Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

fel slutstycke

Featured Replies

Publicerat

Jag fick "lite hjälp" förut med det projektet jag har på g, slutstycket från en hva 1600 30-06 blev isatt i min mauser.

det blev fullt isatt samt avfyrat, får nu ej ut det slutstycket. hur/ vad skall jag göra?

det som jag håller på med är att flytta över pipan & lådan till en hva 1600 kolv´, har sett att det ej är några problem då den passar rakt av, enda frågetecknet med detta är främre skruven som håller pipan på plats i 1600 finns ej på mausern

Jag gör detta då jag vill ha kulgevär i både 30-06 samt 6,5x55 detta är vapen som jag fått

Tänkte då även byta trycke till sidosäkring korta pipan samt flytta över siktet från den andra älgstudsaren det är ett 4x40.

Tomas

Publicerat

Det kan inte vara det man vanligen menar med mauser d.v.s. armegevär m/96, då hade du inte fått i ett 1600-slutstycke ens med hjälp av en slägghammare.

Publicerat

Gissar du haft våldsamt långt headspace om du haft fel slutstycke och det har fastnat. Nackdelen med Hva:s utdragare eller rättare sagt dom flesta CRF då dom skiter i om man har rätt låsmått och smäller i alla fall. Vålda upp det eller gänga ur pipan. Det är dom 2 alternativen du har.

Publicerat
  • Författare

Hur skruvar jag loss pipan? eller hur mycket våld kan jag använda för att få loss slutstycket?

Publicerat

Pipan är väl gängad i lådan??????? Sitter väl inte med nån skruv????? Varför ska du separera pipa och låda????

Publicerat

Hur skruvar jag loss pipan? eller hur mycket våld kan jag använda för att få loss slutstycket?

Ska du loss med pipan får du nog åka till en smed då du inte har grejer gissar jag för att göra det. Du kan bruka så mycket våld till slutstyckshandtaget lossnar. Går alltid att löda tillbaka.
Publicerat
  • Författare

Jag löste problemet genom att ta bort trycket

Tomas