Hoppa till innehåll

Jaktmässa på Tjolöholms slott i helgen


TekDr

Recommended Posts

Tänkte ta mig dit imorgon lördag och se om det är nåt att ha nu när jag har det nästgårds. Någon mer som ska dit?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är där i morgon. Håller sista programpunkten på scenen i magasinet så de blir nog lite förgrymmade om jag inte dyker upp ;-)

Har precis färdigställt bildspelet som jag skall snacka kring.

jakthist%2Bsk%25C3%25A4rmklipp.JPG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och frun landar på Lördag!

Vet inte vad som hände men jag lyckades övertyga henne om att detta ÄR romantiskt ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rapport kommer. Precis på plats.

 

Ser ni denne mannen får ni heja

 

image.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jahapp då hade man varit där då.

Om vi ska recensera detta så var det lite för kallt för en utomhusmässa men det kunde dom ju inte råda över. Sen var det i mina ögon lite för få utställare för att berättiga 225kr i inträde och 50 för att parkera. Men det finns stor potential för att mässan ska kunna växa i framtiden för ytan att ställa ut på har dom så jag hoppas det kommer tillräckligt med besökare så det blir ett återkommande event.

Gjorde en dum sak och kollade i ett Swarowski z8 1-8, så nu måste jag ha ett sånt... Skit också :angry:

Lyssnade även på Älgflugornas herre när han pratade om jaktens historia i Halland. Han får ursäkta om jag var lite kort när vi snackade efteråt men kylan började sätta sina spår på orken då :blink:

Passade slutligen på att köpa en avfångningskniv till mässpris i Hylte lantmäns monter. 

 

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag får nog hålla med föregående!

225:- entre ! Det har ju inte den betydligt större Elmia mässan, parkering på det.

Det hade lyft mässan ordentligt om man fått väder för det men jag kommer nog åka ner nästa gång också om det blir någon.

Käkade en smaskig viltburgare med kebabkött i , kött med kött :P passade mig precis..

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med - helt klart i saftigaste laget för denna lilla mässa. Vädret gjorde kanske sitt till som du säger. Jag klämde dock en hel del på Z6i och ännu mer på Z8i samt V8 för att vara nöjd :) Sen stötte jag på PederW och Tummen också, så lyckan var total :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var där i kylan idag såg på skytteshowen och fyndade lite prylar. Ingen stor mässa men  det kan blir med mer utställare (och bättre väder). Gjorde också misstaget att titta i det nya Z8i 1-8. Köpte en ny handskikare och en efter en lång trevlig pratstund med med Carl Pfeiff om feedcon så blev det en sådan.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om jag förstod rätt kom det ungefär 2700 pers på lördagen och runt 1300 på söndagen. 

Om en mässa på Tjolöholm blir hiss eller diss hänger som jag ser det oerhört mycket på vädret. Nu var det iofs inget regn men en djäkligt kall vind vilket gör att man småfryser hela tiden vilket är djäkligt trist. Hade vädret varit som i onsdags eller torsdags så hade nog folk stannat kvar på ett helt annat sätt. Nu mer eller mindre rusade folk igenom området och då blir det väldigt snabbt avklarat.

Göteborgstrakten borde klara en hyfsat stor jaktmässa tycker jag. Men frågan är om Tjolöholm är rätt plats. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Älgflugornas Herre sa:

Om jag förstod rätt kom det ungefär 2700 pers på lördagen och runt 1300 på söndagen. 

Siffrorna är alltså inte verifierade utan sådana som jag hört i andra hand. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var där som utställare med mina knivar.

Jäklar vad vi frös! Fick köpa ett par långkalsonger för att inte frysa ihjäl.:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...