mickel Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Vi är bortbjudna till goda vänner på nyårsaftonen och vi har lovat att stå för efterrätten. Huvudrätten består av älgkalvsfilé med någon form av potatis till. :-* Förslag mottages tacksamt. Quote
Pertan Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Jordgubbar, kiwi, annanas, glass och champagne, serverade i portionsskålar. Quote
jansson67 Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Fan va ni krånglar, en Silvergrogg på maten är väl inte fel Quote
BigJim Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Choklad (+ kaffe) är alltid gott, även om man är mätt så man knappt kan röra sig.. Alt.1 Buffé med fina praliner och god mörk choklad i bitar. Alt.2 En riktig fet kladdkaka med grädde. Går väl att addera lite frukt uppepå, typ jordgubbar, vid behov. /Må Quote
Kolavippen Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 http://vsse.ottoboni.se/sv/DryckoMaten/Rec...ada-cheesecake/ Quote
mickel Posted December 20, 2007 Author Posted December 20, 2007 Glömde ju nämna att jag blivit glutenallergiker på gamla dar så allt med mjöl i går fetbort. Quote
mickel Posted December 20, 2007 Author Posted December 20, 2007 Jordgubbar, kiwi, annanas, glass och champagne, serverade i portionsskålar. Hur gör du lixom, först glass och sedan frukten och champagnen över? Quote
Hylsan Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 >mickel Jag skulle göra en kaffepannacotta med stjärnanismarinerad melon Leta reda på ett pannacottarecept, koka gräddmjölken tillsammans med hela kaffebönor och en fröna från en vaniljstång. Koka upp en sockerlag, låt svalna ngt, marinera tärningsstora melonbitar Servera i snygga portionsformer som Ni sedan lämna till värdparet som present ;D Ngt gott dessertvin med knäckig, bränd karraktär mums! Quote
mickel Posted December 20, 2007 Author Posted December 20, 2007 Ngt gott dessertvin med knäckig, bränd karraktär mums! Namn på vin tack Quote
daniel-nilsson Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 kaffe kask och polarbröd ;D ;D (kunde inte hålla mig) Quote
Hylsan Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 >mickel Nederburg Noble Late Harvest nr 2741 65:- för en halvflaska :P Garanterat svinbra! Quote
Guest Telgetok Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 >mickelJag skulle göra en kaffepannacotta med stjärnanismarinerad melon Leta reda på ett pannacottarecept, koka gräddmjölken tillsammans med hela kaffebönor och en fröna från en vaniljstång. Koka upp en sockerlag, låt svalna ngt, marinera tärningsstora melonbitar Servera i snygga portionsformer som Ni sedan lämna till värdparet som present ;D Ngt gott dessertvin med knäckig, bränd karraktär mums! Fan vad du skall lyxa....vad är det för fel på Maltan ??? ;D ;D Quote
Hylsan Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Ris ala Malta, blää och fy, största källan till magsjuka på julborden :-X Kom igen, julen är snart passé, nya året knackar på porten, pånyttfödelse, häng mä gubben, det svänger juh! Quote
Guest Telgetok Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Ris ala Malta, blää och fy, största källan till magsjuka på julborden :-XKom igen, julen är snart passé, nya året knackar på porten, pånyttfödelse, häng mä gubben, det svänger juh! Hörru kocken !!!! Ny snackar vi nyår,inte tradiga gamla julbord som åker tomtens kälke mellan bord och kyl. Ge mej ett bra recept på Maltan istället........ Quote
Erikrqt Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Är det nått speciellt tema? Varför inte testa Whisky Dundee Cake? Quote
Hylsan Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Host, den där Maltan du tjatar om är nog rätt traditionsenlig på just julbordet host host Malta: Gårdagens risgrynsgröt Vispade grädde Fröna från vaniljstång låt dra någon timme eller över natten så bakterierna tar sig ;D toppad med ngt gott, inte den där hemska saftsåsen som många gör! Quote
jimbolo Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Ja skulle utan tvekan ta pannacottan. Men har man druckit vin till både förrätt o mat kan de lätt bli litta surt i magen! Pannacotta, whisky o ev en skvätt kaffe för att återställa magen! Sen blir de ju champagn framåt midnattstimmen ändå!! Quote
Guest Telgetok Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Tror jag måste checka in det där med Pannacotta bestämt Quote
jimbolo Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 ETT recept på pannacotta! http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CC...iOpskrift=38205 Quote
Guest Telgetok Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 ETT recept på pannacotta!http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CC...iOpskrift=38205 :-* :-* :-* Quote
TurboX Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 ..... Fan jag trodde ju att Pannacotta var någe man kunde äta....... ;D Quote
jimbolo Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 De e mö goare än de låter o ser ut. STARKT beroendeframkallande!!! Quote
TurboX Posted December 21, 2007 Posted December 21, 2007 ja jag får väll testa .... såg bara bilden.... och det som var i .... Quote
Hipshot Posted December 21, 2007 Posted December 21, 2007 Och jag måste bara flagga för min egen stora favvo... CHEESE CAKE! krossade digesive underst i formen samt lite strött ovan på. Sjukt gott! Enda böket är att det blir en j-la massa disk när man gör dem men fan va gott det är! Mvh! Quote
Recommended Posts