Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  • Search By Tags

    Search will match any tag entered
  • Search By Author

Content Type

Forums

  • Jaktsidan
    • Medlemmarna
    • Viltet efter Skottet
    • Recept
    • Feedback
    • Foto & Media
    • Övriga Hobbies
    • Träffar
    • Hantverk
    • Svenska Jägareförbundet
  • Våra Hundar
    • Våra Jakthundar
    • Minneslunden
    • Hundföraren
    • Hundpoolen
    • Efterlyst
  • Jakten
    • Jakten
    • Högvilt
    • Småvilt
    • Fågeljakt
    • Eftersök
    • Predator Jakt / Fällfångst
    • Resor
    • Jakten och Samhället
    • Viltvård
  • Vapen & Ammunition
    • Våra Kulvapen
    • Våra Hagelvapen
    • Kikarsikten och Optik
    • Övriga diskussioner vapen
    • Skytte & Teknik
    • Luftgevär
    • Svartkrutsvapen
    • Enhandsvapen
  • Handladdning
    • Allmänna frågor
    • Utrustning för handladdning
    • Handladdningsteknik
    • Krut, hylsor och tändhattar
    • Kulor
    • Ammunition & Handladdning
    • Handladdning hagelpatroner
  • Bågjakt
    • Bågjakt
    • Utrustning och Teknik
    • Compoundbågar
    • Traditionella bågar
    • Prylar nytt och gammalt
    • Resor
    • Köp & Sälj Bågar & tillbehör
    • Tävlingar och träffar
  • Utrustning
    • Kläder och Prylar
    • Övrigt
    • Projekt
  • Jaktsnack

Calendars

  • Jaktsidans Kalender

Blogs

  • Mats' Blog
  • Bäcka-Blogg
  • Pertan's Blog
  • Ullmenkott's Blog
  • Jämta's Blog
  • Peter´s jakt o fiskesida
  • Vesslan's Blog
  • schenan's Vildsvins blogg
  • Alfie's Blog
  • exabits extravaganser & exkapader
  • KungCocos' Blog
  • Kapten Krok's Blog
  • Hipshot's Blogg
  • revper's Blogg
  • amakulu's Blogg
  • RW's Blogg
  • Läs på egen risk bloggen
  • Dunderklumpen's Blogg
  • Mr_Holland's Blogg
  • schaman's Blogg & Äventyr
  • RG's Världsblogg
  • herrmelin's Blogg
  • Qvarnhill's Blogg
  • Crille68's Blogg
  • Niclas L's Blogg
  • jaktvapen.blogg.se
  • Wizard's blogg
  • Sambo med en "jakt-tokig gubbe".
  • Seidemar's blogg
  • Min jakt blogg
  • rjson's blogg
  • Bak7Fjell's blogg
  • Steff.'s blogg
  • Polokwane's Blog
  • UngJägare
  • UngJägare
  • Sargent's Blog
  • Vestjakt's Blog
  • nybergasdf's Blog
  • Spettan's Blog
  • andr33420's Blog
  • Skatjägarn's Blog
  • www.uppsalebojakt.se
  • Min första hund - Karelarwachtel
  • Persson60's Blog
  • Foodfreak.se
  • Jämthundimitthjärta's Blog
  • Mr Backwoods Blog om skytte och vapen
  • Notnas Blog
  • Pehr Gustaf Larsson's Blog
  • HuggyBears Jaktblogg
  • Harald Turesson
  • Q-Trigger
  • RedTop placeholder
  • Gudrun Hyllie
  • Pongu lär sig ladda!
  • Niklas
  • Franks Hörna
  • Moas jaktblogg
  • carthage
  • En idiots vedermödor.
  • SKOGSFYND
  • Jakttips

Find results in

Find results that contain...

Date Created

  • Start

    End

Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

  • Minimum number of comments

  • Minimum number of replies

  • Minimum number of reviews

  • Minimum number of views

Found 1 result

  1. fredde_fmj
    En liten fundering rörande anpassning trycket av min Ruger 10/22, vet tyvärr inte årtalet på vapnet. Från början var det en standard Ruger 10/22 med träkolv, tröttnade på den och beställde en Hogue overmolded svart syntetstock istället som skjuter bra. Varken sämre eller bättre spridning med ca 20 mm spridning på 50 meter med CCI standard. Men som sagt är trycket ganska grötigt och trögt och mellan 8-9 pound, vanesak säger vissa men jag vill ha mer distinkt och lätt tryck på min 10/22. Efter lite studier via google och forum så verkar det finnas det lite olika vägar att gå. Fila på hammaren och triggern till rätt avstämt läge - kostnad smärgel, tid och risk för fullt ös istf distinkt halvt ös som önskas om för mycket gods tas bort. Köpa ett Volquartsen kit för dyra pengar men med bättre delar och avstämt för trycket. Sedan så finns det en lagom dyrt kit som verkar lova guld och gröna skogar och vara inom räckhåll från USA. Det verkar inte heller vara överjävligt svårt att mecka med Ruger 10/22 heller och vara sin egen tekniker om man skall tro några guider och sprängskisser. http://www.cheapgunp...9979&pd=2208217 Någon som skulle säga att det är värt att satsa på det lagoma alternativet?

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.