Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  • Search By Tags

    Search will match any tag entered
  • Search By Author

Content Type

Forums

  • Jaktsidan
    • Medlemmarna
    • Viltet efter Skottet
    • Recept
    • Feedback
    • Foto & Media
    • Övriga Hobbies
    • Träffar
    • Hantverk
    • Svenska Jägareförbundet
  • Våra Hundar
    • Våra Jakthundar
    • Minneslunden
    • Hundföraren
    • Hundpoolen
    • Efterlyst
  • Jakten
    • Jakten
    • Högvilt
    • Småvilt
    • Fågeljakt
    • Eftersök
    • Predator Jakt / Fällfångst
    • Resor
    • Jakten och Samhället
    • Viltvård
  • Vapen & Ammunition
    • Våra Kulvapen
    • Våra Hagelvapen
    • Kikarsikten och Optik
    • Övriga diskussioner vapen
    • Skytte & Teknik
    • Luftgevär
    • Svartkrutsvapen
    • Enhandsvapen
  • Handladdning
    • Allmänna frågor
    • Utrustning för handladdning
    • Handladdningsteknik
    • Krut, hylsor och tändhattar
    • Kulor
    • Ammunition & Handladdning
    • Handladdning hagelpatroner
  • Bågjakt
    • Bågjakt
    • Utrustning och Teknik
    • Compoundbågar
    • Traditionella bågar
    • Prylar nytt och gammalt
    • Resor
    • Köp & Sälj Bågar & tillbehör
    • Tävlingar och träffar
  • Utrustning
    • Kläder och Prylar
    • Övrigt
    • Projekt
  • Jaktsnack

Calendars

  • Jaktsidans Kalender

Blogs

  • Mats' Blog
  • Bäcka-Blogg
  • Pertan's Blog
  • Ullmenkott's Blog
  • Jämta's Blog
  • Peter´s jakt o fiskesida
  • Vesslan's Blog
  • schenan's Vildsvins blogg
  • Alfie's Blog
  • exabits extravaganser & exkapader
  • KungCocos' Blog
  • Kapten Krok's Blog
  • Hipshot's Blogg
  • revper's Blogg
  • amakulu's Blogg
  • RW's Blogg
  • Läs på egen risk bloggen
  • Dunderklumpen's Blogg
  • Mr_Holland's Blogg
  • schaman's Blogg & Äventyr
  • RG's Världsblogg
  • herrmelin's Blogg
  • Qvarnhill's Blogg
  • Crille68's Blogg
  • Niclas L's Blogg
  • jaktvapen.blogg.se
  • Wizard's blogg
  • Sambo med en "jakt-tokig gubbe".
  • Seidemar's blogg
  • Min jakt blogg
  • rjson's blogg
  • Bak7Fjell's blogg
  • Steff.'s blogg
  • Polokwane's Blog
  • UngJägare
  • UngJägare
  • Sargent's Blog
  • Vestjakt's Blog
  • nybergasdf's Blog
  • Spettan's Blog
  • andr33420's Blog
  • Skatjägarn's Blog
  • www.uppsalebojakt.se
  • Min första hund - Karelarwachtel
  • Persson60's Blog
  • Foodfreak.se
  • Jämthundimitthjärta's Blog
  • Mr Backwoods Blog om skytte och vapen
  • Notnas Blog
  • Pehr Gustaf Larsson's Blog
  • HuggyBears Jaktblogg
  • Harald Turesson
  • Q-Trigger
  • RedTop placeholder
  • Gudrun Hyllie
  • Pongu lär sig ladda!
  • Niklas
  • Franks Hörna
  • Moas jaktblogg
  • carthage
  • En idiots vedermödor.
  • SKOGSFYND
  • Jakttips

Find results in

Find results that contain...

Date Created

  • Start

    End

Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  • Minimum number of comments

  • Minimum number of replies

  • Minimum number of reviews

  • Minimum number of views

Found 3 results

  1. Johaneriksson_95@hotmail.s
    Johaneriksson_95@hotmail.s posted a topic in Våra Kulvapen
    Hej jaktkamrater! Har köpt en 222 drilling och är på jakt efter bra fabriksladdad ammunition. Är ute efter knall och fall effekt. Inte så rädd om bogarna om man säger så ? Kom gärna med förslag. Johan
  2. Per_B
    Per_B posted a topic in Våra Kulvapen
    Jag har en Tikka M77k 12/222. Nu sitter ett aimpoint 5000 på men jag skall sätta på ett kikarsikte för att kolla vilken av 222 ammunitionen som jag har går bäst i bössan. Jag har de här i kaliber 222: Vilken av de här tre tror ni går bäst i bössan? Norma Soft Point 3,2g Norma Soft Point 4,0g Sako Gamehead 3,2g Samtliga är vanliga blyspets ammunition. Vilken tror ni kommer ge bäst precision på 80 meter (minst diameter 3 skotts-grupp)? De brukar ju prata om stigningen / räfling i pipan när det gäller 222... vet ni vilken jag har i min Tikka M77k? Spelar det någon roll i detta fallet med de här tre patronerna? Tacksam för input! Skall testa Jaktmatchen också (men det är mest på kul, skall ha bössan till rådjur inte fågel) Norma Jaktmatch 3,6g Sako FMJ 3,2g
  3. MBx
    MBx posted a topic in Våra Kulvapen
    Har hittills bara jagat med hagel men blir lite sugen på ett kulvapen när viltet inte kommer inom skjutavstånd. Vad säger experterna om - kaliber? 222, 223, 243 eller något annat? Fördelar/nackdelar med repektive kaliber? Och vidare, vilket märke på vapen är att föredra? Hagelskytte kommer att dominera för mig i framtiden men ibland vill jag kunna skjuta kula, alltså ett OK vapen till ett rimligt pris. Inget top-of-the-line eller skrytvapen denna gång. Jag har inget emot att köpa begagnat, Walter Borg har en vapenauktion den 10 november 2013. Några Sako Vixen finns till salu som jag förstått är ett OK vapen. Slå till på ett sådant eller finns det andra vapen på auktionen som står sig bättre? Länk till auktionen: http://www.walterborg.se/auktion/index.html /M

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.