Hoppa till innehåll

Fin film om kultest


lsjonsson

Recommended Posts

  • 1 year later...

Någon här som testat? Hur pass representativt för kött är detta? Jag menar, om det går att skära den så lätt med 30# fiskelina... ja det är väl inte riktigt samma med en muskel?

Förresten, borde gå att trycka ner ett revben eller två genom foamet för att testa effekter på kula genom ben?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon här som testat? Hur pass representativt för kött är detta? Jag menar, om det går att skära den så lätt med 30# fiskelina... ja det är väl inte riktigt samma med en muskel?

Förresten, borde gå att trycka ner ett revben eller två genom foamet för att testa effekter på kula genom ben?

Du har inte provat att försöka kapa något med fiskelina??

Tubens innehåll har motsvarande men inte samma egenskaper som en "kropp" tidigare var det balistiskt gel, en form av gelatin som gällde, slabbigt, mysko lukt och i princip en engångs/förbrukningsgrej,

jag vet det går att reaktivera men det blir bara hårdare och hårdare för varje gång.

Det är klart att man kan lägga till både hud/päls och ben till tuben men det är inte alltid det man letar efter, man vill ha en exakt jämförelsegrund mellan olika kulors beteende i samma material dvs elliminera mängden variabler så att man kan titta på kulornas inbördes beteende.

Testmedium kommer aldrig att bli som en kropp och min iofs inte enorma erfarenhet ger för handen att djur kroppar är bra mycket mjukare än våra vanliga testmedier,

jmfr med de finska tokstollarna som ägnar sig åt att skjuta plyfa och massa annat skit.

Personligen ser jag inte riktigt nöjet i att skjuta tuber men det har goda sidor denna verksamhet med kultestning och jag blir lika glad varje gång någon har gjort ett test och presenterar sina resultat.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag trodde jag svarat på detta! Tydligen inte.

Jag har skurit saker med fiskelina, bland annat mig själv, men aldrig med så grov. Men det är klart, beror lite på fiberuppsättning, du har säkert rätt =)

Nej det är bra med jämförelser, det har du rätt i, men det vore intressant med medier som är mer lika viltet vi faktiskt SKA träffa.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...