Jump to content

Utlandsjakt! Önskedröm eller Mardröm?

BäckaBengtson
 Share

Vad är Utlandsjakt för dig?  

87 members have voted

1. 1.

• Allt. Går inte att jämföra med något annat.
      8
    • Ett komplement till jakten hemma.
      19
    • En dröm som SKA uppfyllas! Någon gång...
      48
    • Kunde kanske varit kul, men kommer aldrig att ske.
      9
    • Obegriplig. Är inte min definition på jakt överhuvud taget.
      3

Recommended Posts

17 minutes ago Mad Mike sa:

Jo fast nu är jag för gammal för två veckors klättrade i berg även om just den drömmen fortfarande poppar upp i skallen.

Och förövrigt så räcker det inte med att avstå två thailandsresor utan snarare fyra. 

/Mike

Fan Mike, det tar lite längre tid bara :thumbsup:

17 minutes ago strävhår sa:

Fan Mike, det tar lite längre tid bara :thumbsup:

Jo fast då är jag ju halvvägs till 60 och i ännu sämre skick att klättra i berg, känns som om palmer och paraplydrinkar får bli min grej istället;)

/Mike

• Haha 1

46 minutes ago Mad Mike sa:

Jo fast nu är jag för gammal för två veckors klättrade i berg 

/Mike

Men bestiga Finskor går tydligen bra fortfarande:thumbsup:.

min dröm e afrika och buffel jakt om 5år blir min 35års present till mig själv och förhoppningsvis blir det drevjakt på vildsvin någonstans i europa nästa år  

Var till England och jagade för tre år sedan. Blivit en tur varje år efter det och lär fortsätta med det. Jakt, öl och egentid. B)

• Like 2

• 4 months later...

Hur löste ni det med flyg?
Och med hemtransport av troféer?

Vi åker till Skottland sista veckan i September.
Jag håller på och kollar flyg nu.
Vilka flygbolag med vettiga priser rekommenderas om man vill ta med eget vapen?
Jag har kollat SAS (för dyra) KLM och Norweigan.

Vi kommer att ta med en resväska var + ett vapen som extra bagage. Så långt inga problem.
Men på hemvägen tänkte vi checka in troféerna som ytterligare ett extra bagage var.

Någon som har koll på detta? Eller om ni har några andra rekommendationer?

Med vänlig hälsning John

På 2017-08-01 at 17:48 faxe sa:

Men bestiga Finskor går tydligen bra fortfarande:thumbsup:.

Det handlar väl mer om att supa omkull på rätt ställe så löser de högmotiverade damerna resten :rolleyes:

På 2017-08-05 at 18:32 Tuffhund sa:

Var till England och jagade för tre år sedan. Blivit en tur varje år efter det och lär fortsätta med det. Jakt, öl och egentid. B)

Kostnad för detta, vad jagar ni och hur länge typ? Detta är lite intressant helt klart.. 

• Haha 1

Var i Skottland 2016 och kommer åka tillbaka! Då med eget vapen. Flyga blir via Norge igen då de gick riktigt smidigt, Och verka inte va någe problem att ta med bössorna SAS heller. 

Vill bara påminna om försäkring, Vi löste en extra och tog med den vi hade via SJF. Ingen behövdes nyttjas och reser man med vapen tänkte jag lösa en separat för pangen om den skulle komma på vift! I övrigt Cash is king! Inge jävla Swish!

På ‎2018‎-‎01‎-‎05 at 17:01 hs_merkel sa:

Var i Skottland 2016 och kommer åka tillbaka! Då med eget vapen. Flyga blir via Norge igen då de gick riktigt smidigt, Och verka inte va någe problem att ta med bössorna SAS heller. 

Vill bara påminna om försäkring, Vi löste en extra och tog med den vi hade via SJF. Ingen behövdes nyttjas och reser man med vapen tänkte jag lösa en separat för pangen om den skulle komma på vift! I övrigt Cash is king! Inge jävla Swish!

Hur tog du hem troféerna?

2 minutes ago Ijahman sa:

Hind o kalv. Sen blev de ingen Willy goat så problemet löste sig själv.

7 hours ago Ijahman sa:

Vi tog dem som vanligt bagage bara, de höll.

• Like 1

På 2018-01-05 at 16:44 Hipshot sa:

Det handlar väl mer om att supa omkull på rätt ställe så löser de högmotiverade damerna resten :rolleyes:

Kostnad för detta, vad jagar ni och hur länge typ? Detta är lite intressant helt klart.. 

Jag brukar vara iväg 4 dagar inkl resdagarna. Går att jaga em/kväll vid ankomst och morgon vid avgång beroende på hur man bokat flygen och om man skjutit det man vill. Jag har rest själv för att inte behöva dela jakten på den korta tiden och dels för att det är jävligt skönt att vara ensam. Jag har jagat muntjac och cwd. Resorna har väl landat på 10-15 inkl allt och då fixar jag allt själv. Givetvis beror ju mycket på hur dyr flygbiljett man bokar, hur fin hyrbil man vill ha, hur dyr mat man äter och hur mycket sprit som maten ska sköljas ner med. Har skjutit två djur varje resa.

• Like 1