Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  • Search By Tags

    Search will match any tag entered
  • Search By Author

Content Type

Forums

  • Jaktsidan
    • Medlemmarna
    • Viltet efter Skottet
    • Recept
    • Feedback
    • Foto & Media
    • Övriga Hobbies
    • Träffar
    • Hantverk
    • Svenska Jägareförbundet
  • Våra Hundar
    • Våra Jakthundar
    • Minneslunden
    • Hundföraren
    • Hundpoolen
    • Efterlyst
  • Jakten
    • Jakten
    • Högvilt
    • Småvilt
    • Fågeljakt
    • Eftersök
    • Predator Jakt / Fällfångst
    • Resor
    • Jakten och Samhället
    • Viltvård
  • Vapen & Ammunition
    • Våra Kulvapen
    • Våra Hagelvapen
    • Kikarsikten och Optik
    • Övriga diskussioner vapen
    • Skytte & Teknik
    • Luftgevär
    • Svartkrutsvapen
    • Enhandsvapen
  • Handladdning
    • Allmänna frågor
    • Utrustning för handladdning
    • Handladdningsteknik
    • Krut, hylsor och tändhattar
    • Kulor
    • Ammunition & Handladdning
    • Handladdning hagelpatroner
  • Bågjakt
    • Bågjakt
    • Utrustning och Teknik
    • Compoundbågar
    • Traditionella bågar
    • Prylar nytt och gammalt
    • Resor
    • Köp & Sälj Bågar & tillbehör
    • Tävlingar och träffar
  • Utrustning
    • Kläder och Prylar
    • Övrigt
    • Projekt
  • Jaktsnack

Calendars

  • Jaktsidans Kalender

Blogs

  • Mats' Blog
  • Bäcka-Blogg
  • Pertan's Blog
  • Ullmenkott's Blog
  • Jämta's Blog
  • Peter´s jakt o fiskesida
  • Vesslan's Blog
  • schenan's Vildsvins blogg
  • Alfie's Blog
  • exabits extravaganser & exkapader
  • KungCocos' Blog
  • Kapten Krok's Blog
  • Hipshot's Blogg
  • revper's Blogg
  • amakulu's Blogg
  • RW's Blogg
  • Läs på egen risk bloggen
  • Dunderklumpen's Blogg
  • Mr_Holland's Blogg
  • schaman's Blogg & Äventyr
  • RG's Världsblogg
  • herrmelin's Blogg
  • Qvarnhill's Blogg
  • Crille68's Blogg
  • Niclas L's Blogg
  • jaktvapen.blogg.se
  • Wizard's blogg
  • Sambo med en "jakt-tokig gubbe".
  • Seidemar's blogg
  • Min jakt blogg
  • rjson's blogg
  • Bak7Fjell's blogg
  • Steff.'s blogg
  • Polokwane's Blog
  • UngJägare
  • UngJägare
  • Sargent's Blog
  • Vestjakt's Blog
  • nybergasdf's Blog
  • Spettan's Blog
  • andr33420's Blog
  • Skatjägarn's Blog
  • www.uppsalebojakt.se
  • Min första hund - Karelarwachtel
  • Persson60's Blog
  • Foodfreak.se
  • Jämthundimitthjärta's Blog
  • Mr Backwoods Blog om skytte och vapen
  • Notnas Blog
  • Pehr Gustaf Larsson's Blog
  • HuggyBears Jaktblogg
  • Harald Turesson
  • Q-Trigger
  • RedTop placeholder
  • Gudrun Hyllie
  • Pongu lär sig ladda!
  • Niklas
  • Franks Hörna
  • Moas jaktblogg
  • carthage
  • En idiots vedermödor.
  • SKOGSFYND
  • Jakttips

Find results in

Find results that contain...

Date Created

  • Start

    End

Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  • Minimum number of comments

  • Minimum number of replies

  • Minimum number of reviews

  • Minimum number of views

Found 2 results

  1. Joppeed
    Har kollat och läst om pointer och sett att den klassas som ”formel 1” inom stående fågelhundar och är väldigt sugen på en sådan men har stött på ett problem Vet att dom är jaktidioter vilket är bra men har hört att de ä mindre bra med katt i huset. Har en kompis som har blivit av med sin katt pga en pointer och har hört fler tillfällen då små djur i hemmet är en svaghet för pointrar. Är det så att dom överfaller instinktivt eller är det hur ägaren tränar hunden?
  2. Anna Thörncrantz
    Anna Thörncrantz posted a topic in Stående Fågelhundar
    Hej! Vi äger en pointer som idag är strax under 2 år och som vi köpte för ett drygt år sedan. I den bästa av världar skulle vi träna mer regelbundet än vad vi gör, och för tillfället läggs fokus på koppelgående och inkallning. Är det någon som har tips på hur vi ska få till en bra inkallning? Våra jaktböcker talar om vikten att knyta an när valpen är ung för att få en bra följsamhet, men det kan ju inte vara kört för oss bara för att hon är vuxen. Hon är väldigt lyhörd, men när hon är lös har vi inte en chans att få in henne om hon har fått vittring på något. Om hon däremot bara springer runt och busar kommer hon på inkallning. Min kunskap om hundar säger mig att vi måste öva mer i koppel och öka retningen successivt innan vi släpper henne. Att inte tjata om hon väl är lös, utan att nyttja tillfället när hon ändå är på väg emot oss och då kalla in henne (skapa bra minnesbilder). Men är det någon som har fler tips? Jag har aldrig arbetat med jakthundar tidigare och vi har fått för oss att om man introducerar hunden i jakten får den en försåelse för när hon ska jaga och när hon inte ska göra det. Det bästa ska vara om hunden kan kolla på äldre utbildade hundar för att se hur de jobbar. Stämmer detta? Och om det gör det, var hittar man utbildningar? Jag har letat, men hittar få.. Så om någon har tips på hur vi lär upp vår hund på ett smidigt sätt är alla tips välkomna!

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.