Hoppa till innehåll

Skotten small inte


Maniac

Recommended Posts

Hallå!

jag har en beretta 686 sporting 2015, inköpt i ny oktober, har skjutit 8000 skott, gyttorp steelmax o saga eurotrap.

Idag blev det 3 eldavbrott av 200, alla gånger i övre pipan som är andraskottet, inget märke alls i tändhatten, smäller när jag laddar om i övre pipan, det var saga eurotrap som användes idag.

Är det nåt med rekylomladdningen ?

Förslag på åtgärd, om någon ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmmm, innebär det att plocka bort stocken ?

Har inte meckat hagelpang men vill gärna lära mig och har inte tummen mitt i handen.

nån som kan peka mig i rätt riktning ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago lundbergarn sa:

Kam vara fjädern till rekylomladdningen 

Japp, fick det tipset i en butik...får utesluta andra saker nu till helgen som att man inte resetar avtryckarn, pipväljaren i fel läge var ett par saker som nämndes.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju ett rätt känt fel på moderna Berettor, det förefaller som om QC och tillverkningen har schangserat en del de sista åren, en kille på banan i Brösarp har en 692:a där stocken har spruckit tre gånger och den både dubblerar och vägrar att koppla över,

har man en gång kommit att tappa tilltron till ett vapen så är det svårt att återfå den. /C

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr standardfel på många nyare Beretta, som också nämnts här, och det är ofta rekylomladdningen som trilskas, men det kan lika gärna bero på skit som att någonting är slitet/trasigt.

Kolven plockar du av genom att lossa skruven under (eller genom? på vissa modeller) bakkappan. Du borde ha fått med ett verktyg till detta när du köpte bössan. Sen får du se hur det ser ut inuti lådan och om det är något skit där eller om du ser något som inte ser helt kurant ut. Känner du att detta är helt utanför dina preferensramar så lämnar du in den till en vapensmed - som har gjort denna undersökningen många gånger och exakt vet vad han letar efter.

Tyvärr så har även dagens hagelbössor från de mer renommerade tillverkarna drabbats av "billigheten", dvs att priserna pressas så mycket att kvalitén helt enkelt blir lidande. Förkastligt tycker jag men i grund och botten är det konsumenten som fått priserna att bli lägre och då blir det så här. Sen kan man tycka att man som tillverkare borde vägra att sänka sig så mycket, men det är ju en annan femma...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej, som jag anade alltså...tack ska ni ha.

Sexkantsnyckeln som följde med är ca 7 cm lång...det behövs minst 20cm för att nå den bakifrån kappan (hade bort bakkappan igår), verkar svårt att hitta en så lång 6cm insexnyckel med vred.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bit med skaft, det finns att köpa och är en bra investering,

en sak i detta, då jag anser att din pang förvisso är i förtjänst av en service och rengöring, 8000 skott är en del så är detta främst och först ett reklamationsärende.

Eller med andra ord, om någon annan pillar isär pangen än säljande butiks servicetekniker så har du inga garantier/möjlighet till reklamation kvar. Så nej, jag hade lagt upp pangen på disken och börjat lågmält men ökat ljudnivån efterhand om jag inte erhållit förväntade svar för att göra det klart att jag beställer en service/rengöring, som jag betalar för samt gör en reklamation av pangen, den skall fungera, det är inte jag som har börjat att fippla med den efter 8 000 skott.

Men det är jag, med mina tankar, förutsättningar och ideér. /C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, jag kommer lämna in den för översyn om ett par veckor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Ken1 sa:

Skittfiske.se 

Beretta kolv nyckel 210kr

Tack, beställt, bra att ha grej :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...