Hoppa till innehåll

308Win kulvikter m.m.?


Kindbo

Recommended Posts

Herbert - EU har inget med blyförbudet att göra. Sverige är först i världen med blyförbud i kulammo (hagel finns på andra håll). Italien förökte stoppa det svenska förbudet genom att gå till EU, men EU sa OK. Det är alltså svenska politiker vi ska skylla på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Herbert

    6

  • Kindbo

    5

  • Hipshot

    3

  • Danne E.

    3

Guest Vildhog
Det är alltså svenska politiker vi ska skylla på.

Som vanligt då >:(

Vi får dom politiker vi förtjänar sägs det.....så fan heller >:(

Vildhog

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just det mina herrar, det är så myten förtäljer. Vi har dock de politiker som den stora massan har röstat fram. Allt går dock att rätta till på valsedeln till hösten! Är man jägare kan man inte rösta på sittande regering, då biter man sig själv i...

Se nu till att rösta rätt till hösten så slipper vi denna typ av tråkigheter. Den röd-gröna röran har inte gjort annat än ställt till fördärv och förtret för hyggligt folk >:( >:( >:(

Vildhog, om du inte laddar hur har du tänkt att lösa pluggen till din kommande .358Win? Det kan nog bli klurigt att hitta vettig fabriksladdad ammo till den. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Vildhog
Just det mina herrar, det är så myten förtäljer. Vi har dock de politiker som den stora massan har röstat fram. Allt går dock att rätta till på valsedeln till hösten! Är man jägare kan man inte rösta på sittande regering, då biter man sig själv i...

Se nu till att rösta rätt till hösten så slipper vi denna typ av tråkigheter. Den röd-gröna röran har inte gjort annat än ställt till fördärv och förtret för hyggligt folk >:( >:( >:(

Vildhog, om du inte laddar hur har du tänkt att lösa pluggen till din kommande .358Win? Det kan nog bli klurigt att hitta vettig fabriksladdad ammo till den. ;)

Det är ett problem  :( men så snart jag är klar med min kokbok så kanske jag får tid till handladdning.....vill ju så gärna ha en 358W....så det är väl bara att börja ladda.

Men frugan kommer inte bli glad ::)

Vore kul att veta hur mycket tid man måste lägga ner på laddning för låt oss säga 150 skott per år i kaliber 358W......har du ett hum om det Kindbo?

Vildhog

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

150 plugg drar man ihop på några timmar med en enkelpress. Det som tar tid är att ladda några skott, åka till banan och testa och sedan tillbaka osv

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Vildhog
150 plugg drar man ihop på några timmar med en enkelpress. Det som tar tid är att ladda några skott, åka till banan och testa och sedan tillbaka osv

Ok...låter som att jag behöver gå en kurs :P

Jag skjuter från köksfönstret så det underlättar ju ;D ;D

Vildhog

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du behöver absolut inte gå någon kurs. Som jag har upplevt det så är det jättelätt att handladda. Bara man är noggrann i början tills man lärt sig.

Det som är svårt är när det börjar jävlas(taskig precision mm), och det finns det absolut tillräcklig kompetens här på forumet för att reda ut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...