Hoppa till innehåll

Uppdatering av forumets mjukvara!


Wizard

Recommended Posts

1 minute ago Dansken sa:

Varför lägger forumet bilder i "bak-och-fram" ordning nu- om man nu vill beskriva ett förlopp med en serie bilder?

Har du ett exempel så kan jag titta på det?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag måste erkänna att jag inte har testat med IE än, men enligt utsago är det 100% kompatibelt och testat.

Att man inte automagiskt hamnar på första olästa posten i ett ämne suger, men den funktionaliteten var det jag som skrev i förra forumet.

Dock fungerar det om man i stället för att klicka på rubriken på ämnet klickar på den blå ringen - eller blå stjärnan - till vänster om rubriken, så hamnar man på första olästa post. (om du utgår från listan senaste aktiviteter etc)

I sinom tid skall jag ändra så att det alltid går till senaste olästa inlägg i ett ämne, men jag gör inga kodändringar första dagen eftersom så mycket är nytt och inte jag heller har full kläm på hur allt fungerar - eller vad som inte fungerar som det skall.

Svara med citat har funkat bra för mig ända tills för en stund sedan, och då var det ett citat som lades till oavsett huruvida jag ville det eller inte...? Jag fick till det men varför det gjorde så vet jag inte på rak arm. Det kan ha varit handhavandefel av misstag, who knows, men givet är att det kommer och skall fungera. Skall gräva ner mig lite djupare exakt hur den ajax komponenten ser ut och om det går att förbättra på något vis?

Allt nytt är lite ovant och tjorvigt i början, men vi behövde förnya plattformen och bara för att Windows XP fortfarande fungerar så behöver det inte betyda att det är en bra idé att fortsätta köra det [emoji6] Inte minst med tanke på att ingen lagar några fel där längre, och lite så var det med versionen vi körde här också. Inte för att vi kör Windows XP på servern om nu någon skulle tro det, men det var en bra liknelse för att även mjukvara har ett bäst före datum!

Självklart är förnyelse och uppdatering nödvändigt och bra, men än så länge är jag inte kompis med det nya gränssnittet. Tack för svar dock [emoji106]

Klyddat från androidplatta

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Dansken sa:

Kolla sista inlägget i min dagbok- jag la in dom i motsatt ordning för att följa historien

Jag har gjort ett test själv och ser nu vad du menar.

Tanken är att när man bifogar filer så skall man även tala om vart de skall infogas i texten, annars hängs de bara på i slutet.

Om du klickar på en av dina bifogade bilder där de ligger under själva textrutan när du författar din post så hamnar de där markören står i texten och inte bara som en klump i slutet. Dock skall jag se om jag kan ändra så att de hamnar i posten i samma ordning som de bifogades, men testa gärna att placera in bilderna själv framöver. Man får lite bättre kontroll över det hela då!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Dansken sa:

Okidoki- ska pröva så nästa gång. Tack.

Jag måste dock ändå säga att du har helt rätt i ditt påstående att de hamnar i fel ordning om man inte infogar dem själv så jag skall registrera det som en bug och så får vi hoppas det rättas i en framtida version!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du hittar notifieringsinställningarna under notifieringar längst upp i höger av menyraden, det som ser ut som en ringklocka.

Där kan du stänga av så du inte får automagiska emails vid notifieringar eller prenumerationer.

Tackar!

Fanns många inställningar om man skrollade ner en bit[emoji106]

Såg riktigt bra ut på datorn också, snyggt jobbat.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det funkar verkligen inte för mig. Jag kan inte svara/skriva vare sig trådar eller pm på datorn. Det funkar som vanligt med Tapatalk.

Kollade i browsern på plattan, då ser det ut som jag antar att det ska, något är knas med datorn. [emoji53]

tapatalk på Xperia

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago Wizard sa:

Faktum är att jag själv inte fattar hur man kan hänga med i ett forum om det inte funkar så - speciellt i ett ämne där man har 100+ sidor med svar?

Så när gamla forumet tappade den funktionaliteten efter en uppdatering (eftersom Invision plockade bort det utan att fråga någon) så skrev jag om allt så det fungerade så som JAG ville ha det! :P (fördelen med att kunna programmera i princip allt så som man själv vill ha det!)

Nu har det skett en stor förändring och det kommer att ta ett tag innan vi har vant oss hur det funkar här, men tids nog kommer alla att känna sig "hemmastadda" även här med nya forumet.

Sen man började klicka på punkt/stjärna innan trådrubriken så man hamnar på rätt inlägg tycker jag det funkar superbt. Synd på att den jordiga skoglia färgen försvann, men det kanske kommer en CSS som förändrar lite vad det lider!  :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Galne sa:

Sen man började klicka på punkt/stjärna innan trådrubriken så man hamnar på rätt inlägg tycker jag det funkar superbt. Synd på att den jordiga skoglia färgen försvann, men det kanske kommer en CSS som förändrar lite vad det lider!  :rolleyes:

Färgerna KOMMER att ändras, var så säker på det !!
Men det känns viktigare att lösa en del andra saker just nu...

//Niclas Lundin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago roskifte sa:

Det funkar verkligen inte för mig. Jag kan inte svara/skriva vare sig trådar eller pm på datorn. Det funkar som vanligt med Tapatalk.

Kollade i browsern på plattan, då ser det ut som jag antar att det ska, något är knas med datorn. [emoji53]

tapatalk på Xperia

Testa rensa cachen? Ctrl+Shift+Delete i de flesta moderna webbläsare. Rensa kakor och cachade filer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ARRGGHH!!!!

Hur F-N stänger man av aviseringarna? Snart reggar jag en en humbug mail.. jag har varit inne och ändrat och kladdat men fan heller att jag lyckas bli av med aviseringarna till mailen..

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago Hipshot sa:

ARRGGHH!!!!

Hur F-N stänger man av aviseringarna? Snart reggar jag en en humbug mail.. jag har varit inne och ändrat och kladdat men fan heller att jag lyckas bli av med aviseringarna till mailen..

 

 

Det kommer att gå om en liten stund.

Under uppgraderingen så blev en del settings inte helt som jag hade önskat och med medförde att det inte går att stänga av emailnotifiering på två punkter och det är inte kurant, men det tog en stund att hitta och lösa problemet, och då gjorde jag det bara på min användare för att säkerställa att det fungerade korrekt. 

Jag vet nu ganska säkert vart skon klämmer och det kommer att fixas inom kort - och jag skall försöka ändra det för ALLA användare, men om det inte går så kommer ni i alla fall att kunna stänga av emailnotifiering själva inom kort.

EDIT: Jag har nu stängt av emailnotifieringarna men det medför att de som vill ha emails inte får det för tillfället, men bättre ordna det ordentligt lite senare än att alla skall mailbombas...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago Wizard sa:

Som ni kanske har sett - eller inte - så är Tapatalk numera avstängt.

Här kan ni läsa varför: http://www.jaktsidan.se/ipb/announcement/3-jaktsidan-skippar-st%C3%B6d-f%C3%B6r-tapatalk/

Vi har inte mycket reklam på jaktsidan, och det vi har är för att det inte är gratis direkt med den typen av serverpark vi har för att kunna säkerställa tillgänglighet, kvalitet och säkerhet för er användare.

Jag vet (exakt) hur många av er som använder någon form av AdBlocker. Vissa av er kanske måste ha det på ert arbete, det säger vi inget om, men på era privata datorer skulle vi önska om ni kunde sätta jaktsidan.se i whitelist, dvs att ni tillåter reklam just på denna sidan.

Jag kan programmeringsmässigt tvinga igenom våra reklambanners ändå för på det planet är jag smartare än dessa verktyg, men det vore bra mycket enklare om ni kunde acceptera lite reklam på jaktsidan så slipper jag implementera en sådan lösning.

Tack på förhand,
Mannen under huven

Tycker väl att det är synd men jag förstår orsaken. Kan väl säga att min egen aktivitet i forumet ökade mångfaldigt när jag skaffade Tapatalk. Speciellt eftersom jag läser flera forum och då blir det enkelt att gå in och följa olästa ämnen. 

Man kan inte tänka sig en mindre årsavgift för den som vill använda Tapatalk? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan väl även lägga till att jag genast gick på min mobil (Android) och surfade in på jaktsidan via chrome:I mobilläget går det inte att logga in. Menyn uppe till höger funkar inte.

Testade även standardbrowsern i min Samsung S5.Samma problem.

Ett tips är väl att hålla koll vad det innebär för aktiviteten på forumet....

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago detstorabla sa:

Kan väl även lägga till att jag genast gick på min mobil (Android) och surfade in på jaktsidan via chrome:I mobilläget går det inte att logga in. Menyn uppe till höger funkar inte.

Testade även standardbrowsern i min Samsung S5.Samma problem.

Ett tips är väl att hålla koll vad det innebär för aktiviteten på forumet....

 

 

 

Upplever samma på Samsung s7 och Chrome. Även reklamen känns mer störande än man upplever den via PC.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 minutes ago detstorabla sa:

Kan väl även lägga till att jag genast gick på min mobil (Android) och surfade in på jaktsidan via chrome:I mobilläget går det inte att logga in. Menyn uppe till höger funkar inte.

Testade även standardbrowsern i min Samsung S5.Samma problem.

Ett tips är väl att hålla koll vad det innebär för aktiviteten på forumet....

 

Detta verifierade vi direkt när uppdateringen var gjord och detta skriver jag på min OnePlus One Android telefon med chrome, där jag är inloggad ;)

Vi har full support för alla browsers (jag känner till i alla fall) och så länge de följer standarden (host, host IE... not) så skall det fungera.

Som sagt, jag sitter och skriver detta på min telefon och här fungerar det ypperligt. Vilken browser använder Samsung S5? Så jag kan testa?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lyckades logga in, när jag upptäckte att när man går in på hamburgermenyn, så får man dra sidan åt vänster, så dyker inloggningen upp på höger sida.

Inte helt logiskt, eftersom man inget ser som säger en att det är så man måste göra.

Alltså, går man in på hamburgermenyn så gråas sidan ner, men inget annat syns, drar man sidan åt vänster så dyker mer info upp så småningom. Sidan skalar inte helt rätt vad det verkar.

 

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma här som för Matin, inloggningsrutan hamnar åt helvete åt höger och går knappt att scrolla till. iPhone 6S med Chrome. Otroligt trist att det inte går med Tapatalk längre, även om jag förstår varför. Min aktivitet här lär sjunka rejält, tyvärr, då jag sällan använder datorn för saker som dessa och det var otroligt mycket smidigare i Tapatalk än i webbläsaren..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 minutes ago LGH sa:

VIP-medlemskap = Ingen reklam och möjlighet att använda Tapatalk...? 

+1

Hade betalat x antal hundra kronor för att kunna använda tapatalk..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är ni gnälliga pojkar ;)

Jag har svurit en hel del under dagen men håller nu på att bli kompis med nya funktioner i browsern på platta och i luren. Det är ovant men funkar helt fint.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...