Hoppa till innehåll

Reklambanners, fulreklam och AdBlock


Wizard

Recommended Posts

Hmm jag hittade adblockern igen, haft den avaktiverad, och vitlistade forumet.. ändå är annonserna borta? Kanske tar en stund innan det börjar lira..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

man får ladda om det

 

racerbacks reklam är däremot störande, blinkande bytande text, något av det som gör att jag verkligen vill ha något av dom reklamborttagare som finns

 

skänker hellre pengar till drift än att ha reklam

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och

 

Ni får nog leva med adblockers. eftersom halva sidan tas upp av just reklam...

 

Det är den som betalar en del av driften av sidan.  Lär dig leva med reklamen. Du dör inte av den - du får bara scrolla ner lite. Tar typ en halv sekund.... ;)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Reklamfinansierat är det dyraste alternativet för konsumenterna. Då betalar vi både för tjänsten, skapandet av reklamen samt distribution av reklamen. Och på köpet så får vi en sämre tjänst... Kan för övrigt nästan ses som kapitalismens form av kommunism då kostnaden fördelas ut på alla. (Ja, alla köper produkter som det någon gång görs reklam för)

 

Med det sagt så måste nästan ett forum så här finansieras antingen via reklam eller via donationer. En "plus"-tjänst där man kan betala för att slippa reklamen ger nog för mycket administraionskostnad i både pengar och tid.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Reklam kanske behövs, det har jag ingen åsikt om så.

Däremot tycker jag en viss ödmjukhet kan vara bra när man bemöter medlemmar, oavsett varför. "Passar det inte kan ni dra"-attityden som man är på gränsen att tangera ska man vara sparsam med då det handlar om ett givande och tagande. Man ska inte glömma att innehållet och själva värdet på ett forum skapas av medlemmarna själva, och är något som kostar i tid, även om det är ett nöje.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så länge inga pop up fönster radas upp och tvingar mig till att aktivt stänga av dem så får man väl vara glad!

 

Jag har tagit bort adblock från denna sidan och ska till och med ta en titt i annonserna bara därför att!!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

som sagt! :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gränsar allt till lite dubbelmoral att hänvisa sina besökare att göra särskilda undantag för just denna sida, när även andra sidor på nätet är i stort behov av reklamintäkter. Ett annat råd är att även lyssna till ev. kritik, för som annonsör så vill man ofta inte att ens reklam ska upplevas störande.

​Personligen hade jag kanske hellre sett reklam längst någon av sidorna, så man slapp att slentrianmässigt scrolla förbi reklamen när man läser trådarna. Tror även att reklamen skulle bli mer effektiv på det sättet, än vad den är idag. Ser jag till mig själv, så kollar jag aldrig på reklamen utan scrollar alltid reflexmässigt förbi den översta biten.

​Med reklam på sidorna, så exponeras reklamen snyggare och inte som en stor fet blaffa som man aldrig kollar på. Med en snygg reklamkant till t ex vänster, så kan man när man blir sittandes och läser fånga upp intresset hos besökaren eftersom någon av reklambanners alltid finns synlig. 

​Ställ dock krav på banners som inte flashar och blinkar hysteriskt...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sidoreklam är åtmisntånde mycket bättre på en normal dator

hur blir det i en mobil?

 

jag har lärt mig att ignorera reklam helt och hållet, tog något år men det funkar i praktiken, om man inte måste ut på slaskpressens sidor utan blockeringsverktyg, där är det hysteriskt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Anledningen till varför reklamen ligger lite "mitt i" innehållet är för att det skulle bli ergonomiskt fel att begränsa bredden i forumet, och då finns det bara ett alternativ.

Sen är det också så att egentligen har vi inget bra stöd för reklam i forumet och skall det då bli minimalt med underhåll så blev det så här.

Det kan ändra sig i framtiden men som det är nu så har vi det så här och det kommer inte att ändras.

 

Visst kan det vara dubbelmoral att tycka att det är viktigare för oss med träffar i våra banners än för "andra", men jämfört med aftonblaskan t ex så har de väl en sådär faktor 100 i antalet besökare per dygn och då blir inte konsekvenserna lika stora jämfört med våra annonsörer.

 

Sist är det också så att vi inte kan tvinga någon att få reklam, men det är viktigt för oss och vi är noga med vilka annonsörer vi har och att de är relevanta för er användare så generellt borde det inte vara så hemskt att leva med våra banners kan man tycka...

 

Nåja, detta var inte menat som någon större debatt utan mer som information och en vädjan om att inte blockera våra banners eftersom vi faktiskt behöver den för vår existens och för att vi skall kunna hålla jaktsidan säker, tillgänglig och hårdvarumässigt uppdaterad.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den moderna tiden första sanning: "Internet är den enda plats där andra människors tid, kunskap och engagemang SKALL vara gratis för att jag vill att den ska vara det."

 

Den andra sanningen är: "There are no such thing as a free lunch",

 

Så - givet dess båda enkla sanningar så inser de flesta att det inte går att slippa reklam om man vill ha ett öppet forum, den andra lösningen är den som TheInternetGunClub kör - där kostar det att vara med, men så är kvalisorten på svaren desto högre eftersom amatörernas afton inte ids hosta upp avgiften.

 

Jag tror inte jag plockar bort AD-blocken eftersom jag på fullaste allvar tror på att seriösa medlemmar hostar upp en hundring eller två om året........

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag tror inte jag plockar bort AD-blocken eftersom jag på fullaste allvar tror på att seriösa medlemmar hostar upp en hundring eller två om året........

 

/T

 

Vart har du hittat kontot att betala in till?? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vart har du hittat kontot att betala in till?? 

 

Ingenstans.

 

Blockar man ut mig för att jag kör med AD-block så får man väl göra det - det är liksom inte mer än så. Jorden kommer knappast att gå under för att jag portas i så fall. Om tillräckligt många gör det så kommer man att tvingas göra "justeringar" i sin inställning till vad man håller på med. Jag är liksom inte helt övertygad om att öppna gratisforum är til det bättre alla dagar........

 

Tredje sanningen: det finns INGET så maktfullkomligt som en upplyst konsument på en fri marknad.

 

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...