Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  • Search By Tags

    Search will match any tag entered
  • Search By Author

Content Type

Forums

  • Jaktsidan
    • Medlemmarna
    • Viltet efter Skottet
    • Recept
    • Feedback
    • Foto & Media
    • Övriga Hobbies
    • Träffar
    • Hantverk
    • Svenska Jägareförbundet
  • Våra Hundar
    • Våra Jakthundar
    • Minneslunden
    • Hundföraren
    • Hundpoolen
    • Efterlyst
  • Jakten
    • Jakten
    • Högvilt
    • Småvilt
    • Fågeljakt
    • Eftersök
    • Predator Jakt / Fällfångst
    • Resor
    • Jakten och Samhället
    • Viltvård
  • Vapen & Ammunition
    • Våra Kulvapen
    • Våra Hagelvapen
    • Kikarsikten och Optik
    • Övriga diskussioner vapen
    • Skytte & Teknik
    • Luftgevär
    • Svartkrutsvapen
    • Enhandsvapen
  • Handladdning
    • Allmänna frågor
    • Utrustning för handladdning
    • Handladdningsteknik
    • Krut, hylsor och tändhattar
    • Kulor
    • Ammunition & Handladdning
    • Handladdning hagelpatroner
  • Bågjakt
    • Bågjakt
    • Utrustning och Teknik
    • Compoundbågar
    • Traditionella bågar
    • Prylar nytt och gammalt
    • Resor
    • Köp & Sälj Bågar & tillbehör
    • Tävlingar och träffar
  • Utrustning
    • Kläder och Prylar
    • Övrigt
    • Projekt
  • Jaktsnack

Calendars

  • Jaktsidans Kalender

Blogs

  • Mats' Blog
  • Bäcka-Blogg
  • Pertan's Blog
  • Ullmenkott's Blog
  • Jämta's Blog
  • Peter´s jakt o fiskesida
  • Vesslan's Blog
  • schenan's Vildsvins blogg
  • Alfie's Blog
  • exabits extravaganser & exkapader
  • KungCocos' Blog
  • Kapten Krok's Blog
  • Hipshot's Blogg
  • revper's Blogg
  • amakulu's Blogg
  • RW's Blogg
  • Läs på egen risk bloggen
  • Dunderklumpen's Blogg
  • Mr_Holland's Blogg
  • schaman's Blogg & Äventyr
  • RG's Världsblogg
  • herrmelin's Blogg
  • Qvarnhill's Blogg
  • Crille68's Blogg
  • Niclas L's Blogg
  • jaktvapen.blogg.se
  • Wizard's blogg
  • Sambo med en "jakt-tokig gubbe".
  • Seidemar's blogg
  • Min jakt blogg
  • rjson's blogg
  • Bak7Fjell's blogg
  • Steff.'s blogg
  • Polokwane's Blog
  • UngJägare
  • UngJägare
  • Sargent's Blog
  • Vestjakt's Blog
  • nybergasdf's Blog
  • Spettan's Blog
  • andr33420's Blog
  • Skatjägarn's Blog
  • www.uppsalebojakt.se
  • Min första hund - Karelarwachtel
  • Persson60's Blog
  • Foodfreak.se
  • Jämthundimitthjärta's Blog
  • Mr Backwoods Blog om skytte och vapen
  • Notnas Blog
  • Pehr Gustaf Larsson's Blog
  • HuggyBears Jaktblogg
  • Harald Turesson
  • Q-Trigger
  • RedTop placeholder
  • Gudrun Hyllie
  • Pongu lär sig ladda!
  • Niklas
  • Franks Hörna
  • Moas jaktblogg
  • carthage
  • En idiots vedermödor.
  • SKOGSFYND
  • Jakttips

Find results in

Find results that contain...

Date Created

  • Start

    End

Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  • Minimum number of comments

  • Minimum number of replies

  • Minimum number of reviews

  • Minimum number of views

Found 11 results

  1. seved
    seved posted a topic in Knivar
    En orange variant på min fighter i 52100 stål och Suretouch skaft. Den har Ceracoat. Det kommer att bli svart kydexslida till den.
  2. seved
    seved posted a topic in Knivar
    Häromdan fick jag färdig denna flåkniv 62 hrc hårt AEB-L stål. Med skaft i fler färgat G10. Till denna blir det nog kydexslida.
  3. seved
    seved posted a topic in Knivar
    Nu åker den iväg till nytt hem. Stål AEB-L o skaft i linnemicarta micarta. Pinns även det i micarta. O kydexslida.
  4. seved
    seved posted a topic in Knivar
    Jag har gjort 2 stycken expriment knivar. Här är experimentkniv nummer 1. AEB-L stål med handtag i betsad flammbjörk.
  5. seved
    seved posted a topic in Knivar
    Idag vart det en Taiga klar i 3,7 mm tjockt 52100 stål o skaft i Amboyna. Seved
  6. seved
    seved posted a topic in Knivar
    ÄNTLIGEN ? har jag gjort färdigt en kniv a denna modell. Stål är Aeb-l med skalor i stabbad kotte. Med läderslida.
  7. seved
    seved posted a topic in Knivar
    Ett jaktset i Elmax klart för ny ägare. Stickkniven har en bladlägnd på 210mm hela är 320mm. Huntern är hela 20mm och bladet 208mm lågnt.
  8. seved
    seved posted a topic in Knivar
    Blev precis klar med min första Cleaner. Johan Sörberg har gjort rätt många. Men det här är min första kompletta. ?
  9. seved
    seved posted a topic in Knivar
    Ett roligt knivset som bor i Alaska nu.
  10. Niels
    Niels posted a topic in Smide
    Tjena gott folk! Jag är ute efter en fin buköppnare eller dylikt som en present till min far som fyller 60 nu i November. Han är jakt tokig och driver vapensmed. Så tänkte jag, en exklusiv buköppnare hade ju varit fint att ge honom i present. Dock så har jag ingen koll på vilka märken eller vart man ska vända sig. Googlat en hel del, men hittat sådant som ser massproducerat ut. Vilket jag inte är ute efter. Har även fått kontakt med en i Jokkmokk som gör knivar på fritiden. Han som gör det har en sida på Facebook som heter, Laponia knife Peter Nilsson Jokkmokk. Någon som har bra förslag på en sådan tillverkare som har ett företag? Tips och råd är alltid välkommet Tack på förhand! Mvh Niels Olesen
  11. totte
    Hej! Jag har en öppen fråga angående en allt-i-allo jaktkniv. Det jag söker är en kniv för att i första hand ta ur om fågel, rådjur och fisk. Vanligtvis har jag alltid två knivar på mig - en större och tyngre för att spänta stickor och dylikt samt en mindre för djur. Nu har jag dock bara en fällkniv och vill gärna ersätta den med en kniv med fast blad - men hur skall en sådan se ut? Jag har inte tillräcklig erfarenhet av att rensa fisk och ta ur ripor för att riktigt veta vad som känns bra eller inte och vill gärna ha råd angående bladets utformning. Exempel Det är något i denna stil jag tänker mig, vanlig egg undertill och en buköppnare på ovansidan - kanske kortare blad dock: En senare fråga är vart man kan få tag på ett löst knivblad till ett rimligt pris (<1000 SEK) för att själv konstruera ett skaft. Ännu senare vore det kul att själv smida bladet - men jag bor i en lägenhet på Alnö och har varken kunnande eller tillgång till en smidja.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.