Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  • Search By Tags

    Search will match any tag entered
  • Search By Author

Content Type

Forums

  • Jaktsidan
    • Medlemmarna
    • Viltet efter Skottet
    • Recept
    • Feedback
    • Foto & Media
    • Övriga Hobbies
    • Träffar
    • Hantverk
    • Svenska Jägareförbundet
  • Våra Hundar
    • Våra Jakthundar
    • Minneslunden
    • Hundföraren
    • Hundpoolen
    • Efterlyst
  • Jakten
    • Jakten
    • Högvilt
    • Småvilt
    • Fågeljakt
    • Eftersök
    • Predator Jakt / Fällfångst
    • Resor
    • Jakten och Samhället
    • Viltvård
  • Vapen & Ammunition
    • Våra Kulvapen
    • Våra Hagelvapen
    • Kikarsikten och Optik
    • Övriga diskussioner vapen
    • Skytte & Teknik
    • Luftgevär
    • Svartkrutsvapen
    • Enhandsvapen
  • Handladdning
    • Allmänna frågor
    • Utrustning för handladdning
    • Handladdningsteknik
    • Krut, hylsor och tändhattar
    • Kulor
    • Ammunition & Handladdning
    • Handladdning hagelpatroner
  • Bågjakt
    • Bågjakt
    • Utrustning och Teknik
    • Compoundbågar
    • Traditionella bågar
    • Prylar nytt och gammalt
    • Resor
    • Köp & Sälj Bågar & tillbehör
    • Tävlingar och träffar
  • Utrustning
    • Kläder och Prylar
    • Övrigt
    • Projekt
  • Jaktsnack

Calendars

  • Jaktsidans Kalender

Blogs

  • Mats' Blog
  • Bäcka-Blogg
  • Pertan's Blog
  • Ullmenkott's Blog
  • Jämta's Blog
  • Peter´s jakt o fiskesida
  • Vesslan's Blog
  • schenan's Vildsvins blogg
  • Alfie's Blog
  • exabits extravaganser & exkapader
  • KungCocos' Blog
  • Kapten Krok's Blog
  • Hipshot's Blogg
  • revper's Blogg
  • amakulu's Blogg
  • RW's Blogg
  • Läs på egen risk bloggen
  • Dunderklumpen's Blogg
  • Mr_Holland's Blogg
  • schaman's Blogg & Äventyr
  • RG's Världsblogg
  • herrmelin's Blogg
  • Qvarnhill's Blogg
  • Crille68's Blogg
  • Niclas L's Blogg
  • jaktvapen.blogg.se
  • Wizard's blogg
  • Sambo med en "jakt-tokig gubbe".
  • Seidemar's blogg
  • Min jakt blogg
  • rjson's blogg
  • Bak7Fjell's blogg
  • Steff.'s blogg
  • Polokwane's Blog
  • UngJägare
  • UngJägare
  • Sargent's Blog
  • Vestjakt's Blog
  • nybergasdf's Blog
  • Spettan's Blog
  • andr33420's Blog
  • Skatjägarn's Blog
  • www.uppsalebojakt.se
  • Min första hund - Karelarwachtel
  • Persson60's Blog
  • Foodfreak.se
  • Jämthundimitthjärta's Blog
  • Mr Backwoods Blog om skytte och vapen
  • Notnas Blog
  • Pehr Gustaf Larsson's Blog
  • HuggyBears Jaktblogg
  • Harald Turesson
  • Q-Trigger
  • RedTop placeholder
  • Gudrun Hyllie
  • Pongu lär sig ladda!
  • Niklas
  • Franks Hörna
  • Moas jaktblogg
  • carthage
  • En idiots vedermödor.
  • SKOGSFYND
  • Jakttips

Find results in

Find results that contain...

Date Created

  • Start

    End

Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  • Minimum number of comments

  • Minimum number of replies

  • Minimum number of reviews

  • Minimum number of views

Found 6 results

  1. Johaneriksson_95@hotmail.s
    Johaneriksson_95@hotmail.s posted a topic in Kikarsikten och Optik
    Hej! Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? ? Johan Eriksson
  2. Johaneriksson_95@hotmail.s
    Johaneriksson_95@hotmail.s posted a topic in Våra Kulvapen
    Hej jaktkamrater! Har köpt en 222 drilling och är på jakt efter bra fabriksladdad ammunition. Är ute efter knall och fall effekt. Inte så rädd om bogarna om man säger så ? Kom gärna med förslag. Johan
  3. lars m. l.
    lars m. l. posted a topic in Kulor
    Hej Jag skal i vag på "ansitzdruckjagd" i Tyskland i host. Det ar bara blyfria projektiler, som galler dar. Min "nya" bosse ar en Tikka M590 i .308 win. Vi jagar rå, dov, kron och gris. Jag har minimal erfarenhet av blyfria projektiler, men (T)TSX typ 150-168 grains kanns trygt, men vilka andra projektiler skulle Ni rekommendera om man vil ha mer effekt i viltet? Jag har funderad på RWS Evolition Green https://www.youtube.com/watch?v=j0NtlF2M0f0 men den klarer inte klass 1 pga låg kulvikt. Mvh Lars
  4. johanmobergg
    johanmobergg posted a topic in Våra Kulvapen
    Tja ska köpa ny hundförar bössa nu och har verkligen fastnat för tikka t3 battue lite. men ville ju dock sätta på ett aimpoint, hur funkar nu det här ser man riktmedlet i aimpointen? såg just en youtube film på någon som skjöt grisar med merkel helix och en aimpoint med riktmedelna kvar. skulle ju förstås kunna köpa en vanlig tikka t3 lite men då måste ja skicka in pipan och få den kortad men då blir det ju dyrare. skulle helst vilja komma undan med en aimpoint men är lite tveksam på det här någon som testat och sett hur det funkat? den aimpointen ja skulle vilja använda är h30 här är förresten filmen jag såg
  5. Buster
    Jag och min far har länge talat om hur fantastiskt det vore att åka tillsammans på en jaktresa till Europa. Min far har varit i Polen en gång och den resan gav minst sagt mersmak, 4 grisar på 3 dagar! Vi har kikat runt men inte bestämt oss var vi vill åka. Jag undrar därför om det är någon som har något tips på var man kan åka och få uppleva en riktig drevjakt på främst vildsvin? Vår budget ligger väl på kring 18-20 papp var. Planen är att drömmen ska bli verklighet någon gång under höst/vinter 2014. Tacksam för alla tankar, tips och berättelser! /Johan
  6. Charke
    Charke posted a topic in Våra Kulvapen
    Hallå allesammans, då detta är mitt absolut första inlägg på detta forum och även första vistelsen här undrar jag över följande. Jag sitter just nu på en Husqvarna modell 1900 kaliber 30-06 som jag är otroligt nöjd över, Är det några som kan ge lite tips och råd på vart man skall vända sig när man söker efter snabbfästa till just denna modell, Jag har kollat lite på weaver och det ser lovande ut, Självklart föredrar jag stålfästen som många andra då det känns lite robustare vid vissa situationer. Mitt mål med snabbfästet är att snabbt kunna byta ut mitt Vaksikte 6-12x56 till ett litet och behändigt Aimpoint 3000 när det gäller drevjakt. Vart kan jag hitta detta? Då jag inte bor i närheten av en jaktbutik så vill jag helst inte beställa något som inte passar min ögonsten. Mvh Charke

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.