Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rengöring av ljuddämpare/studsare

Featured Replies

Publicerat

hej

jag har precis fått min tikka med dämpare undrar lite om rengörningen.

måste man ta bort ljuddämparen varje gång man drar igenom studsarpipan om så är fallet ändras inte träffbilden som medför en ny inskjutning som följd.

om man inte behöver ta bort dämparen varje gång , hur ofta ska den tas bort och rengöras och hur rengörman en ljuddämpare på ett bra sätt.

jag är nybörjare så är väldigt tacksamm för svar har kollat runt på nätet men inte hittat något bra

Publicerat

Din träffbild ändras inte om du skruvar av dämparen och sen skruvar på den igen.

Faktum är att du bör ta av den efter varje skjutning så att inte ammoniaken fräter sönder prylarna.

Du vill inte dra loppet genom dämparen för då kommer den att fyllas med en massa olja och solventer vilket är obra ;)

Publicerat
  • Författare

tack för ett snabbt svar

hur gör jag rent dämparen på ett bra sätt

Publicerat
  • Författare

fan kom på att jag körde rent pipan idag med dämparen på plats. är det nån fara eller är det en gång ingen gång.

Publicerat

Det är nog ingen fara.

Är du rädd för att du har fått en MASSA olja och liknande i dämparen kan du skölja ur den med aceton om det är en ståldämpare, annars får du köra med avfettning.

Jag hade inte varit rädd om det bara är en gång dock ;)

Publicerat
  • Författare

tack för bra svar.