Åsa Svensson

Älg/ vildsvin/ hjort päls köpes

1 inlägg i detta ämne

Hej,

Jag är på jakt efter älg, vildsvin eller liknande päls till ett skol projekt. Även horn om det finns tillgängligt! Behöver inte nödvänligtvist vara färdig garvat.

Vänligen,

Åsa

asakonstantia@gmail.com

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

http://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• LarsN
      Av LarsN
      Tjena!
      Tänkte be om lite hjälp här inne!
      Söker att utöka jaktdagarna till nästa säsong, och gärna lång tid framöver, genom att gå med ett jaktlag till eller eget arrende. Ser helst att det är i Uppsala län, men grannlänen kan ev också funka.
      Har annonserat på de vanligaste sidorna utan napp så tänkte även prova här, kanske någon som känner nån osv..
      Är en jakttokig kille på 28 år som spenderar all ledig tid med jaktrelaterade aktiviteter. Har en valp som håller på att jagas in, endast klass-1 vilt för henne. Riktigt duktig redan och kommer bli kul på första släppen nästa höst. Tokig i vildsvin!
      Så, vill ni utöka ert jaktlag, känner nån jag borde kontakta eller vill arrendera ut er mark, hör av er gärna. Jagar redan en del så bytesjakt i viss form är inte omöjligt, i första hand söker jag dock en fast lösning för min egen del som jag hoppas leder till att man vill jaga mer ihop där jag jagar idag.
      Skitjakt på er!!
    • JaktOscar
      Av JaktOscar
      Hej!
      Jag undrar om det finns någon sort äppelträd som passar viltet bra och växer snabbt!?! Samt om man kan köpa en växt på ca 2m och sedan plantera den?!?
    • JOBEno1
      Av JOBEno1
      Har fått möjlighet för skyddsjakt av vildsvin hos en bonde som även har diverse djur som får, lamor mm mm.
      Han har enorma problem med vildsvinen på alla ställen utom två, där det finns eller har funnits får och i lamornas hägn.
      Lamorna förstår jag, för de djuren är otroligt tuffa och har ingen respekt för andra alls överhuvudtaget. Men att vildsvinen skulle vägra gå in i hagar där det finns får det hade jag ingen aning om, de verkar tom undvika att gå där en tid efter att fåren varit där.
      markägaren förklarade att det även var mkt effektivt att skrämma iväg rådjur från trädgården genom att ha lite nyklippt ull lite här o där.

Detta är inget jag har hört tidigare och tänkte fråga er om ni har någon erfarenhet om detta?

• Älgflugornas Herre
      Av Älgflugornas Herre
      På en av de marker där jag jagar har vi en pågående vildsvinsetablering. Det finns vitt skilda åsikter om vildsvinen, vilket är helt ok då vi lever i en demokrati, problemet är att vi även har vitt skilda åsikter i rena faktafrågor. En sådan är i vilken utsträckning vildsvin genom sitt bökande skadar ungskog. 
      En uppgift som framfördes härom sistens är att vildsvin som bökar i ungskog blottlägger så mycket smårötter hos plantorna att dessa drabbas av onormalt mycket röta. Mitt intryck, såväl från skog och mark samt från litteraturen, är att problemet är så marginellt att det nog inte ens går att statistiskt säkerställa sambandet. Men jag kan ha missat något. Därför vänder jag mig till forumets samlade erfarenhet med frågan.
      Hur ser vildsvinens skadeverkningar på planteringar och ungskog ut?

///Var lite tveksam angående vilken tavla inlägget skulle läggas under, det är helt OK om admin flyttar till en lämpligare tavla///