Hoppa till innehåll

Photobucket


Dansken

Recommended Posts

Någon som är haj på elektroniska devices?

Jag hittar inget ställe jag kan kontakta Photobucket på mailen. Jag har en gammal email adress på en jättegammal vedeldat dator som står kvar. Där är mina kontaktuppgifter till photobucket upplagda på den email adress som jag inte använder längre....

Photobucket vill ha lite pengar då och då, som dom skickar på denna gamla email adress (som jag inte vill dirigera om till denna dator)

Nu kan jag komma åt bildhinken på den gamla datorn- men inte på den nya. Jag har begärt ny inloggning, och kan komma in med den- men när jag vill lägga in nya bilder kräver den ny inloggning hela tiden...

Någon som har något tips hur jag ska göra?

Jag har MÅNGA bilder på bildhinken.......

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har lagt av med fotospannen, gick över till Google foto, med normal upplösning har jag oändligt med plats, det bästa är att den säkerhetskopierar allt automatiskt från mobilkamera,laptop mm.

rekommenderas!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 hours ago JOBEno1 sa:

det bästa är att den säkerhetskopierar allt automatiskt från mobilkamera,laptop mm.

I mitt fall så; nej huvva en sån funktion vill jag inte ha alls :mellow:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är valfritt:lol:

man kan välja bort automatisk överföring om man inte vill ha bilder där, men för en som mig med minne som en guldfisk så är det kanonbra. 

Jag går in då och då och raderar sådana där inget å ha bilder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag överför alla mina foton automatiskt om jag inte ser direkt att jag kan slänga det som ett misslyckat foto. Det blir ju i regel lite annorlunda när man laddar upp det o ser det på datorskärmen.:thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är allergisk mot allt vad OneDrive och liknande "kopierar-allt-du-har"-tjänster som man aldrig vet vad som händer med skiten framöver...

I princip alla sådana tjänster har hackats fler än en gång.

Själv har jag en egen server (har flera om jag skall vara ärlig ;) ) och på en av dem så kör jag min egen bildtjänst där jag kan ladda upp de bilder jag vill ha publikt - men som jag kan rycka bort när jag vill. Har med flit ingen cache på den servern så när de raderas så är de borta från internet också! (kan dessutom kontrollera om någon länkar till en av mina bilder utan tillåtelse och då brukar jag roa mig med att byta ut den bilden till någonting mer "exotiskt"... hehe :P )

Photobucket brukar radera bilderna efter en period om man inte betalar och det finns inget värre när man läser en tråd i ett forum där bilderna inte längre finns... Surt när det är en byggtråd eller liknande och därför gjorde vi om detta forumet sist så ni enklare kan ladda upp era bilder här samt att vi tog höjd för det på databasservern i samma veva.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

48 minutes ago Wizard sa:

 

Photobucket brukar radera bilderna efter en period om man inte betalar

Jag har använt photobucket i ca 10 år (om inte längre), aldrig betalat och aldrig fått bilder raderade och har inte hört talas om någon annan som fått det heller och jag känner ganska många som använder just photobucket, så det var för mig en nyhet.

Däremot försvinner bilder från trådar titt som tätt för att den som har bilderna, flyttar dem till ett annat album eller raderar dem själv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...