Publicerat Maj 18, 201214 yr Ja, hur gör man? Det är alltså frontmodulen jag vill ha isär, de andra går bra att dela på. Det sitter ju en stålbricka även i denna som jag vill komma åt att rengöra. På tal om annat så är det helt otroligt vad mycket krutrester det samlas efter bara några skott!
Publicerat Maj 19, 201214 yr Hur och vad rengör du med? Hur återfettar du efter rengöringen? Och sist,påverkar rengöringen träffläget? Längst fram är hålet 6-kantigt. Ta en nyckel och vrid så lossnar "locket" Den första biten med gängan mot pipan vet jag inte hur man tar isär.
Publicerat Maj 20, 201214 yr Författare Hur och vad rengör du med? Hur återfettar du efter rengöringen? Och sist,påverkar rengöringen träffläget? Längst fram är hålet 6-kantigt. Ta en nyckel och vrid så lossnar "locket" Den första biten med gängan mot pipan vet jag inte hur man tar isär. Torkar, borstar med lämpligt medel, sköljer. CRC metallfri pasta Njae, inte på 40 meter som är det avstånder jag jagar på just nu, ska testa det på längre håll i sommar. Den första biten går nog inte att ta isär, får leta upp en vettig nyckel, hade ingen som passade
Publicerat Maj 20, 201214 yr Torkar, borstar med lämpligt medel, sköljer. CRC metallfri pasta Njae, inte på 40 meter som är det avstånder jag jagar på just nu, ska testa det på längre håll i sommar. Den första biten går nog inte att ta isär, får leta upp en vettig nyckel, hade ingen som passade Testa skruva av frontbaffeln med en insexnycket, så gjorde jag och där var rejält lortigt! Vårda gängorna ömt, det är bara där jag smörjer. Och ställ aldrig in i skåpet utan att ha skruvat isär alla distanser någon millimeter. Glömde de vid ett tillfälle och fick då plocka fram rörtängerna...
Publicerat Maj 20, 201214 yr Författare Testa skruva av frontbaffeln med en insexnycket, så gjorde jag och där var rejält lortigt! Vårda gängorna ömt, det är bara där jag smörjer. Och ställ aldrig in i skåpet utan att ha skruvat isär alla distanser någon millimeter. Glömde de vid ett tillfälle och fick då plocka fram rörtängerna... Har kommit fram till samma slutsatser som du, använde dock varmluftpistol och rejäla gummihandskar som gav bra grepp. Nu ska jag åka och köpa en isexnyckel av rätt storlek