Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grytfolk i Gävleborg

Featured Replies

Publicerat

Hur många finns det egentligen här som ofta jagar i gryt?? Kanske till å med finns dom som i stort sett bara jagar gryt.

Själv har jag en så gott som klar border som man hoppas starkt på till hösten, har även fått tag i jaktmark på hemmaplan så i höst/vinter ska det jagas sjukt mycket, å då mest räv i alla dess jaktformer.

Publicerat

Har aldrig provat på grytjakt, men skulle gärna testa.

Är inte långt i mellan oss, kanske styra ihop något? :)

Publicerat
  • Författare

Har aldrig provat på grytjakt, men skulle gärna testa.

Är inte långt i mellan oss, kanske styra ihop något? :)

Ja jakt tackar man aldrig nej till, klart det ska styras upp nått.

Är inte så erfaren på gryt själv, bara varit med som gäst vid några tillfällen. På lördag ska jag se om jag kan få bordern godkänd på grytanlagsprovet, efter det kommer jag ta varenda chans jag får att skicka ner honom under mark, om det går bra på provet då förståss.

Publicerat

Låter bra de! :) Ska försöka kartlägga lite gryt här hemma,

Skitprov eller vad man säger ;)

Publicerat
  • Författare

Hahaaaa

Grytanlagsprov med Kvalitet 1, betyg A i alla moment =)=)=)

Nu ska jag börja kartlägga gryten i Ljusne så jag får testa honom i naturgryt med folk som gjort det här sen tidernas begynnelse för att se så han inte är för het.

Faan så kul det ska bli!! Nästan så man måste ta fram grytpickan å putsa lite nu!!

Publicerat

Härligt! Stort grattis :)

Publicerat
  • Författare

Man tackar å bockar.

Var ute å spanade av nya markerna litegrann idag och hittade en typ "matplats" inärheten av en liten pöl. Mycket ris å skit på marken så jag kunde inte urskilja nått speciellt spår men "nånting" har plockat gäss och liknande som gått i vattenkanten och släpat dom till en å samma plats för att käka upp dom. Borde vara räv eller (??), vet inte om grävlingen har ett sånt beteende. Har även hört av gubbarna att det ska finnas gått om mård på området men har aldrig hört att dom gör på det där viset heller. Osäker på antalet fåglar som strykit med där men jag chansar på 3-4 stycken minst, hittade några paddelfötter. Har ni några teorier??

Publicerat

Grattis till provet !

Räv är nog en bra gissning på gässen.

Ps. har du BollnäsViktor till skytt kommer rävarna räcka länge ds :biggrin:  Men en trevlig prick är han !

Publicerat

Haha ;) lyssna inte på strävhår

Publicerat
  • Författare

Grattis till provet !

Räv är nog en bra gissning på gässen.

Ps. har du BollnäsViktor till skytt kommer rävarna räcka länge ds :biggrin:  Men en trevlig prick är han !

HAHA, passa dej, han kanske läser det där ju..=)

Publicerat

Viktor är härdad å hård !

Om du vill och orkar har jag tiotalet gryt åt dig 4mil väster om Gävle !? En del kolbottnar å sandgryt.

Publicerat
  • Författare

Viktor är härdad å hård !

Om du vill och orkar har jag tiotalet gryt åt dig 4mil väster om Gävle !? En del kolbottnar å sandgryt.

Ooooohjävlar. det vore kung det. Ska bara se till att få hunden under mark några gånger så fort det blir tillåtet så jag får se hur han är först. På träningarna och på fångad grävling är han väldigt het. Han kommer få stryk första gången i naturgryt, frågan är om han fattar att det gör ont att springa på dom och lugnar ner sej eller om han blir "värre".

Publicerat

Lugn du, borderterrier är oftast mycket kloka i gryt. Nån kyss lite i början brukar de få, mest för att "känna" på räven. Hetta är nog bra, men då på räven. Hunden ska, för att räven ska komma ut även bryta och ge räven chans till att byta position och eller kunna komma ut.

Grytjakten är spännande och roligt med bra grythundar.

Ska du få en effektiv och rolig grytjakt, bör du även kunna kalla ut hunden!

Vid tillfälle kan du om du vill även få komma hit och testa på injagad räv.

//Roggman66

Publicerat
  • Författare

Lugn du, borderterrier är oftast mycket kloka i gryt. Nån kyss lite i början brukar de få, mest för att "känna" på räven. Hetta är nog bra, men då på räven. Hunden ska, för att räven ska komma ut även bryta och ge räven chans till att byta position och eller kunna komma ut.

Grytjakten är spännande och roligt med bra grythundar.

Ska du få en effektiv och rolig grytjakt, bör du även kunna kalla ut hunden!

Vid tillfälle kan du om du vill även få komma hit och testa på injagad räv.

//Roggman66

Jo det är ju sant. Han är faktiskt ganska smart, iaf när det gäller jävelskap, hehe, men även på andra sätt. På grytanlagsprovet fick han mycket beröm, grytdomaren sa att han skulle skaffa fram en nerjagad räv till mej, enbart för att han ville se "rävens ansiktsuttryck" när han kom flygande ur grytet, för Atlaz gör som du säger, han bryter, kollar andra gångar lite på måfå och för ett helvetes liv därnere.

Den enda gången hittills jag inte kunnat kalla ut honom ur provgrytet var på anlagsprovet :wallbash: då ville han inte nå gärna komma ut.

Ja kommer han funka bra då åker jag dit jag behövs för att han ska få jaga / Hans

• 1 year later...
Publicerat

Hur har det gått med jakten , funkar terriern bra?

Gammal tråd men letar border själv så vore kul med lite jaktrapporter . :)