hon får vara ren apportering/spår hund nu mer

och att taxen har antagligen helt slutat jaga rådjur ska göra lite fler tester och även testa henne om hon funkar som grythund ska även kolla för noskvalster

så jag är nu ute efter en ny hund och kraven är följande ska ge skall vid förföljande/ställande

ska funka på älg vildsvin rådjur och andra hjortdjur gärna räv och grävling också men inget krav

raser jag kollar på är ju standard

wachtel

TJT

Gråwachtel

finns det nån mer ras som kan vara lämplig att titta på ?

Publicerat

chihuahua???? :lol:

Publicerat

Basset fauve de bretagne, rätt uppfödare så har du en hund som jagar allt som rörs.

Publicerat

En Münsterländer från rätt linjer.

Publicerat

Kanske två nya hundar? En bra ställande och en bra drivande?

Publicerat

Wachtel/Laika

Publicerat

Kanske två nya hundar? En bra ställande och en bra drivande?

Helt rätt!

Kaffe är gott! Öl är också gott! Men häll det för guds skull inte i samma glas ;)

Publicerat

Helt rätt!

Kaffe är gott! Öl är också gott! Men häll det för guds skull inte i samma glas ;)

Många + där! :D

Publicerat

Slovensky Kopov?

Publicerat

Spets/wachtel

50/50 blandning annars får det va!

Publicerat

Helt rätt!

:) En grogg är en grogg!

Kanske inte så exklusivt och fint, men gör garanterat jobbet! :lol: :lol: :lol:

Publicerat
  • Författare

jag hade förmånen och se en del olika raser i boda dels några Alpenländische dachsbracke även några spetsar som fungerade riktigt bra nackdelen med Alpenländische dachsbracke verkade vara att dom kan vara lite svårstartade i

början

Münsterländer har jag inte ens funderat på än men ska tas i beaktning även Basset fauve de bretagne och Slovensky Kopov

chihuahua???? :lol:

nu var det hund jag skulle ha och inte råttfoder :P

2 hundar till hade nog varit perfekt men jag saknar närmare 1500 ha mark samt en gård och inga miljoner på banken så man kan ta ett sabbats år från allt utom jakt :(

Publicerat

Basset fauve de bretagne, rätt uppfödare så har du en hund som jagar allt som rörs.

Hade skippat älgen o köpten i sådan! funkar säkert på älg men jag hade inte haft den till det!
Publicerat

Glömde skriva, får man ha kopov t rådjur?

Publicerat

Glömde skriva, får man ha kopov t rådjur?

Kopov är väl en typ av stövare så svaret är ju då nej. Men även om det skulle vara lagligt så känns det fel att ha en sån långbent och snabb hund på rå.

Jag håller nog på münsterländer och då från skalldrivande föräldrar.

Publicerat

Hade skippat älgen o köpten i sådan! funkar säkert på älg men jag hade inte haft den till det!

klart fauven funkar på älg..allt annat för den delen oxså :D
Publicerat

En bra fauve jagar allt, älg inräknat ;)

Publicerat

+1 :)
Publicerat
  • Författare

om jag inte minns helt fel så har du en del kunskap om den rasen
Publicerat

Du minns helt rätt ;)

Publicerat
  • Författare

Du minns helt rätt ;)

och det skrev jag innan jag ens kollade upp rasen närmare och tittade på bilder :D

har du nån linje som man kan kolla närmare på ?

Publicerat

Men det absolut bästa alternativet till det du vill jaga nämnde du själv i trådstarten. Så leta rätt på en riktig wachtel.

Publicerat

Men det absolut bästa alternativet till det du vill jaga nämnde du själv i trådstarten. Så leta rätt på en riktig wachtel.

Med rätt husse/matte blir den bra men tycker senaste tiden wachtlen har spåratrat ut driver för länge man har glömlt dens allsighet, den ska ju kunna apportera och allt vilket jag inte ser hos dem längre givetvis kan dem de men ägaren lär inte hundarna detta. Utan bara driva. det min åsikt sen finns det ju alltid dem som funkar på de viset det, men tycker man glömmer bort att det är en allroundhund!

Publicerat

Spännande! Jag ska se om det går att boka tid hos Mamima nästa helg och testa min TJT på gris för första gången.